Ministerioak kofinantzatutako proiektuak

REMEDIS: Europan alfabetatze mediatikoa eta gaitasun digitalak birpentsatzen

Programa espezifikoa: CHANSE Cofund 2021

CHANSEk ikerketa berria eta berritzailea bultzatuko du, egungo aro digitaleko eraldaketen eta berrikuntzen funtzionamenduari, esanahiari eta ondorioei buruzkoa, dinamika sozialen eta kulturalen ikuspegiaren bidez ikusita. Deialdiaren testuak beste eskualde batzuekin alderatzea edo horietan ikertzea baztertzen ez badu ere, proposamen guztiek dimentsio europar nabarmena erakutsi beharko dute, hau da, Europa osoan edo Europako herrialde, hiri, erkidego eta abarren mailan gertatzen ari diren edo eragiten dioten aldaketak ikertu beharko dituzte.

PCI2022-135088-2 proiektua, MICIU/AEI/10.13039/501100011033 eta Europar Batasunak (NextGenerationEU/PRTR) finantzatua

APCIN: PCI2022-135088-2

UPV/EHU: Onuraduna

UPV/EHU IP: Miguel Angel Casado

Proiektuaren hasiera: 2022/09/01

Proiektuaren amaiera: 2025/08/30

Deskribapen laburra:

Europan alfabetatze mediatikoa eta trebetasun digitalak asmatzeko ebidentzian oinarritutako ikuspegia hartuta, REMEDISek esku hartzeko estrategiak garatu eta ebaluatu nahi ditu, Europan alfabetatze mediatikoan eta trebetasun digitaletan dauden arrailei erantzuteko. Hori lortzeko, REMEDISek (1) ebidentzian oinarritutako faktoreak eman nahi ditu, alfabetatze mediatikoan, trebetasun digitaletan eta ongizatean eragina dutenak, ikerketa enpiriko askotan (gehienak kuantitatiboak), hedabide- eta alfabetatze-agentziei eta haien bazkideei informazioa emateko; 2) hobekuntzak garatu nahi ditu kodiseinuaren eta baterako sorkuntzaren bidez, eta horiek lehendik dauden 12 ekimenetan inplementatuko dira (2 REMEDISen parte hartzen duten herrialde bakoitzeko), biztanleria orokorraren edo xede-taldeen artean alfabetizazio mediatikoa eta trebetasun digitalak sustatzeko promesarik handiena eskaintzen duten bizitzako hainbat arlotan; eta 3) esku-hartze horiek ebaluatzeko ebidentzian oinarritutako metodoak eta adierazleak garatu nahi ditu. REMEDISek ebidentzian oinarritutako fluxu bat hartzen du, non lan-pakete bakoitzak ondorengo lan-pakete bakoitzerako ekarpenak ematen dituen.

1. lan-paketea: proba kuantitatiboen oinarri bat garatzeak aukera emango digu alfabetatze mediatikoa eta gaitasun digitalak bultzatzen dituzten faktoreak identifikatzeko, proben berrikuspen sistematiko batetik abiatuta.

2. lan-paketea: REMEDISek jardungo duen sei herrialdeetan, alfabetatze mediatikoa eta trebetasun digitalak sustatzeko hobekuntza eta ekimen oparoak batera garatzea, alfabetatze mediatikoko agentziekin eta haien bazkideekin batera;

3. lan-paketea: 1. eta 2. lan-paketeen emaitzetan oinarritutako esku hartzeko estrategiak ebaluatzea eta baliozkotzea;

4. lan-paketea: REMEDISek guztiz integratzen ditu 3. lan-paketearen emaitzak, arduradun politiko eta profesional nagusiekin lankidetzan, proiektu osoan zehar, ebaluazio-estrategien emaitzen emaitza gisa hobekuntzak ezarriz. Proiektuaren emaitzek ebidentzian oinarritutako gomendio politikoak eta ebaluazio-tresna multzo bat garatzea ekarriko dute.

REMEDISen beste lan-pakete batzuek hedapena eta komunikazioa (5. lan-paketea) eta ustiapena (6. lan-paketea) bermatzen dituzte.

REMEDISen kontzeptua da ebidentzian oinarritutako ikuspegiak lortzeko, alfabetatze mediatikoa eta trebetasun digitalak sustatzen dituzten ekimenak garatzen eta ebaluatzen jarraitzeko, ebidentzian oinarritutako egitura jarraitu behar dela. Kontzeptu horren arabera, REMEDISek ikerketa berritzaileko estrategia bat hartzen du, lehenik eta behin alfabetizazio mediatikoa eta gaitasun digitalak bultzatzen dituzten faktore nabarmenenak ikuspegi iraunkor batetik identifikatu eta kuantifikatu nahi dituena, eta exis probak sintetizatu nahi dituena.