Irakaskuntza oneranzko ibilbideak: bidaiarako mapa bat
Javier Paricio eta Idoia Fernández
Irakasleek irakaskuntza ona denari buruz dituzten ikuskeren kalitateak mugatu egiten du, ezinbestean, irakasleen irakaskuntza jarduera hobetzeko ahalmena. Irakaskuntzari dagokionez azalpenezko ikuskera duenak besterik gabe alde batera utziko du irakaskuntza onak beste alderdi asko ere badituela, ikerketan ongi oinarrituak, eta alderdi horiek irakastearen eta ikastearen esanahiari buruzko ikuskera aurreratuagoen ondorio direla. Irakaskuntzari buruzko ikuskera horietan aurrera egitea ezinbestekoa da hobekuntza lortzeko, eta erronka handia da, halaber, irakaskuntzaren esparruan irakasleen garapen akademikoa lortzeko programa instituzionaletarako. Lehenik eta behin, erronka horretan aurrera egiteko, mapa bat behar da, horren gainean planifikatzeko; hau da, esparru eskema koherente eta antolatu bat behar da, irakaskuntza on horren ezaugarri diren funtsezko faktoreak eta horiek txertatuta dauden irakaskuntza ikuskerak jasoko dituena. Hori da, hain zuzen ere, RED-Uk bultzatuta garatu den unibertsitateko irakasleen irakaskuntza garapen profesionalaren esparruaren xedea, hemen eztabaidagai dena. Zehazki, esparru hori antolatuta dagoen irakaskuntza garapeneko lau mailei zentzua ematen dieten irakaskuntza ikuskerak argudiatzen dira: ikaskuntza edukien “asimilaziotzat” hartzen duen ikuskeratik eraldaketa intelektual eta pertsonaltzat jotzen duen ikaskuntzara, irakaskuntza irakaskuntzarekiko esposiziotzat, arakatze partekatutzat eta ikerketa hipotesitzat hartzen duen ikuskeratik.