unicitiES 2030: Hautatuak izan diren GrAL/MALak

unicitiES 2030: Elikagaien hondakin organikoak murrizteko jardunbide egokien gida, Gasteizko etxe eta saltoki txikietarako

Julen Azcarate Bengoechea

Giza Nutrizioko eta Dietetikako Gradua (Farmazia Fakultatea)

Abstract

Proiektu honek Gasteizko etxeetan eta denda txikietan elikagaiak alferrik ez galtzeko gida praktiko bat sortzea du ardatz, ekonomiarako eta ingurumenerako duen garrantzia azpimarratuz. Helburua herritarrak eta merkatari txikiak elikagaiak ahalik eta gehien aprobetxatzeko eta alferrik ez galtzeko beharraz sentsibilizatzea eta kontzientziatzea da. Modu lagunkoi eta erakargarrian idatzita, baina zorroztasun zientifikoarekin, elikagaiak alferrik ez galtzen laguntzen duten jardunbide egokietan oinarritzen da gida, elikagaien kontsumo arduratsua eta berrerabilera sustatuz. Gainera, elikagai-soberakinak eta -hondakinak behar bezala neurtzearen eta kudeatzearen garrantzia nabarmentzen du, bai eta iraunkortasunari buruzko hezkuntza sustatzearen garrantzia ere, eta herritarren zein saltokien lankidetzarako nodoak sortzearen garrantzia.

Gida UnicitiES 2030ekin lankidetzan garatu da. Unibertsitateak eta hiriak lotzen dituen ekimena da, Hiri Adimendunen eta Klimatikoki Neutroen Europako Misioaren barruan, Unibertsitate Ministerioaren laguntzarekin. Proiektu pilotu hau Gasteizen gauzatzen da, UPV/EHUrekin eta Gasteizko Udalarekin lankidetzan, eta REDS-SDSN Spain enpresaren partaidetzarekin.

Hitz gakoak: Jardunbide egokiak, Elikagaiak alferrik galtzea, Vitoria-Gasteiz, Kontzientziazioa