CBL-2024-2025-GRALtutJAS

GRALtutJAS

Berdinen arteko tutoretza, ingurumen eta gizarte iraunkortasunera bideratutako Gradu Amaierako Lan esperimentaletan arrakasta lortzeko estrategia gisa

Proposamen hau "near-peer mentoring" -ean oinarritutako irakaskuntza-metodologia bat garatzera bideratuta dago, edo berdinen arteko tutoretza, jasangarritasunaren esparruan diziplina anitzeko gradu-amaierako lanak (GFA) egiteko berariaz diseinatua. Estrategia bat eraikitzea proposatzen dugu, unibertsitateko ikertzaileak garatzen ari diren benetako ikerketa-proiektuen barruan GFLen garapena bateragarri egiteko.

Ikasleak abian diren proiektu praktiko konplexuetan sartzea, beren GFAren zati gisa, ingeniaritza-ikasketetan ikaskuntza-helburuak lortzen direla bermatzeko modu ezin hobea da, eta, aldi berean, lan-esperientzia baliotsua hartzen dute. Hala ere, zaila da 6-9 hilabeteko iraupena duen lan baten egutegia, hala nola GFLak, ikerketa-proiektu luzeagoekin konbinatzea, eta bi zeregin horien antolaketa zorrotza eta konplexua izaten da.

Urte hauetako esperientziaren ondoren, estrategia bat eraikitzea erabaki dugu, ikasleentzat esperientzia hori bateragarria izan dadin ikerketa-proiektu lehiakorretan ezarritako helburuak betetzearekin, bai eta horien epeak betetzearekin ere. Horrelako proiektu konplexuen bidez ikasleen TFGak gidatzea eta ebaluatzea lan zaila izaten da askotan, eta lan horretan gal daitezke eta nahi ez diren ondorioei aurre egin diezaiekete, eta ondorio horiek atzeratu edo eragotzi ditzakete arrakastaz.

Horretarako, berdinen arteko tutoretza tresna baliotsua izan daiteke, esleitutako zereginak arrakastaz betetzeko ikasleen orientazioa, ikaskuntza, motibazioa eta trebakuntza indartzeko. Ez dago near-peer mentoring-aren erabilerari buruzko ikasketa askorik ingeniaritzako GFLen inguruan, eta helburua, beraz, CBLren edizio honetan garatzea da.

Emaitza gisa, komunitate-sentimendua eta ikaskideen arteko tutoretza-harremanak, laguntza emozionala eta emaitza akademikoetarako diziplinarteko lankidetzaren balioa nabarmentzen dituen esperientzia lortu nahi dugu.

Zientzia eta ingeniaritza emaitzara oso bideratutako ezagutza-eremuak dira, termino kuantifikagarrietan, errendimenduari, eraginkortasunari eta eraginkortasunari dagokienez, baina ez da hain ohikoa iraunkortasunarekin lotutako balioekin lan egitea, konpromiso edo erantzukizun eta kontzientzia sozial eta kolektibora bideratuta. Lan honen helburu nagusia da ingeniaritzako GFLetan iraunkortasun sozialari lotutako lan espezifiko bat sartzea.

  • Koordinatzailea: María González Alriols
  • Kontakturako e-maila: maria.gonzalez@ehu.eus
  • Parte hartzen duten ikastegiak: Gipuzkoako Ingenieritza Eskola
  • CBL Programako edizioa: VIII (2024/25)