Komunikazio-Hezkuntza Berriztatzeko eta Alfabetatze Mediatikoko VII. Jardunaldiak
Oinarrizko informazioa
Data: 2025ko apirilak 7 eta 8
Tokia: Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko B Mintegia (Leioa)
Programa

Astelehena, 2025ko apirilak 7
Teams sarbidea 1. eguna
9:00 Irekiera
Ana Irene Del Valle Loroño. Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatearen dekanoa.
Koldobika Meso Ayerdi. Kazetaritza saileko zuzendaria
Jesús Pérez Dasilva. Jardunaldien arduraduna
9:30 Hitzaldia
Luis Mauricio Calvo Rubio. Universidad de Castilla-La Mancha
El Ágora, aprender haciendo radio
10:15 Hitzaldia
Egoitz Etxeandia Romero. Ikertzailea eta formatzailea
Inteligencia Artificial Generativa, una aliada para la educación
11:00 Atsedenaldia
11:30 Hitzaldia
Rebeca Suárez-Álvarez. Universidad Rey Juan Carlos
Propuestas del uso de Wikipedia para la docencia en Comunicación
12:15 Hitzaldia
Leire Azkunaga García. Euskal Herriko Unibertsitatea
Revisión y propuesta de mejora del programa educativo Gasteiztxo
Asteartea, 2025ko apirilak 8
Teams sarbidea 2. eguna
9:30 Komunikazioen aurkezpena. 1. Mahaia (Presentziala).
- Arkaitz Lareki Arkos, Elixabete Saenz Arrizubieta & Jon Altuna Urdin - ¿Qué competencias digitales deben fomentar las y los educadores sociales en su acción profesional?
- Itxaro Etxague Goia, Sandra Liliana Cuervo-Sánchez, Juan Ignacio Martínez de Morentin de Goñi, & Nere Amenabar Perurena - Adolescentes y Pantallas: Una Propuesta de Innovación Educativa para el Pensamiento Crítico Digital
- Ana Mendieta Bartolomé & María Victoria Urruzola Esnaola - La fusión de la formación musical y las narrativas multimedia en la creación de vídeos educativos para TikTok
- Izaskun Rodríguez Rodríguez - Lecciones de reporterismo a través del séptimo arte. Referentes, debate y reflexiones dirigidas a despertar la pasión por la profesión periodística
- Ander Goikoetxea Pérez - Project-Based Learning: irakaskuntza-berrikuntzako esperientzia `Tokian tokiko hedabideak´ irakasgaian
- Idoia Marcellan Baraze - ¿Qué y cómo me ha configurado la cultura visual? Proyecto de indagación en el grado de Creación y Diseño
- Alejandro Álvarez-Nobell & Ignacio Hernaiz - La divulgación científica como política de Estado en innovación educativa: el caso de Canal Encuentro en Argentina (2005–2011)
10:30 Komunikazioen aurkezpena. 2. Mahaia (Birtual asinkronoa - Teams).
- Adolfo Alonso, Rut Lucas & Cristina Rius - Al fin! La luha contra la desinformación
- Noemí Martín García, Irene Martín Soladana & Ana Sebastián Morillas - Innovación Educativa en Publicidad: Proyecto de Formación y Competencia Profesional en la Universidad de Valladolid
- Josep Àngel Guimerà i Orts & Teresa Ferré Panisello - ¿Hacemos un podcast? Introducción del aprendizaje auténtico en asignaturas teóricas del Grado de Periodismo de la UAB
- Santiago Batista Toledo & Diana Gavilán Bouzas - Inteligencia Artificial en el aprendizaje: ¿Oportunidad o amenaza para el estudiante?
