unicitiES 2030
UPV/EHUko hezkuntza-eredu propioa (2019), i3 estrategia, ikaskuntza ikerketaren eta iraunkortasunaren bidez biderkatzean datza: argitaratu gabeko prozesuak eta produktuak ahalbidetzen dituen termino bakoitzaren hazkunde esponentziala, ikasleentzat prestakuntza-eragin handiko esperientziak sortzen dituzten programen edo ekimenen bidez garatzen dena. Hainbat jarduera-ildoren bidez hedatzen da, eta horien artean nabarmentzen da «GrALen eta MALen ko-zuzendaritzen ideiarekin esperimentatzea kanpoko ikerketa-talde, erakunde eta enpresekin, ikasleek zuzenean ezagutu ahal izan ditzaten benetako testuinguru horiek, eta irakatsi eta ikasteko harremanak izan ditzaten kanpoko eragileekin». Ildo horrek erantzuna ematen dio Unibertsitate Sistemaren Lege Organiko berriaren (2023) helburuetako bati: "unibertsitatea tresna erabilgarri bihurtzea herritar guztientzat, gure gizarteko eragileekin konektatuz eta unibertsitateen eta erakunde publikoen, enpresen eta gizarte-erakundeen arteko lankidetza bertutetsua bilatuz".
UPV/EHU REDS-SDSN Spain sarearen barruan dago. Sare horren eginkizun nagusia konexio- eta elkarrizketa-guneak sortzea da, Garapen Iraunkorrerako Helburuak (GIH) lortzeko ekintzaren hamarkadaren esparruan, gure hiri eta lurraldeek bizi duten jasangarritasunerako trantsizio-prozesuetan unibertsitateen benetako inplikazioa erraztuko duten ekimenetan arreta jar dezaten.
Trantsizio handi horietako bat hirien deskarbonizazioa da, eta Europar Batasunean «2030a baino lehen klimaren aldetik neutroak eta adimendunak diren 100 hiri » misioak bultzatzen du. Espainian, zazpi hirik osatzen dute ekimen hori (Bartzelona, Madril, Sevilla, Valentzia, Valladolid, Vitoria-Gasteiz eta Zaragoza), eta, helburu hori lortzen laguntzeko, Espainiako hirien klima-neutraltasunerako lankidetza-plataforma bat sortu da (citiES 2030). Ekintza publikoko azpiegitura bat da, herriei zerbitzuak ematera bideratua, deskarbonizaziorako eta erresilientziarako trantsizioa errazteko eta bizkortzeko.
Asmo horiek guztiak betetzeko, ezinbestekoa da unibertsitateko kideak harremanetan jartzea gizarteko kanpo eragileekin, bereziki udalerrietako arduradun politiko eta teknikoekin, herritarrekin eta bestelako lankideekin, hartara unibertsitateak jokalari estrategikoak izan daitezen kokatuta dauden hirietan, neutraltasun klimatikorako bide horretan. Hori dela eta, unibertsitatea-hiria binomioak sortu dira lan eremu gisa, ikasitakoak trukatzeko, jokabide egokiak identifikatu eta abian jartzeko, eta hiriak eraldatzeko ekimenen errepikagarritasuna azkartzeko.