Irakurmena konplexutasunez

2019/2020 ikastaroak: irakurmena konplexutasunez lantzen

Ikasturte honetan ere, Eusko Jaurlaritzako hezkuntza arautuko irakasleen formazioan ari gara lanean, asko laguntzen digulako hausnartzen eta proposamenak garatzen. Aurten, besteak beste, irakurmenaren lanketari lotutako bi ikastaro ematen ari gara, Lehen Hezkuntzarako eta Bigarren Hezkuntzarako.

Leyendo en el Huerto del Rey Moro (Sevilla)
Antropología en la ciudad CC-by-nc-sa Flickr

 

Irakurmena ezin da gainerako ikas-prozesuetatik bereizi. Hala ere, zehaztasun batzuk landu nahi izan ditugu, irakasle asko abiatzen direlako irakurketari lotutako kezkatik irakats-prozesuak aztertzen eta eraldatzen.

Hizkuntzen didaktikaren lan-lerroan, lanean gabiltza konplexutasunaren teoria eta ikuspegi dialektikoa hizkuntzen irakaskuntzarekin elkarlotzen, jabe-gabetzetik eta ilusionismo sozialetik abiatuz. Irakurketa komunaren kontzeptua interesgarria iruditu zaigu horretarako.

Bi ikastaro ematen ari gara:

  • Ulermenezko irakurketa Lehen Hezkuntzan
  • Irakurketa lantzeko estrategiak eta baliabideak Bigarren Hezkuntzan

Bi ikastaroetan antzeko edukiak erabiltzen ari gara eztabaidatzeko, bizipenak trukatzeko eta hausnartzeko, eta gero ikastaro bakoitzak bere egitura du.

Hauek dira oinarri gisa erabiltzen ari garen materialak, gaien pizgarri gisa:

Sakontzeko, artikulu hauek proposatu ditugu:

Educaciones y complejidad

Oralidad y escritura

Algunos apuntes para la adquisició de la lectoescritura

Leer es un acto complejo

Estrategias de lectura

Diversidad lingüística y matriz sociocultural

Ikastaroen amaieran, ikastaroen kopia bat jarriko dugu ilusionismosocial.org plataforman.