- Carlos David Carrasco Muro - Alfabetización en las competencias digitales para la comunicación en América Latina
- Alicia de Lara & Jesús Mula Grau - Podcast Cambio Global, aprendizaje basado en proyectos con enfoque divulgativo
- Elías Said Hung & Daria Mottarealle-Calvanese - Cartografía del odio religioso en los medios digitales españoles: Estrategias de diseminación y perfiles de usuarios en redes sociales
- Ángeles Calduch-Losa, Alexis Jacobo Bañón Gomis & Enrique Orduña-Malea - De la métrica a la acción: innovación en la enseñanza de social media y comunicación corporativa
- Patricia Izquierdo Iranzo & Francisco Javier Pérez Blanco - Autoevaluación con IA: desarrollo de prototipo y testeo en la materia Nuevas Tecnologías y Sociedad de la Información
- Simón Peña-Fernández, Anaitze Agirre Larreta, Antxoka Agirre Maiora, Daniel García González, Aingeru Genaut Arratibel, Sara Loiti Rodríguez & María Ruiz Aranguren - Garapen jasangarrirako helburuei buruzko datu-kazetaritzako webjam bat, bistaratze dinamikoak eta interaktiboak garatzeko
Komunikazioen aurkezpena. 2. Mahaia (Birtual sinkronoa - Bideoak).
- Maialen Goirizelaia, Patricia Barrón-San Blas, Annete Unda, Amaia Paniagua, Asier Izurieta & Ane Aspe San Pedro - Innovación educativa en la asignatura Planificación de Medios II: Aprendizaje Basado en Proyectos con IKEA Barakaldo
- Miren Rodríguez González, Iñigo Marauri Castillo & Guillermo Gurrutxaga Rekondo - Herramientas pedagógicas para desafiar discursos y actitudes discriminatorias en el aula
- Irene Romero González & María Jesús Peralta Barrio - Las mujeres de mi vida. Recuperación y narrativa fotográfica de la historia
- Miriam Rodríguez Pallarés, Manuel Fernández Sande, María José Pérez Serrano & Gema Alcolea Díaz - Uso y cuestionamiento de la Inteligencia Artificial en el análisis e investigación de la Gestión de Medios. De la universidad al entorno profesional
- David Polo Serrano & Inmaculada Martín Herrera - Innovación educativa con inteligencia artificial: guía de prompts refinados para la comunidad universitaria
- Rosa Masegosa Sánchez, Pablo Berdón Prieto & Itziar Reguero Sanz - Educación contra la desinformación: formación del pensamiento crítico en los Institutos de Enseñanza Secundaria
- Adriana Paíno Ambrosio & Maribel R. Fidalgo - Las personas mayores, protagonistas en dos proyectos de innovación docente en el grado de comunicación y creación audiovisual (USAL)
- Bárbara Sarrionandia - Alfabetización mediática e inteligencia artificial: estrategias frente a la desinformación en el ecosistema mediático español
- Maitane Jungitu - Experimentando con el Aprendizaje Basado en Proyectos: autonomía y colaboración en las enseñanzas de Periodismo en UPV/EHU
- Claudia Coronado - Glotofobia en la Educación: Una Experiencia desde la Enseñanza Bilingüe
- Francisco Javier Olivar de Julián - Autoevaluación de actividades por IA en la Educación Universitaria
- David Carabantes Alarcón - Innovación en comunicación científica con inteligencia artificial
- María Rosario Onieva Mallero - Aplicaciones prácticas de la tecnología de Axure RP Pro/Team en la formación periodística
- Rubén Nieto González - Alfabetización mediática e innovación educativa en la asignatura de Realización Documental: la “Rueda de Cine” como estrategia didáctica
- Lázaro Cruz García, María de la Esperanza Herrero Andreu, María Isabel Olmos Carrillo & Marta Prego Nieto - FCDTalks: Una experiencia de hibridación teórico técnica para grados de comunicación
- Raúl Terol Bolinches - Alfabetización mediática a través del pódcast educativo: una experiencia colaborativa en diferentes niveles educativos
- Agustín Rugiero - El ensayo visual como metodología de aprendizaje formal
- Laddy Quezada Tello & Sebastián Longhi-Heredia - La gamificación como instrumento educativo del patrimonio cultural
- Raúl Rodríguez Ortiz - Curso de pódcast narrativo como recurso educativo para estudiantes de comunicación
- Gloria Rosique Cedillo - Iniciativas de la sociedad civil organizada para la Alfabetización Mediática e Informacional
- Sara Ribas Montero - Aula Invertida y CBL como métodos de innovación en la enseñanza de Ciclos Formativos de Grado Superior
- Roger Cassany Viladomat & Marcel Mauri de los Ríos - El Diari de Barcelona, un proyecto de innovación docente para la formación de periodistas
- Jesús Pérez-Seoane, Alberto Dafonte-Gómez & Juan Manuel Corbacho-Valencia - Experiencia de uso de Midjourney en la docencia universitaria
- Dina Soledad Velasquez González - Los centros de interés permiten generar empatía entre los docentes y los estudiantes
Izen-ematea
Jardunaldietan edozein modalitatetan parte hartu nahi duten guztiek honako formulario honen bidez eman beharko dute izena.
