Sare sozialak
Sarrera
UPV/EHUren gizarte sareetako erabileren eta estiloaren gida honek sarrera bat du, egungo gizarte sareen unibertsoaren ikuspegi orokorra eta UPV/ EHUk horietan duen presentzia azaltzen dituena.
Horrez gain, gizarte sareetan kontu eskaerak egiteko prozedura, eta jarraitu beharreko arauak eta hizkuntza erabilerak zehazten dira.
Zer dira gizarte sareak?
Internet bidez elkartzen diren eta elkarrizketarako baliabideak erabiliz informazioa, jakintza eta iritziak partekatzen dituzten erabiltzaile komunitateen arteko jarduerak, praktikak eta portaerak dira gizarte sareak. Web aplikazioak dira, eta askotariko edukiak (testua, argazkiak, bideoak edo audioak) erraz sortu eta transmititzeko balio dute. Interakzio honi 2.0 web deitu zaio, 90eko hamarkadako Internet estatikoari kontrajarriz.
Gaur egun, unibertsitateko kideekin eta jendarte osoarekin elkarreraginean berdinetik berdinera aritzeko bide ematen dute sare sozialek; hala, ohiko komunikabideekin batera, aukera ematen dute jakinarazpenak, aurkezpenak, laguntzak, etab. bitartekotzarik gabe argitaratzeko eta, gainera, berehalako feedback-a jasotzeko.
UPV/EHU gizarte sareetan
Interneten gizarte sareak erabiltzeak aldatu egin du gure bizitza pertsonalean zein profesionalean komunikatzeko modua.
Arlo profesionalari dagokionez, egungo egoerak adimen kolektiboko formetara garamatza, eta forma horiek erakundeak aldatzen ari dira. Alde batetik, pertsonak elkarrekin konektatzeko gaitasun maila handia dutelako eta, bestetik, sortutako informazioa kudeatzeko aukera asko ematen dituztelako.
Gainera, kontuan hartu behar dugu herritarren rola aldatu egin dela: orain informazioa modu pasiboan kontsumitzen jarraitzen dute, baina, horrez gain, informazioa sortu ere egiten dute, eta Internet bidez jakintzaren zirkulazio librea partekatzen dute, gardentasuna sustatuz, gizarte deliberatzaile eta parte-hartzaileago baterantz aurrera egiteko.