Ikerketa eta lan ildoak
Talde honen ikerketa-ildoak ondorengo gaietan oinarritzen dira: (1) ahalduntzea, (2) inklusioa, (3) berrikuntza pedagogikoa eta (4) kultura-ondarea. Horretarako, eragile ezberdinez osatutako diziplinarteko talde batean hainbat esperientzia hezitzaile aurkezten zein eztabaidatzen ditugu. Elkarbanaketa honetan sortzen diren hausnarketen bidez, geure praktikez ikasi eta hauek hobetuz. Guzti hau aurrera eramateko ondorengo lan ildoak jarraitzen ditugu:
1. Lan-ildoa: Euskal eskola publikoko praktika-komunitateak:
Lehen lan-ildo honen bidez, euskal eskola publikoko sarearen baitan kokatzen diren eta berrikuntza pedagogikoan ibilbide esanguratsua duten hiru proiektuetan jarduten dugu. Zehazki, proiektu hauen baitako ikastetxeetako irakasleek burutzen dituzten Haur, Lehen eta Bigarren Hezkuntzako praktika-komunitateak indartu, osatu, aberastu, balioetsi eta ikusarazi nahi ditugu:
- Ahalduntze Laborategia (Antzuola Herri Eskolako hezkuntza proiektua).
- EAEko Eskola Txikiak.
- Amara Berri Sistemako eskolen sarea.
2. Lan-ildoa: Praktika-komunitateak eremu ez-formaletik:
Bigarren lan-ildo horrek jarraipena ematen dio ALHEk Gipuzkoako Foru Aldundiarekin, hiri hezitzaileekin eta lurralde historikoko kultura-elkarteekin lankidetzan egiten duen lanari. Lan ildo hau ikerketa taldeak hezkuntza ez-formaleko esparruetan arestian adierazitako gaietan sakontzeko asmoz sortu da.
3. Lan-ildoa: Praktika formaleko komunitateak nazioarteko esparruan
Hirugarren lan-ildo horrek aurreko bi ildoetako praktika-komunitateen bertuteak zabaltzen ditu. Horretarako, European Democratic Education Community (EUDEC) eta European Forum for Freedom in Education (EFFE) sare europarrak aintzat izanik.