IKD i321-09

Haur Hezkuntza3: jasangarritasunetik kalitatezko hezkuntza eraikiaz

IKD i321-09

Partaideak

Nahia Idoiaga Mondragon (Koordinatzailea) nahia.idoiaga@ehu.eus

Haur Hezkuntza3: jasangarritasunetik kalitatezko hezkuntza eraikiaz

Gizateriak itzulerarik gabeko puntu bati egin behar dio aurre. Horrela ulertu dute munduko nazioek eta ondorioz aurrekaririk gabeko akordio batean islatu dituzte, hurrengo hamarkadan lortu beharreko Garapen Iraunkorrerako Helburuak (GIH). Asmo handiko plan honek hurrengo belaunaldiaren etorkizuna markatuko duten jarduera-ildoak zehazten ditu. Gosea eta pobrezia amaitzea, planeta salbatzea, genero-berdintasuna lortzea eta munduko haur guztientzat aukera-berdintasuna bermatuko duen kalitatezko hezkuntza ziurtatzea dira GIHetako batzuk. Azken hori, kalitatezko hezkuntza, izango da proiektu honen helburu nagusia.

Lekuko euskal erakundeek ere  bere egin dute nazioarteko proposamena. Bereziki, UPV/EHUk bere egin ditu GIHak, IKDI3 eredu pedagogikoan txertatuz. Unibertsitatearen barruan, hezkuntza-fakultateetan prestatzen dira hurrengo belaunaldiari kalitatezko hezkuntza emango dioten pertsonak. Horregatik, funtsezkoa da fakultate horietako ikasleek, eta bereziki Haur Hezkuntzako Gradukoak (HH), GIHak bere egitea 2. helburu orokorra) eta, aldi berean, kalitatezko hezkuntza jasotzea (1. helburu orokorra), etorkizuneko lanbide-jardunera egokitutako zeharkako gaitasunen garapena bermatzeko (3. helburu orokorra).

Proposamen honetako konpetentzia horien artean, talde-lana, informazioaren kudeaketa, ahozko eta idatzizko komunikazioa, etika eta erantzukizun profesionala eta konpromiso soziala jorratuko ditugu.
Ikasleei gaitasun horiek eman nahian, Bilboko Hezkuntza Fakultateak diziplina arteko zereginen sistema bat ezarri zuen duela urte batzuk, egitura modular batean oinarrituta. Modulu bakoitzeko irakasgaiek ikaskuntza-zeregin komun bat dute: Diziplina Arteko Lana (DAL). Lan hori ezin hobea da etorkizuneko irakasleek GIHekin duten konpromisoa garatzeko, eta, aldi berean, kalitatezko prestakuntza ematen die, zeharkako konpetentzien garapena bermatzen duena.

DAL horiez gain, proiektu honek beste bi irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesutan ere izango du eragina. Alde batetik, haurren, irakasleen eta hezkuntza-erakundeen arteko lankidetzaren bidez (Berritzegunea, adibidez), ikaskuntza-esperientzia berritzaileak eskainiko dizkie ikasleei, eta, aldi berean, hezkuntza-eragileen arteko aliantza estrategikoak sustatuko ditu. Bestalde, Gradu Amaierako Lanetan (GRAL), proiektu honen eta fakultatean aktibo dauden 3 CBLen arteko sinergiak sortuz GIHen gaineko GRAL lerro egonkor bat sortzeko.

Proiektu honek proposatzen du deskribatutako ikaskuntza-espazioak (DAL, Minor eta GRAL) erabiltzea dokumentu honetan aipatutako hiru helburu lortzeko. Haur Hezkuntzako Gradua bere osotasunean inplikatzen duen prestakuntza-sekuentzia batetik abiatzea proposatzen da. Prestakuntza-sekuentzia horretan, ikaskuntzen konplexutasuna eta horiek lortzeko proposatzen diren metodologiak arian-arian areagotzen dira ikastaroek aurrera egin ahala, eta, beraz, ikasleen heldutasun akademikoa ere bai.

Denboraldia: 2021-2022

  • Erakunde finantzatzailea: SAE/HELAZ (Graduaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren arloko errektoreordetza, UPV/EHU)
  • Prototipo: LORATU
  • GIH: 4; 5; 10; 17; 17+1
  • Zeharkako Gaitasunak: 2; 3; 4; 5; 8
  • Metodologiak: PBL, PJBL,IBL, APS, RBL
  • Zenbatekoa guztira: 3.000 €
  • Ikastegia: BILBOKO HEZKUNTZA FAKULTATEA