XSLaren edukia

Psikologia Klinikoko eta Osasunaren Psikologiako Practicumerako Sarrera

Ikastegia
Psikologia Fakultatea
Titulazioa
Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
Ikasturtea
2024/25
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Mintegia1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

IRAKASGAIAREN BERARIAZKO GAITASUNAK:



1. Osasunaren eta Psikologia Klinikoaren practicum-a garatzen den zentroak eta testuinguruak ezagutu.



2. Profesio anitzetako ekipotan integratutako, osasunaren eta esku-artze klinikoaren, psikologoaren funtzioak ezagutu.



3. Osasunaren eta esku-artze klinikoaren esparruan psikologoaren esku-hartzeen estrategiak ezagutu.



4. Osasunaren eta esku-artze klinikoaren esparruan jardun profesionala garatzen duen psikologoaren arlo legala ezagutu.



5. Osasunaren eta esku-artze klinikoaren esparruan psikologoaren jardun profesionala arautzen duen kode deontologikoa ezagutu.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1 gaia. Heziketa eta psikologo klinikoaren profil profesionala.



2 gaia. Natura eta Psikologia Klinikoko eta Osasunaren Practicum praktikoa garatuko den zentroen ezaugarriak.



3 gaia. Psikologo klinikoaren jardun-eremuen deskribapena.



4 gaia. Harreman terapeutikoa errazten duten jarrerak.



5 gaia. Eremu klinikoan esku hartzeko estrategiak.



6 gaia. Psikologo klinikoaren zeregina diziplina anitzeko taldeetan.



7 gaia. Esku-hartze klinikoko arau deontologikoak.

MetodologiaToggle Navigation

Ordu magistraletan (presentzialak) irakasgaiaren eduki teorikoak irakatsiko dira. Era berean, hainbat hitzaldi izango dira, praktika-zentroetako irakasle batzuek emango dituztenak.



Irakasgaiaren eduki praktikoak mintegietan landuko dira.







Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Psikologia Klinikoko eta Osasuneko Psikologiako Practicumerako Sarrera irakasgaiaan bi ebaluazio-modalitate daude: a) ebaluazio jarraitua eta b) azken ebaluazioa.



a) EBALUAZIO JARRAITUA:



Ebaluazio jarraian parte hartzeak irakasgaiaren saioetan (magistralak eta mintegiak) parte hartzea dakar, eta kalifikazioak honako hau dakar:

- Azken proba (notaren %50): test motako azterketa, saio magistraletan azaldutako eduki teorikoari eta hitzaldien edukiei buruzko galderekin. Azterketa hau eskolako azken egunean egiten da (otsailean).

- Hitzaldietan parte hartzea (notaren %20): Proposatutako jarduerak egitea eta hitzaldi bakoitzeko ebaluaketa.

- Mintegiak (notaren %30): irakasgaiaren 3 mintegietan proposatutako jarduera praktikoa bertarazea, parte hartzea eta txostena/ariketa egitea.



*Ebaluazio jarraian parte ez hartzeak, automatikoki, ebaluazioari uko egitea eta azken ebaluazioa egitea dakar.





b) AZKEN EBALUAZIOA:



Ikasleek ikasgaiaren eduki teoriko eta praktiko guztien azken ebaluazio-moduan ebaluatzeko eskubidea izango dute, eta kalifikazioak azken notaren %100 hartuko du.



Azken ebaluazioaren aukeran ebaluazio-proba bat egitea dakar azterketen deialdi ofizialean (maiatza), eta honako hau da:

- Test motako azterketa (notaren %50): saio magistraletan azaldutako eduki teorikoari eta hitzaldietako edukiei buruzko galderekin.

- Garatu beharreko idatzizko proba (notaren %20), irakasgaiaren eduki teoriko-praktikoei buruzkoa.

- Eduki praktikoen azterketa (notaren %30): ikasleek mintegietan landutako edukiak garatu beharko dituzte idatzizko proba batean.