- Parte hartzea komunikaziorik gabe: doakoa, aldez aurretik izena emanda.
- Parte-hartzea komunikazioarekin: 25 euro. Proposamen bat bidali nahi dutenek, aurrez izena emateaz gain, laburpena bidali beharko dute iecam@ehu.eus helbidera 2025eko martxoaren 31a baino lehen.
- Oharra: Kongresuan aurkeztutako komunikazioen egile edo sinatzaile guztiek izena eman eta matrikula ordaindu beharko dute. Horrela, komunikatzaile ziurtagiria jasoko dute eta testua akta-liburuan argitaratu ahal izango dute. Egileek inskripzio bat ordaindu beharko dute aurkeztutako komunikazio bakoitzeko.
Epeak:
- 2025eko otsailaren 28an: komunikazioa aurkezten duten pertsonek eta gainerako parte-hartzaileek izena emateko epea irekiko da.
- 2025eko marxtoaren 31an: izena emateko epea amaitu da.
- Sarrera egiteko kontu-zenbakia: 2095-0292-99-3239008576
- IBAN: ES95 2095 0292 9932 3900 8576
- BIC: BASKES2BXXX
Faktura: egindako diru-sarreraren faktura lortzeko, mezu bat idatzi behar da iecam@ehu.eus helbidera, informazio honekin:
- Norberaren izenean bada, IFZ zenbakia eta posta-helbidea.
- Erakunde baten izenean bada, erakundearen IFK eta posta-helbidea.
Komunikazioak bidaltzea
Jardunaldien helburuak eta gaiak betetzen dituzten proposamenak/abstraktak (gehienez 350 hitz) bidali ahal izango dira iecam@ehu.eus helbidera 2025ko martxoaren 31 arte. Batzorde Zientifikoak gehienez astebeteko epean jakinaraziko ditu onartutako proposamenak, jasotzen direnetik hasita.
Komunikazioak honako hiru modalitate hauetako batean aurkeztuko dira, eta inskripzioa egiteko unean adierazi beharko da:
- Aurrez aurreko komunikazioa
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea (Leioa).
- Komunikazio ez-presentziala - Bideoa
- Aurkezpenaren bideoak 10 minutuko iraupena izango du gehienez.
- Egileek online bideo-plataforma batera igo beharko dituzte (Youtube, Vimeo, etab.) eta esteka iecam@ehu.eus helbidera bidali.
- Bideoaren izenburuak egitura hau izan behar du: "IECAM 2025 - Komunikazioaren izenburua".
- Bideoaren esteka biltzarraren webgunean partekatuko da.
- Jardunaldien karatula.
- Aurrez aurrekoa ez den komunikazioa - Gela birtuala
- Modu birtual sinkronoan Teams plataforman.
Aktak
Komunikazioaren testu osoa UPV/EHUk argitaratutako Akta Liburuan argitaratu nahi duten egileek 2025eko ekainaren 30a baino lehen bidali beharko dute.
Testuek estilo-arauak errespetatu beharko dituzte, eta jardunaldietako txantiloia erabili komunikazioetarako.
Antolatzaileak
Batzorde antolatzailea
- Irati Agirreazkuenaga Onaindia - Irak. Agregatua UPV/EHU
- Maider Eizmendi Iraola - Irak. Atxikia UPV/EHU
- María Ganzabal Learreta - Irak. Agregatua UPV/EHU
- Ainara Larrondo Ureta - Irak. Titularra UPV/EHU
- Terese Mendiguren Galdospin - Irak. Agregatua UPV/EHU
- Koldobika Meso Ayerdi - Irak. Titularra UPV/EHU
- Julen Orbegozo Terradillos - Irak. Atxikia UPV/EHU
- Simón Peña Fernandez - Irak. Osoa UPV/EHU
- Jesús Ángel Pérez Dasilva - Irak. Agregatua UPV/EHU
Arduradunak
Babesleak
