Txostenak eta liburuak
Competencia digital docente, ciberseguridad y convivencia digital del alumnado en Educación Primaria y Secundaria
Garmendia, M., Martínez, G., Larrañaga, N., Jiménez, E., Olveira, R. (2024). Competencia digital docente, ciberseguridad y convivencia digital del alumnado en Educación Primaria y Secundaria. SIC-Spain 3.0. (UE) eta Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Bilbao (España)
"Irakaskuntzarako Gaitasun Digitala, Zibersegurtasuna eta Bizikidetza Digitala Lehen eta Bigarren Hezkuntzan" ikerketak 17 autonomia-erkidegoetako 1.000 irakasleri egindako inkesta baten emaitzak aztertzen ditu. Emaitzek agerian uzten dute IKTak irakaskuntzan erabiltzea positiboki baloratzen dela. Trebetasun digitalak oso hedatuta daude, baina sormenezkoek eta ekoizpenekoek hobetzeko tartea dute. Emaitzek erakusten dute irakasleen bitartekaritza hobetu behar dela, bereziki bigarren hezkuntzako ikasleen artean.
Experiencias de los docentes de Educación Primaria en la alfabetización digital del alumnado
Garmendia, M., Martínez, G., Karrera, I., Larrañaga, N., Jiménez, E., Olveira, R., Basasoro, M., Garitaonandia, C. (2021). Experiencias de los docentes de Educación Primaria en la alfabetización digital del alumnado. SIC-Spain 2.0. (UE) eta Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Bilbao (España)
Lan honek focus group-en bidez egindako ikerketa kualitatibo baten emaitzak aurkezten ditu. Inkestak 2021eko ekainean egin ziren, pandemia osteko lehen ikasturte osoaren ondoren, Espainiako 17 autonomia-erkidegotan Lehen Hezkuntzako ehun irakasle baino gehiago elkarrizketatuz. Irakasleek IKTei buruz dituzten pertzepzioen eta kezken argazkia da, eta SIC-Spain2.0 «Safer Internet Centre Spain 2.0» Europako proiektuaren esparruan garatzen da. Proiektu hori Europar Batasunak (EB) finantzatzen du adingabeentzako Internet seguruagoa sustatzeko CEF-Telecom programaren bitartez Safer Internet deialdia (CEF-TC-2020-1), eta Zibersegurtasuneko Institutu Nazionalak (INCIBE) koordinatzen du.
Las familias en la convergencia mediática: competencias, mediación, oportunidades y riesgos online
Garmendia, M., Martínez, G., Larrañaga, N., Jiménez, E., Karrera, I, Casado, M.A, Garitaonandia, C. (2020). Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). Bilbao
SIC-Spain, Safer Internet Centre Spain proiektuak finantzatutako lan honek, Europar Batasunak (EB) kofinantzatuta eta Zibersegurtasunerako Institutu Nazionalak (INCIBE) koordinatuta, 9 eta 17 urte bitarteko seme-alabak dituzten 850 guraso espainiarri etxean egindako inkestaren emaitza nabarmenenak aurkezten ditu. EU Kids Online 2020 Survey Results from 19 countries inkestan ere ageri dira emaitzak, Europako beste herrialde batzuekin alderatuta.
Actividades, Mediación, Oportunidades y Riesgos online de los menores en la era de la convergencia mediática
Garmendia, M., Jiménez, E., Karrera, I., Larrañaga, N., Casado, M.A., Martínez, G. y Garitaonandia, C. (2019). Instituto Nacional de Ciberseguridad (INCIBE), León
Txosten hau Eusko Jaurlaritzaren IT961-16 eta Ekonomia eta Enpresa Ministerioaren CSO2017-88431-R proiektuen bidez finantzatu da, eta guztira 2.900 haurrek osatutako azken lagin araztu batetik lortutako emaitzak aurkezten ditu. Hemen eskuragarria.
