Albisteak

UPV/EHU eta Txileko UDALBAren arteko aliantza estrategikoa

Irudia

UPV/EHUko graduondokoak Txilen

*Artikulu hau jatorrian Albako Unibertsitateko webgune ofizialean argitaratuta dago. (UDALBA)

Txilen urte akademiko berri bat hasteko egun gutxi falta direnean, Juana Goizueta Vértiz, UPV/EHUko Graduondoko Sare Latinoamerikarreko zuzendariak eta Rafael Rosell Aiquell, Albako Unibertsitateko errektoreak, lankidetza-hitzarmenaren nondik norakoak azaldu dituzte, bi erakundeek elkarrekin lan egin ahal izan dezaten kalitate handiko graduondokoen garapenean.

Joan den abenduan, Txilen izan zen akademikoak adierazi duenez, UDALBArekiko aliantza berri hau Graduondoko Sare Latinoamerikarraren barruan dago. Sare hori UPV/EHUk bultzatzen du, eta eskualdeko erakundeekin lankidetza akademikoa ezartzea du helburu nagusi.

Ildo horretan, Juana Goizuetak azpimarratu du Albako Unibertsitatearekin bide komun bat eratzeko interesa "ahalmen handia duen erakunde emergentea delako, eta horrekin funtsezko balioak partekatzen ditugulako misioari eta ikuspegiari dagokienez".

Lankidetza-hitzarmena indarrean dago jada, eta bi erakundeek batera garatutako graduondoko bi programa ezartzen ditu: Meatzaritzako masterra eta Globalizazioko, Prozesu Sozialetako eta Politika Ekonomikoetako masterra. Bietan, graduatuek UDALBAko diplomadunen titulazio bikoitza eskuratuko dute, baita UPV/EHUk emandako master-titulua ere, Shanghaiko rankingean munduko 400 unibertsitate onenen artean sailkatutako erakundea.

Gainera, programa bakoitzean emandako tituluak gaitzen du UPV/EHUn doktoretza-prozesu bat jarraitzeko. "Doktore horiek trebatzea nahi dugu, eta gero ezagutza hori unibertsitatean bertan, erakundean bertan iraultzea" zehaztu du akademikoak.

Juana Goizuetak azaldu duenez, master-programa horiek askotariko publikoarentzat diseinatuta daude, "unibertsitateko akademikoetatik hasi eta hainbat arlotako profesionala sar baitaitezke, beren ezagutza hobetu eta sakondu nahi dituztenak", eta "beste herrialde batzuetan izandako esperientziak erakusten du graduatuek zuzendaritza-postuak betetzen dituztela, bai esparru publikoan, bai pribatuan, baita unibertsitate-munduan ere, non karrera akademikoan aurrera egiteko doktoretza izatearen garrantzia nabarmentzen den".

Bi erakundeen arteko lankidetza ez da bi programa horietara mugatuko. Juana Goizuetak aurreratu duenez, "Albako Unibertsitatearekin elkarlanean aurrera egin nahi dugu, erronka handiko mundu mailako egoera batean, non beharrezkoa den lurraldeak Unibertsitatetik planteatzen dituen erronka handiei aurre egitea, bertan sortzen den ezagutza transferituz, gizarte justuagoa lortzeko". Aliantza horrekin, bi unibertsitateek puntu komunak aurkitzen dituzte erronka horietan, eta elkarrekin aurre egiteko konpromisoa hartzen dute, aurrerapen akademikoari eta arazo globalak konpontzeari lagunduz".