Selected publications
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Selected books
Linguistic diversity, minority languages and sustainable development
Itziar Idiazabal, Manel Pérez-Caurel (Eds.)
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea - UPV/EHU
ISBN/ISSN: 978-84-1319-070-9
www.labur.eus/IdiazabalPerezCaurel
https://web-argitalpena.adm.ehu.es/listaproductos.asp?IdProducts=UHPDF190709
Selected book chapters
2019
Idiazabal, I. & Casenave, J. (2019). La formation des enseignants de basque du système immersif. Aborder l’approche communicative pour l’enseignement bilingue par immersion à travers des séquences didactiques basées sur les genres textuels. In B. El Barkani & Z. Meksen (Eds.), Pladoyer pour la variation. Mélanges en hommage à Marielle Rispail (173-197). Louvain-la-Neuve: EME éditions.
Manterola, I. & Almgren, M. (2019). Le basque à l’école: possibilités et limites pour la revitalisation d’une langue minorée. L2C Langues, Cultures et Communication.,3 (1), Quel monde demain? Enseignement/ apprentissage et contact des langues. Actes du Colloque international. Université Mohammed Premier d’Oujda,65-78.
Manterola, I. (2019). A study of recipes written by Basque L2 immersion students: Any evidence for language revitalization?. In N. Yigitoglu & M. Reichelt (Eds.), L2 Writing Beyond English. Bristol: Multilingual Mattters
2018
Idiazabal, I. & Casenave, J. (2018). “La formation des enseignants de basque du système immersif. Aborder l’approche communicative pour l’enseignement bilingue par immersion à travers des séquences didactiques basées sur les genres textuels”. In Zahir MEKSEM & Bouchra EL BARKANI (eds.): Hommage à Marielle Rispail. Éditions Modulaires Européennes (E.M.E).
Urla, J., Amorrortu, E., Ortega, A. & Goirigolzarri, J. (2018). "Basque Standardization and the New Speaker: Political Praxis and the Shifting Dynamics of Authority and Value” in P.M.J. Lane, J. Costa & H. de Korne (eds.): Standardizing Minority Languages: Competing Ideologies of Authority and Authenticity in the Global Periphery. New York & London: Routledge. Pp. 24-46. ISBN. 9781138125124.
Selected articles
2019
Garcia-Azkoaga, I. M. & Pérez-Caurel, M. (2019). La comunidad de habla baribá: algunas reflexiones sobre el multilingüismo y la educación plurilingüe. Sustainable Multilingualism,15,105-128. https://doi.org/10.2478/sm-2019-0016
Goirigolzarri-Garaizar, J. & Landabidea-Urresti, X. (2019). Conflicting discourses on language rights in the Basque Autonomous Community. Language Policy, 1-21.
Reyna-Muniain, F., Manterola, I., Nandi, A. (2019). Educación plurilingüe con lenguas minoritarias en contextos de diáspora y su impacto en las políticas lingüísticas en familias neohablantes: el caso del gallego en Argentina. Lengua y Migración, 11 (2), 107-134.
2018
Garaio, B. (2018). “HIGA Hizkuntza Gutxituetako Hiztun Gazteen 2. Topaketak”, IVAP-eko Administrazioa Euskaraz, 102 zenbakia, 19. Orr. https://www.euskadi.net/r61-vedadmeu/eu/t59aWar/t59aMostrarFicheroServlet?t59aIdRevista=1&R01HNoPortal=true&t59aTipoEjemplar=R&t59aNumEjemplar=102
Garaio, B. & Penman, R.F. (2018). “Euskal lankidetzak Hego Amerikako hizkuntzen biziberritzean eragina du”, BAT Soziolinguistika Aldizkaria, 106, 197-226. ISSN: 1130-8435
Garaio, B. (2018). “Learning from each other in language revitalization: a chronicle of two new different initiatives on linguistic diversity in Gasteiz, Basque Country” Pannoniana, vol. II, no. I-II (2018): 7-31.
Garcia-Azkoaga, I. (2018). “Cohesión nominal en la narración escrita compuesta por alumnos euskaldunes”, Revista Signos. Estudios de Lingüística, volumen 51, nº 97, 134-152.
Landabidea, X., Goirigolzarri, J. & Manterola, I. (2018). “Euskara biziberritzeko ahaleginak: nondik norako berriak”, Hik Hasi 228 (2018ko maiatza), 32-34.
Manterola, I. (2018). “Euskararen biziberritzea edota euskaraz garatu nahi duen komunitatea?” euskonews, 734. 2018-10-24 / 2018-12-02 http://www.euskonews.eus/zbk/734/euskararen-biziberritzea-edota-euskaraz-garatu-nahi-duen-komunitatea/ar-0734001004E/
Puidgevall, M., Walsh, J., Amorrortu, E. & Ortega, A (2018). “I’ll be one of them’: Linguistic mudes and new speakers in three minority language contexts.” Journal of Multilingual and Multicultural Development, 4(3), 1-13.