*Ohiko deialdiari uko eginez gero, "EZ AURKEZTUTA" kalifikatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakaslegoak ikasleen eskura jarriko ditu, eGela bidez, irakasgaian nahitaez erabili beharreko materialak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Aiken, L. R. (2003). Tests Psicológicos y Evaluación (11ª Ed.). México: Prentice Hall

Ávila, A., Rojí, B. y Saúl, L. A. (2004). Introducción a los tratamientos psicodinámicos. Madrid: UNED

Caballo, V.E. (2006). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos. Madrid: Pirámide.

Fernández-Ballesteros, R. (2011). Evaluación psicológica: Conceptos, métodos y estudios de casos. Madrid: Pirámide.

Gavino, A. (2004). Tratamientos psicológicos y trastornos clínicos. Madrid: Pirámide.

Gorman, J.M., Salkind, N.J. y Nathan, P.E., (2002). Tratamiento de trastornos Mentales: una guía de tratamientos que funcionan. Madrid: Alianza.

Kamphaus, R. W., y Frick, P. J. (2000). Evaluación clínica de la personalidad y la conducta del niño y del adolescente. México: El Manual Moderno.

Maganto, C. (2009). Tratamientos psicológicos. Modelos teóricos y ejercicios prácticos de rol profesional. Donostia-San Sebastián: Zorroaga. Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos. (pp. 295). ISBN: 978-84-692-4938-3. Depósito Legal: SS-1110-2009.

Maganto, C. (2006). Tratamientos psicológicos. Programa ECTS. Actividades teóricas y prácticas. San Sebastián-Donostia: Zorroaga

Moreno, C. (2005). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y de la inteligencia. Madrid: Sanz y Torres.

Pérez de Álvarez, M. (2003). Guía de tratamientos psicológicos eficaces III. Madrid: Pirámide.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Del Barrio, M. V. (2002). Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia. Madrid: UNED.
Espada; J.P., Mendez, J. y Orgiles, M. (2006). Terapia psicológica con niños y adolescentes: estudio de casos clínicos. Madrid: Pirámide.
Maganto, C, Amador, J.A. y González, R. (2001) Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia. Casos prácticos. Madrid: TEA Ediciones
Maganto, C. (2011). Trastornos de conducta alimentaria en niños y adolescentes. En Mª T. González (Coord.), Psicología clínica de la infancia y adolescencia (pp. 105-147). Madrid: Pirámide
Maganto. C. y Maganto, J.M. (2010). Cómo potenciar las emociones positivas y afrontar las negativas. Madrid: Pirámide
Muñoz, M. (2003). Manual práctico de evaluación psicológica clínica. Madrid: Síntesis.
Roa, M. L. (2002). Evaluación de la familia. En M. V. del Barrio (Ed.), Evaluación psicológica en la infancia y la adolescencia (pp. 225-258). Madrid: UNED.
Trull y Phares (2001). Psicología clínica. Conceptos, métodos y actividad profesional. Madrid. Paraninfo.
Valdivia, S., y Luciano, M. C. (2006). Una revisión de la alteración de las propiedades reforzantes de los eventos en humanos. International Journal of Psychology and Psychological
Therapy, 6(3), 425-444. Wilson, K. J.; Luciano, M. C. (2002). Terapia de Aceptación y Compromiso (ACT). Editorial Pirámide. Madrid.

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:00-20:00

15:00-20:00

22-22

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

23-23

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

Ikasgela(k)

  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:00-20:00

15:00-20:00

22-22

15:00-20:00

Ikasgela(k)

  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.2 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:00-20:00

15:00-20:00

22-22

15:00-20:00

Ikasgela(k)

  • FAK 0.4 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.4 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 0.4 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

22-22

15:00-20:00

15:00-20:00

23-23

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

15:00-20:00

Ikasgela(k)

  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

15:00-20:00

22-22

15:00-20:00

15:00-20:00

Ikasgela(k)

  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
  • FAK 1.5 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA