Literatura eta GIH
Literatura eta Garapen Iraunkorreko Helburuak

Literatura funtsezkoa da gizabanakoaren balioen konfigurazioan eta, beraz, baita gizartearen eraldaketan ere, eta horrek literatura GIHekin eta 2030 Agendarekin lotzeko aukera ematen du. Proiektu honetan proposatzen da literatura erabiltzea GIHak Hezkuntza eta Filologia mailetako irakasgaietan lantzeko bide gisa, hau da, Hezkuntza Fakultateetan eta Letren Fakultatean. Helburua da ikasleei literaturak GIHei dagokienez duen hezkuntza-balioa erakustea, gai hori lantzeko egokiak diren obren corpus garrantzitsu batera ohitzea lortzea, garapen iraunkorraren ikuspegitik irakurketa kritikoa sustatzea, eta abar, ikaskuntza hori etorkizunean hezkuntza-sistemako zikloetako irakasle gisa gauzatu ahal izateko. Horrela, proiektu honetan egindako lana belaunaldi berriei eta gizarte osoari helaraziko zaie.
- Koordinatzailea: María del Carmen Encinas Reguero
- Kontakturako e-maila: mariadelcarmen.encinas@ehu.eus
- Parte hartzen duten ikastegiak:
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Hezkuntza, Antropologia eta Filosofia Fakultatea
- Letren Fakultatea
- CBL programaren deialdia: VI (2022/23), VII (2023/24), VIII (2024/25)
Ekoizpen zientifikoa
- Aperribay-Bermejo, M. 2024. La Educación Ecosocial. Aportaciones desde la Literatura Infantil y Juvenil. Álabe 30, 83-99.
- Bescansa, C. 2024. Im Meer der Vielfalt, die Balance halten: Transnationalität und Identität in Terézia Moras Auf dem Seil. Revista de Filología Alemana 32, 69-77.
- Bescansa, C., 2024. Europa als ‘das Zuhören’. Konfigurationen der Grenze bei Kathrin Röggla. Aussiger Beiträge 18, 35-47.
- Encinas, M.C. 2024. La Literatura Infantil y Juvenil y los Objetivos de Desarrollo Sostenible. En: B. Berral, J.A., Martínez, C.R. et al (eds.), Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística, Madrid: Dykinson, 388-396.
- Esparza, I., Aperribay-Bermejo, M. 2024. El cuento tradicional en los Grados de Educación Infantil y Primaria. AILIJ. Anuario de investigación en Literatura Infantil y Juvenil 22, 94-107.
- Ibarluzea, M. 2024. Itzulpen-estrategia pedagogikoak eusak irakaskuntzaren ardatzekin bat. Euskera Ikerketa Aldizkaria 69(2), 123-157.
- Quincoces, O. 2024. ¿Hacia un nuevo lenguaje? La estética fronteriza en el pensamiento reciente de Paul B. Preciado. Cuadernos de Aleph, 17, 130-150.
- Aperribay-Bermejo, M., Encinas Reguero, M.C., Ibarluzea Santisteban, M. 2023. Leer para un mundo mejor. Literatura Infantil y Juvenil y Objetivos de Desarrollo Sostenible. Tirant Lo Blanch. ISBN 978-84-19632-59-3.
- Aperribay-Bermejo, M., Esparza Martin, I. 2023. Haur eta Gazte Literatura eta Garapen Iraunkorrerako Helburuak. En Asier Romero, Israel Alonso, Ana Urrutia, Naiara Berastegi, Monike Gezuraga y Nahia Idoiaga (Eds.) Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. La experiencia de la Facultad de Educación de Bilbao (pp. 175-186). Octaedro. ISBN 978-84-19506-37-5.
- Aperribay-Bermejo, M., Elizalde Estenaga, A., Encinas Reguero, M.C. Esparza Martín, I., Ibarluzea Santisteban, M. 2022. Garapen Iraunkorrerako Literaturaren Gida (7-18 Helburuak). ISBN 978-84-09-33979-2.
- Quincoces Blas, O. 2022. El legado de Eva. La subversión del imaginario bíblico en la poesía de Carmen Conde y Ángela Figuera. Poéticas. Revista de Estudios Literarios, 14, 75-88.
- Quincoces Blas, O. 2022. Juan Goytisolo (1931-2017). En Alfredo Martínez Expósito (Ed.), La vida iba en serio. Autobiografías hispánicas de la diversidad sexual (pp. 54-57). Universitat de Lleida.