Destacado Twitter
Itinerario Babel i3
BABEL i3 ibilbidea
BABEL i3 proiektuak frantsesaren ikaskuntzaren bidez gaitasun konplexuak (ikerketa, sormena, espiritu kritikoa, talde-lana...) eta Garapen Jasangarriko Helburuekiko konpromisoa (GIH) garatzen laguntzen duen ibilbidea eratzen du. Ibilbidea hainbat titulaziotan garatzen da. Eragin handiena duen ibilbidea Frantziako Filologia Graduan eskaintzen da, non "BABEL i3" ikaskuntza-egoerak 1. mailatik 4.era bitartekoak diren, hizkuntza, hizkuntzalaritza, literatura eta didaktikako irakasgaietan. Beste titulazioetan, ibilbideak batez ere frantseseko irakasgaiak ukitzen ditu. Eta horri guztiari GrALak eta beste zerbait gehitu behar zaizkio...
Frantseseko irakasgaiak
Frantseseko 13 irakasgaietan, BABEL i3 proiektua ezarriko da honela: irakasgai bakoitzean ikasleek idatzizko eta ahozko ulermen- eta adierazpen-gaitasunak eskuratuko dituzte, GIHetako batean oinarritutako ikerketa-proiektu baten bidez.
Metodologia aktiboak aplikatuz - PBL (Project Based Learning), IBL (Inquiry Based Learning), RBL (Research Based Learning) edo Gela Iraulia (Flipped Learning) -, hainbat erronka planteatuko zaizkie GIHarekin lotutako gizarte- eta ingurumen-arazoak ikertu eta aztertuko dituzten ikasleei, eta mundu jasangarriago baterantz aurrera egin ahal izateko hainbat aukera bilatu eta planteatuko dituzte. Talde-lana eta lan autonomoa uztartuko dituzte, irakasleak gidatuta, eta GIHren arazoa hainbat kultura frankofonotan nola agertzen eta aurre egiten den jakiten lagunduko die.
Proiektuaren mugarri eta entregagarriek hizkuntzaren irakaskuntzarekin/ikaskuntzarekin aurrera egiteko balioko dute, eta irakasgaiaren gainerako programarekin lotuta egongo dira. Taldeka banatuta, ikasleek ikuspegi desberdinetatik ekingo diote GIHari. Lehenik eta behin, arazoa aztertuko dute, txostenak eginez, glosarioak sortuz, etab., eta, ondoren, konponbideak eta alternatibak (daudenak edo berriak) ikertuko dituzte.
Azken fasean, emaitzak poster moduan aurkeztuko dituzte, eta World Café batean eztabaidatuko dituzte. "Babel i3" hizkuntza ikasgaietako ikasle guztiekin antolatuko da (6 ikasgai lehen lauhilekoan, 7 bigarrenean). Proiektua burutzeko, talde bakoitzak bere proiektuaren azken bertsioa entregatu eta argitaratuko du (World Café-n jasotako feedbacka jasoz).
Hizkuntzalaritza-irakasgaiak
Frantziako Filologiako ikasleentzat, BABEL i3 ibilbidea hizkuntzatik harago doa. Hizkuntzalaritzan, literaturan eta didaktikan ere laguntzen die. Morfosintaxi frantsesaren ikasgaian, 4. helburuari erantzunez, ikasleak morfosintaxiaren azterketatik abiatuko dira frantses gramatika irakasteko/ikasteko kapsulak sortzeko (flipped learning). Kapsula horiek eskuragarri egongo dira FLEko ikasle ez-espezialistek kontsultatu ahal izan ditzaten. Horrela, ikaskuntzak benetako esanahia hartzen du eta ez da ikasgelara mugatzen.
Frantsesaren historia irakasgaian, ikasleek aukera izango dute frantsesak munduan zehar duen hedapena, hizkuntzaren, boterearen eta hizkuntza-aniztasunaren arteko harremana eta frantsesaren aldaera diatopikoak aztertzeko.
Literaturako irakasgaiak
Frantziako Filologia Graduko 4. urtean, literaturako ikasgai batek eta didaktikako beste bik IKD i3 eredua modu konplexuagoan esperimentatzera eramango dituzte ikasleak. Zinema, irudia eta ziberliteratura irakasgaian (derrigorrezkoa Frantziako Filologian eta hautazkoa Itzulpengintza eta Interpretazio Graduan), proiektuan oinarritutako ikaskuntza baten bidez, ikasleek frantseseko hizkuntza-gaitasunak erabili (eta lantzen jarraitu) beharko dituzte, hizkuntza zinematografikoarekin ohitzeko, ikusizko komunikazioa eta irudiaren eta testuaren arteko harremana modu kritikoan aztertzeko, idazketa digitala praktikatzeko eta, batez ere, GIH (Garapen Iraunkorrerako Helburuak) moduko film labur bat sortzeko.
Didaktikako irakasgaiak
Frantsesa Atzerriko Hizkuntza Moduan Irakasteko Metodoetarako Sarrera (FLE) eta Helburu Espezifikoetarako Frantsesa (FOS) irakasgaietan, rola aldatu behar da. Ikasleak irakasle bihurtuko dira (learning by teaching), frantsesa irakasteko sekuentziak edo unitate didaktikoak sortuz eta praktikan jarriz. Gainera, beren proiektuak IKD i3 ereduan babesteko erronkari aurre egingo diote.
FLEren kasuan, ikasle bakoitzak unitate didaktiko bat sortuko du GIH baten inguruan, eta horretarako metodologia aktiboak erabiliko ditu. FOS irakasgaian, berriz, tokian bertan egindako ikerketa batetik abiatuko dira, FOSen arloko prestakuntza-eskaera erreal bati erantzuten dioten sekuentzia didaktikoak sortzeko (adibidez, Ocean i3 berrikuntza-proiektuaren inguruan sortu den mugaz gaindiko komunitatea). Gainera, benetako hartzaileekin, hala nola ikasleekin, beren sekuentzia didaktikoa praktikan jartzeko aukera izango dute, eman daitezkeen hobekuntzak antzemateko. Beren proiektuetan, aukera izango dute 2. mailan sortu zituzten kapsulak sekuentzia konplexuago batean integratzeko eta, horrela, pedagogia iraulia (flipped learning) praktikara eramateko.
GrALa
Gainera, hainbat ikerketa-gai eskainiko zaizkie ikasleei, ibilbidea amaitzeko ekokritikarekin (literatura), ekopedagogiarekin (didaktika) eta/edo GIH erronkekin lotutako Gradu Amaierako Lanarekin (GrALa).
Unibertsitatetik haratago
Babel i3 ibilbideko hainbat proiektu, jarduera eta ikaskuntza-egoera kanpoko eragileekin lankidetzan egiten dira. Informazio gehiago nahi izanez gero, ikus Babel i3 sarea.
Irakaskuntzaren ikuspegi akademikotik (SoTL), BABEL i3-n inplikatutako ikasleek eta irakasleek beren esperientziak beste eremu batzuetako (DBH, Batxilergoa, HEO) frantseseko irakasleekin zabaldu eta partekatuko dituzte, Frantziako Institutuarekin elkarlanean antolatutako topaketa batzuen bidez. Horrela, unibertsitate-erakunde gisa ezagutza transferitzea bultzatzeaz gain, gure arloko beste irakasle batzuekin hitz egiteko eta elkartzeko oinarriak ezartzen dira.