Programa espezifikoa: Interreg V-A Espainia-Frantzia-Andorra Lankidetza Programa (Interreg SUDOE)
UPV/EHU: Onuraduna
UPV/EHU IP: XABAT OREGI ISASI
Proiektuaren hasiera: 2020/11/01
Proiektuaren amaiera: 2023/04/30
Finantzaketa: % 75 EGEF funtsen bidez eta % 25 autofinantzaketaren bidez
Deskribapen laburra: Mugaz gaindiko proiektu honek SUDOE geletan barneko airearen kalitatea bermatzeko espezializazio adimendunerako ekintza-plan komun bat diseinatzeko erronkari heltzen dio. Airearen kalitateak osasun publikoari eragiten dio eta duela gutxi Covid19aren pandemiarekin neurtu da bere garrantzia. Alderdi interesdun askoren artean eztabaida bat biltzea erantzukizun sozialaren zati bat da, barne-osasunean oinarritutako irizpide baterako.
3SqAir proiektuaren helburu nagusia estrategia komun bat garatzea da, hezkuntza-eraikinetan barne-airearen kalitate optimoa ziurtatzeko, irtenbide berritzaileak, jasangarriak eta adimendunak ezarriz, hala nola barneko airearen kalitateko ekipo pasiboak eta aktiboak, karbono gutxiko teknologiak, ekintza automatikoak eta eskuzkoak, eta giza portaeraren aldaketak. Horrela, barneko airearen kalitatea hobetzeko estrategiak, alderdi teknikoetan zentratzeaz gain, faktore sozialak ere biltzen ditu, hala nola erabiltzailearen portaera eta errendimendu intelektuala, ikasleen parte-hartzea kontzientziatzeko eta hobetzeko hezkuntza-jarduerak proposatuz. Bi ikuspegi horiek funtsezkoak eta osagarriak dira barneko airearen kalitatea, eraginkortasun energetikoa, osasuna eta ongizatea hobetzeko, hezkuntza-eraikinetako nazioz gaindiko eta zeharkako erronkei helduz. Nazioz gaindiko lankidetza behar da SUDOE espazioaren alderdi kultural, tekniko eta legalek barneko airearen kalitatea hobetzeko planen hedapenean duten eragina ebaluatzeko.
3SuAIRlityk RIS3 Estrategia bat ezarriko du SUDOEko ikasgeletan barruko airearen kalitatea bermatzeko produktu nagusi gisa, eta lotutako beste produktu batzuk emango ditu, hala nola ikasgeletarako esparru metodologiko bat, kontzientziazio-kanpainak, jardunbide egokien lineako plataforma bat eta kode irekiko eta hardware irekiko IoT plataforma bat. Proiektuak hezkuntza-maila desberdinak betetzen dituzten gune pilotuak eskainiko ditu, non Eraikinen Kudeaketa Energetikoaren Sistemaren metodologia berritzailea ezarriko den, barneko airearen kalitatea hobetzeko soluzioak hautatu eta integratzea ahalbidetuko duena. Proiektuaren jarduera guztietan, adituen komunitate bat ezarriko da, eta transferentzia teknologikoa eta balioa sortuko ditu alderdi interesdun anitzeko taldeentzat. Proiektuaren alderdi berritzailea IoT soluzio diseinatua da, erreprodukzio errazagoa eta merkeagoa eta etengabeko eguneratzea ahalbidetzen duena, software komertzialarekin kontrastean. Ikasgelako erabiltzaileen ongizate indibiduala neurtzeko metodo berritzaileak ere jasotzen ditu proiektuak, barneko airearen kalitatearekin korrelazioan.