PIZTU proiektua: Ikasleen zailtasunak trebatu eta ulertu
Proiektu honen helburu nagusia, 2030eko agendarekin bat eginez, hasteko, EHUko medikuntza, psikologia, ingenieritza, Bilboko Hezkuntza eta Donostiko Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia fakultatetan, zailtasunak dituzten ikasleek jendartean duten inklusio maila ezagutzea da premiak detektatzeko hasierako fase batean eta ekintzak proposatzeko hurrengo fase batean.
Zailtasunez hitz egitean, zaurgarriak diren talde desberdinez ari gara. Hots, talde kaltetuetan bizi diren ikasleak, desgaitasunen bat duten ikasleak edo buru-nahasteren bat dituzten pertsonak sartzen dira talde hauetan. Bestalde, osasunaz gain bestelako faktoreak hartuko dira kontutan ere, jatorria, kultura edo sexu-generoa esaterako.
Askotan pertsona hauek estigmatizazioa edo autoestigmatizazioa jasaten dute desberdintasun bat izateagatik, eta unibertsitatean beraien inklusioa bermatzea beharrezkoa da. Proiektu honen bitartez, gaur egun lau fakultate hauetan dagoen inklusio errealitatea ezagutu nahi da alde batetik, eta pertsona hauen inklusiorako ekintzak eta proiektuak bultzatu nahi dira bestetik. Horretarako, proiektuan ikasleek, administrazio eta zerbitzuetako langileek, irakasleek eta EHU-tik kanpoko entitatetako langileek parte hartuko dute modu aktiboan. Talde motorra anitza izango da talde lana modu interdiziplinarrean aurrera eramateko.
Hasteko, gaur egungo errealitatearen ikerlana egingo da, ondoren pertsona hauen egoera hobetzeko proposamenak jasoko dira talde- eztabaiden bitartez, eta metodologia aktiboak erabiliz. Azkenik ekintza desberdinak zuzenduko dira pertsona hauen inklusioa bermatzeko eta estigmatizazioa saihesteko. Modu honetan EHUko GIH 10 “Desberdintasunak murriztea” erronkari eutsiko zaio non pertsona guztien inklusioa sustatzen den. Helburu honekin lotuta, zeharka beste GIH batzuk ere landuko dira hala nola GIH 3 “Osasuna eta Ongizatea”; GIH 4 “Kalitatezko Hezkuntza” eta GIH 5 “Genero Berdintasuna”. Proiektu berritzaile hau pertsonen bizi kalitatea hobetzeko asmoarekn martxan jarri nahi da komunitatean eragina izan dezan bai unibertsitatean eta bai gero gizarte mailan ere.
- Koordinatzailea: Naiara Ozamiz Etxebarria; Idoia Legorburu
- Harremanetarako helbidea: naiara.ozamiz@ehu.eus; idoia.legorburu@ehu.eus
- Parte hartzen duten zentroak:
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Medikuntza Fakultatea
- Bilboko Ingenieritza Eskola (Bizkaia)
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Psikologia Fakultatea (Gipuzkoa)
- CBL Programako edizioa: VI (2022/23), VII (2023/24)
Ekoizpen zientifikoa
- Kanamori, Y., Jiménez-Etxebarria, E., Cornelius-White, J. H., Ozamiz-Etxebarria, N., Wynne, K. N., Gorrotxategi, M. P. 2023. Transgender Attitudes and Beliefs Scale-Spanish (TABS-S) Version: Translation and Initial Evaluation of Psychometric Properties. Journal of Homosexuality, 70(5), 831-850.
- Fernandez, I. L., Dosil-Santamaria, M., Idoiaga Mondragon, N., Ozamiz-Etxebarria, N. 2023. Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers. Education Sciences, 13(9), 851.
- Billard, T. J., Cornelius-White, J. H., Ozamiz N. 2023. Anti-transgender prejudice: causes, consequences, and interventions. Frontiers in Psychology, 14.
- Hachmioune, I. G. E., Pastor, D. 2023. Trayectorias académicas de alumnas musulmanas con estudios universitarios: una aproximación. En Investigación e innovación educativa en contextos diferenciados, 1013-1020. Dykinson.
- Pastor, D., Guerra, N., Rodríguez, I. 2023. Igualdad de género y atención a la diversidad: retos para la educación inclusiva. Aprendizaje entre iguales en la Educación Superior desde las voces del alumnado. ISBN: 978-84-1170-541-7.
- Herreros-Perea, E., Dosil, M, Idoiaga, N., Legorburu, I. 2023. Socialización de género en mujeres: un problema multifactorial. Dykinson, 575-579. ISBN: 978-84-1170-399-4.
- Belategi A., Eiguren A., Dosil M., D., Picaza M.,Ozamiz, N. 2022. Bizkaiko harrera-etxeetako nerabeen emantzipaziorako prestakuntzaren errealitatearen azterketa. RES: Revista de Educación Social, 35, 108.
- Ozamiz N., Picaza M. 2022. La importancia de crear proyectos de desestigmatización siguiendo el ODS 10 de la agenda 2030: reducir las desigualdades. Educación social. Revista de intervención socioeducativa, 81: 7-8.
- Gorrotxategi, M. P., Munitis, A. E., Saez, I. A., Echevarria, N. O. 2022. Integrando el currículum ausente en el Grado de Educación Social a través de la metodología “factoría creativa”: población trans. Conocimiento, Experiencia y Compromiso Social en la Formación del Profesorado: Redes para la Transformación, 35-40.
- Dosil-Santamaría M., Eiguren A., Alonso I., Picaza M., Berasategui N., Ozamiz N., Beloki N. 2022. Cómo afrontar el aumento de casos de conducta antisocial en adolescentes. The Conversation.
- Ozamiz-Etxebarria, N., de Azúa García, S. R., Gorrotxategi, M. P., Cornelius-White, J. H. 2022. Reducing stigma towards mental disorder in social education students through case studies and problema-based learning. Psicología Conductual, 30(2), 465-481.