PIZTU proiektua: Ikasleek inklusioa trebatu eta ulertu
Proiektu honen helburu nagusia, 2030 agendarekin bat etorriz, hasteko, zailtasunak dituzten pertsonen inguruan kontzientziazioa eta gizarteratzea bultzatzea da.
Zailtasunei buruz hitz egitean, talde kaltetuei buruz hitz egiten dugu. Hau da, talde horietan sartzen dira talde kaltetuetan bizi diren pertsonak, aniztasun funtzionala duten pertsonak edo buru-nahasteren bat duten pertsonak. Osasunaz gain, beste faktore batzuk ere hartuko dira kontuan, hala nola jatorria, kultura edo sexu-generoa.
Askotan, pertsona hauek, estigmatizazioa edo autoestigmatizazioa jasaten dute, desberdintasun bat dutelako, eta beharrezkoa da beraien gizarteratzea bermatzea. Proiektu honen bidez, alde batetik, lau fakultateetan dagoen errealitate inklusiboa ezagutu nahi da, eta, bestetik, pertsona horiek gizarteratzeko ekintzak eta proiektuak bultzatu nahi dira. Bestalde, ikasleak kontzientziatzea talde ahulenen inklusioarekin eta desestigmatizazioarekin lotutako hainbat gairen inguruan. Horretarako, ikasleek, administrazio eta zerbitzuetako langileek, irakasleek eta UPV/EHUtik kanpoko erakundeetako langileek modu aktiboan parte hartuko dute proiektuan. Talde eragilea askotarikoa izango da talde-lana modu integralean egiteko.
Lehenik eta behin, egungo errealitatea aztertuko da, eta, ondoren, pertsona horien egoera hobetzeko proposamenak bilduko dira, talde-eztabaiden bidez eta metodologia aktiboak erabiliz. Azkenik, pertsona horien inklusioa bermatzeko eta estigmatizazioa saihesteko hainbat ekintza bideratuko dira. Horrela, UPV/EHUren GJHk (10) desberdintasunak murrizteko eta pertsona guztien inklusioa sustatzeko erronkari eutsiko dio. Helburu horri dagokionez, beste GIH batzuk ere zeharka landuko dira, hala nola 3. GIH, Osasuna eta Ongizatea; 4. GIH, Kalitatezko Hezkuntza; eta 5. GIH, Genero Berdintasuna. Proiektu berritzaile hau pertsonen bizi-kalitatea hobetzeko jarri nahi da abian, komunitateari eragin diezaion, bai unibertsitatean, bai gizartean.
- Koordinatzailea: Naiara Ozamiz Etxebarria; Idoia Legorburu
- Harremanetarako helbidea: naiara.ozamiz@ehu.eus; idoia.legorburu@ehu.eus
- Parte hartzen duten zentroak:
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Medikuntza Fakultatea
- Bilboko Ingenieritza Eskola (Bizkaia)
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Psikologia Fakultatea (Gipuzkoa)
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea (Araba)
- CBL Programako edizioa: VI (2022/23), VII (2023/24), VIII (2024/25)
Ekoizpen zientifikoa
- Kanamori, Y., Jiménez-Etxebarria, E., Cornelius-White, J. H., Ozamiz-Etxebarria, N., Wynne, K. N., Gorrotxategi, M. P. 2023. Transgender Attitudes and Beliefs Scale-Spanish (TABS-S) Version: Translation and Initial Evaluation of Psychometric Properties. Journal of Homosexuality, 70(5), 831-850.
- Fernandez, I. L., Dosil-Santamaria, M., Idoiaga Mondragon, N., Ozamiz-Etxebarria, N. 2023. Teachers’ Involvement in Inclusive Education: Attitudes of Future Teachers. Education Sciences, 13(9), 851.
- Billard, T. J., Cornelius-White, J. H., Ozamiz N. 2023. Anti-transgender prejudice: causes, consequences, and interventions. Frontiers in Psychology, 14.
- Hachmioune, I. G. E., Pastor, D. 2023. Trayectorias académicas de alumnas musulmanas con estudios universitarios: una aproximación. En Investigación e innovación educativa en contextos diferenciados, 1013-1020. Dykinson.
- Pastor, D., Guerra, N., Rodríguez, I. 2023. Igualdad de género y atención a la diversidad: retos para la educación inclusiva. Aprendizaje entre iguales en la Educación Superior desde las voces del alumnado. ISBN: 978-84-1170-541-7.
- Herreros-Perea, E., Dosil, M, Idoiaga, N., Legorburu, I. 2023. Socialización de género en mujeres: un problema multifactorial. Dykinson, 575-579. ISBN: 978-84-1170-399-4.
- Belategi A., Eiguren A., Dosil M., D., Picaza M.,Ozamiz, N. 2022. Bizkaiko harrera-etxeetako nerabeen emantzipaziorako prestakuntzaren errealitatearen azterketa. RES: Revista de Educación Social, 35, 108.
- Ozamiz N., Picaza M. 2022. La importancia de crear proyectos de desestigmatización siguiendo el ODS 10 de la agenda 2030: reducir las desigualdades. Educación social. Revista de intervención socioeducativa, 81: 7-8.
- Gorrotxategi, M. P., Munitis, A. E., Saez, I. A., Echevarria, N. O. 2022. Integrando el currículum ausente en el Grado de Educación Social a través de la metodología “factoría creativa”: población trans. Conocimiento, Experiencia y Compromiso Social en la Formación del Profesorado: Redes para la Transformación, 35-40.
- Dosil-Santamaría M., Eiguren A., Alonso I., Picaza M., Berasategui N., Ozamiz N., Beloki N. 2022. Cómo afrontar el aumento de casos de conducta antisocial en adolescentes. The Conversation.
- Ozamiz-Etxebarria, N., de Azúa García, S. R., Gorrotxategi, M. P., Cornelius-White, J. H. 2022. Reducing stigma towards mental disorder in social education students through case studies and problema-based learning. Psicología Conductual, 30(2), 465-481.