Book chapters

2024_kapituluak

Book chapters published in 2024

Diaz de Gereñu, L. (2024). “La gestión lingüística en Educación Infantil: ideologías lingüísticas plurilingües a debate desde el contexto vasco.” In Nívea Rohling (Ed.) Ideologias Linguísticas e (des)colonialidade da Linguagem: diálogos emergentes, 237-276. Campinas: Pontes Editores. ISBN: 978-85-217-0469-0

Idiazabal, I. (2024). “Euskal elebitasunetik eleaniztasunera irakasleentzat erronka zahar eta berriak” Ozerinjauregi, J.; Garamendi, L.; García-Arberas, L; Larrañaga, S; Intxausti, L.; Ortega, A. (Eds.). Etorkizuneko Hezkuntza Ehuntzen / Tejiendo la Educación del Futuro. Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskola. 76-83 or. ISBN: 978-84-09-60184-4

Larraza, S. & Diaz-De-Gereñu, L. (2024). “Culturally and linguistically diverse practices for teaching students of diverse backgrounds.” In L. Veliz (Ed.), Multiculturalism and Multilingualism in Education: Implications for Curriculum, Teacher Preparation and Pedagogical Practice. Brill.

Larringan, L. M., Idiazabal, I. & Garcia-Azkoaga, I. (2024) “Glotodidactica : La formación didáctica del profesorado de lenguas” In Sandrine Aebi (Ed.) Florilège en hommage à Joaquim Dolz. Université de Genève.

Manterola, I. (2024). “Hacia una revisión del estatus didáctico del castellano en los dispositivos plurilingües para la escolarización en euskera”. In Bier, A. & Lasagabaster, D. (Ed.), El fomento del multilingüismo en contextos con lenguas minorizadas. UPV/EHUko argitalpen zerbitzua. 85-106. ISBN: 978-84-9082-654-6

Nandi, A. (2024). “Human agency in language policy: Family members at the epicentre of language, communication and conflict”, Language, communication and conflict in south and southeast Asia. Asiatic Society: Kolkata, 35-50. ISBN:  978-81-965082-1-0