Los niños y las niñas de la brecha digital en España
Casado, M.A., Garitaonandia, C., Jiménez, E., Garmendia, M., Karrera, I., Moreno, G. (2018). UNICEF, Madrid
Txosten honetan, UNICEFentzat aztertu ditugu Internetek kolektibo kalteberentzat bereziki dituen arriskuak: haurrak eta nerabeak. Ziberjazarpena, sextinga, eduki desegokietarako sarbidea, gehiegizko erabilera, pribatutasunik eza, datu pertsonalen erabilera okerra, etab. Arrisku horiek guztiak oso kezkagarriak dira, eta arau-esparru egokia eta prebentzioko eta jarduketako protokoloak eta estrategiak bultzatzea eskatzen dute.
Entre selfies y whatsapps. Oportunidades y riesgos para la infancia y la adolescencia conectada
Jiménez, E., Garmendia, M., Casado, M.A. (2018), Gedisa, Barcelona.
Liburu honek europar eta latinoamerikar aditu talde bat biltzen du, natibo digitalek internetekin eta internetekin nola elkarreragiten duten zorrotz deskribatzen duena. Sonia Livingstonek parte hartzen du, eta gaur egungo egoeraren diagnostiko fidagarri eta zehatza ematen du, ebidentzia zientifikoetan oinarrituta. Ikertzaileei eta hezitzaileei eta Interneten haurren segurtasunean inplikatutako agenteei zuzenduta dago, eta, besteak beste, Dialneten, DESIDADES aldizkarian eta InCom-UABen aipatuta dago.
La Mediación Parental en Internet: estrategias, prevalencia y eficacia en Europa y en España (Tesis Doctoral)
Martínez, G. (2018). Euskal Herriko Unibertsitatea
Interneteko guraso-bitartekaritzari buruzko ikerketa lehentasunezko helburuetako bat izan da EUKIDS Online taldearen agendan. Doktorego-tesi honetan, Martinezek horri buruz egindako azterlanak berrikusten ditu, estrategia desberdinen aplikazioa (eragina) eta estrategia horien aplikazioaren iragarle izan daitezkeen faktore ugarietako batzuekin duten lotura aztertuz.
Net Children Go Mobile. Riesgos y oportunidades en internet y uso de dispositivos móviles entre menores españoles (2010-2015)
Garmendia, M.A., Jiménez, E., Casado, M.A, Mascheroni, G. (2016). Red.es/; Euskal Herriko Unibertsitatea, Bilbao.
Txosten hau Net Children Go Mobile proiektu europarraren barruan garatu da, eta Ekonomia eta Lehiakortasun Ministerioaren CSO2013-47304-R proiektua finantzatzen du, eta Red.es Telekomunikazioen eta Informazio Gizartearen Estatu Idazkaritzarekin batera argitaratu da. Internet mugikorraren erabilerari buruzko aurkikuntza berriak, garrantzitsuak, sendoak eta konparagarriak ditu, eta 9-16 urte bitarteko haurren erabileran, trebetasunetan eta parte-hartzean sailkatzen ditu, baita gailu mugikorren bidez Interneterako sarbidearekin lotutako online arriskuen intzidentzia eta izaera ere. Hona hemen Espainiako txostenaren laburpen exekutiboa, datu nagusiak biltzen dituen infografia, eta Europako proiektuari buruzko informazio gehiago, Safer Internet Programme European Commission (SI-2012-KEP-411201) delakoak kofinantzatua.
Riesgos y seguridad en internet: Los menores españoles en el contexto europeo
Garmendia, M., Garitaonandia, C.; Martínez, G.; Casado, M.A. (2011), Londres/Bilbao, LSE/EUKids Online.
Txosten honen emaitzak 9 eta 16 urte bitarteko Europako 25 herrialdetako 25.000 haur baino gehiagori eta haien gurasoetako bati Interneten egiten duten erabilerari eta erabilera horretan izan dituzten arriskuei buruz egindako makroinkesta baten emaitza dira. Safer Internet Programme delakoaren esparruan egina dago, eta Europako Batzordeak finantzatzen du. Txosten honen bertsio zabalago bat aurki daiteke Europa mailako datuei buruz, eta beste bertsio zehatzago bat.