Maider Huarte

Maider Huarte

     Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila

Bilboko Hezkuntza Fakultatea

                 Barrio Sarriena z/g,

                      48940-Bizkaia

                 E-maila: maider.huartea@ehu.eus 

Maider Huarte Ingeles Filologian lizentziatua da (1998, Deustuko Unibertsitatea) eta Euskal hizkuntzalaritza eta filologian doktorea (2007, UPV/EHU). Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan (BAM) irakasle titularra izan zen 2007tik 2021era bitartean. Ordutik hona, UPV/EHUko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika dabil lanean eta irakasle laguntzaile doktorea da gaur egun. Halaber, online eskainitako Bigarren Hezkuntzako Masterrean (UEU-UPV/EHU) eta Bordeaux Montaigne Unibertsitateko Euskal Ikasketen Masterrean ere (Akitania, Frantzia) parte hartzen du.

Irakaskuntzan eta ikerketan lantzen dituen gaiak lehen eta bigarren hizkuntzaren jabekuntzaren eta didaktikaren ingurukoak dira. Aholkulari pedagogiko gisa ere lan handia egin du EAEko Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan.

Maider Huarte

Finantzatutako ikerketa proiektuetan parte-hartzea

“Evaluación del lenguaje en bi-/multilingües del País Vasco” (MCIU NO23/P52)

Iraupena: 2024-09-01/2027-08/31                       

Ikertzaile nagusiak: Amaia Munarriz Ibarrola eta Maria Jose Ezeizabarrena Segurola.

“Haur hezkuntzako Mugimendu Autonomoa ikuspegi diziplinartekotik ikertzen” (HEZKUNTZA23/09)

Iraupena: 2023-01-01/2024-12-31                                                                 

Ikertzaile nagusiak: Mikel Iruskieta Quintian eta Maider Huarte Abasolo

"(HIJE-3) Hizkuntzaren irakaskuntza, jabekuntza, eta erabilerak, euskara, erdara, elebitasuna eta eleaniztasuna eskolan (eta eskolaz kanpoko eremuetan)" (GIC21/197)                                                                                                                        

Iraupena: 2022-01-01/ 2025-12-31

Ikertzaile Nagusia: Maria Jose Ezeizabarrena Segurola

"Hizkuntzaren irakaskuntza, jabekuntza eta erabilerak. Euskara, erdarak, elebitasuna eta eleaniztasuna (HIJE-2)" (GIC15/129).                     

Iraupena: 2016-01-01/ 2021-12-31

Ikertzaile Nagusia: Maria Jose Ezeizabarrena Segurola

Argitalpenak

Huarte, M. (in press). Euskararen jabekuntza prozesua eskola testuinguruan: zer dakigun, zer jakin nahi dugun. RLLCGV, XXIX, 195-212.  

Huarte, M. (2022). Euskararen jabekuntza testuinguru soziolinguistiko ezberdinetan. Zer esaten diguten haurren testuek kasu gramatikalen erabilerari buruz. FLV, 134, 415-438.  

Guerra, R., Huarte, M. & Kortazar, J. (2022). Dinámicas de trabajo intergrupales como estrategia para la construcción de conocimiento. Un acercamiento desde el trabajo interdisciplinar modular. In A. Romero, A. Alonso, A. Urrutia, N. Berasategi, M. Gezuraga & N. Idoiaga (arg.), Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. Octaedro. ISBN 978-84-19506-37-5, 61-70 orr. 

Huarte, M. & Ozerinjauregi, J. (2012). Interakzioaren garrantzia euskararen sarrera goiztiarrean. In. Mendebalde Elkartea (arg.), Hizkuntzaz jabetzen (0-6) (pp. 183-208). Mendebalde.   

Huarte, M. (2010). Ergatiboaren jabekuntza: ikerketa esperimental bat eta beraren emaitzak. UEU.   

Huarte, M. (2007). The acquisition of Basque ergative case: an experimental study. ASJU, 41(2), 131-144.