Europar Elkarteak

Europako elkarteak

Europako elkarteek plataforma bat sortu dute Europako I+G-ko sistemako eragileen arteko lankidetza eta ezagutza-trukea indartzeko eta egituratzeko, eta ikerketa-agenda estrategikoen eta/edo I+G-a finantzatzeko programen koordinazioa hobetzeko. Adostutako helburuetan eta epe luzerako ikuspegian oinarritzen dira, eta ikerketa eta berrikuntzako agenda estrategikoek (SRIA, ingelesezko sigletan) babesten dituzte, elkarteko bazkide guztiek konpromisoa hartzen dutelarik. Ezaugarri hori funtsezkoa da, eta Europako elkarteak eta lankidetzako beste ikerketa-tresna batzuk bereizten ditu. Elkarteek diziplinarteko eta sektore arteko lankidetza eta balio-kateen eta ekosistemen integrazioa ere hobetzen dute, I+G-ko politika sektorialen integrazioa hobetuz, bereziki alderdi interesdunen irismen eta parte-hartze sistematikoago eta zabalagoaren bidez, hala nola azken erabiltzaileen eta agintari publikoen bitartez.

Horizonte Europan, hiru inplementazio-modu daude Europako elkarteentzat.

Kofinantzatuak

  • I+G-ko finantzatzaileen artean I+G-ko jardueren programa bateratuak batera finantzatzea. Batzordeak eta bazkideen partzuergo batek, oro har I+G-ko finantzatzaileek eta beste agintari publiko batzuek osatutakoak, sinatutako Horizonte Europa diruz laguntzeko akordio batean oinarritzen dira. 

Elkarte instituzionalizatuak

  • Joint Undertaking (JU): integrazio-maila handia eskatzen duten bazkide pribatuekiko (batzuetan publikoak ere bai) epe luzeko lankidetzak.
  • 185. artikuluko ekimenak: integrazio-maila handia eskatzen duten epe luzeko lankidetzak bazkide publikoekin.
  • Berrikuntza eta Teknologiaren Europako Institutua (EIT) – Ezagutza- eta berrikuntza-komunitateak (CCI): hezkuntza, ikerketa eta ekintzailetza barne hartzen dituzten berrikuntza-ekosistemak Europa mailan. EITren erregelamenduaren eta EITren berrikuntzarako agenda estrategikoaren arabera ezartzen dira.

Koprogramatuak

  • Bazkideek I+G-ko jarduerak batera programatzea eta jarduera gehigarriak mobilizatzea, elkartearen helburuen ildotik. Elkar ulertzeko memorandum batean oinarritzen dira, oro har industria-elkarteekin. EBren ekarpena Horizonte Europaren mekanismoen bidez ezartzen da (lan-programak eta proposamen-deialdiak), eta dagokion bazkideen ekarpenak bere ardurapean ezartzen dira.

Elkartze-modu europar horien arteko desberdintasun nagusiak horien prestakuntzan eta funtzionamenduan daude, baita sor dezaketen inpaktu orokorrean ere. Kofinantzatutako eta koprogramatutako elkarteak Horizonte Europaren plan estrategiko eta lan-programen prozedurarekin lotuta daude. 185. artikuluko elkarteek eta EKko elkarte instituzionalizatuek legeria bereizia onartu behar dute, eta ex ante eraginaren ebaluazioari lotuta daude. 

Europako elkarteak EBko politiken helburuen lorpena Europako Horizonteko beste ekintza batzuk baino modu eraginkorragoan babestuko duten ebidentziak daudenean bakarrik ezartzen dira.

Horizonte Europa 2025-2027 plan estrategikoak batera finantzatutako eta batera programatutako Europako elkarte hautagai berrien zerrenda bat jasotzen du, Horizonte Europa ekimenaren bigarren erdian abiaraziko direnak.

Espainiaren parte-hartzea

Espainiak Europako elkarte guztietan parte hartzen du gaur egun, eta horrek erakusten du herrialdeak interes eta konpromiso globala duela gai-arlo guztietan. Espainiak hainbat finantzaketa-agentzia nazionalen (AEI, CEDTI, ISCIII, etab.) eta eskualde-agentzien (Innobasque, SPRI, etab.) bidez parte hartzen du, gaiaren arabera.

_______

Iturria: Europako Batzordea

Europar Elkarteko proiektuak

LIHLITH: Bizitza osoan zehar gizakiekin elkarreraginean aritzen ikastea.

Programa espezifikoa: Informazioaren eta komunikazioaren zientzien eta teknologien epe luzerako erronkei buruzko Europako ikerketa koordinatua ERA-NET (CHIST ERA)
UPV/EHU: Bazkidea
UPV/EHU IP: Eneko Agirre
Proiektuaren hasiera: 2017/01/12
Proiektuaren amaiera: 2020/09/30

Deskribapen laburra: Etengabeko ikaskuntzako sistema batek hainbat zeregin sekuentzialki ikasten ditu, denborarekin, eta esperientziaren arabera, etorkizuneko zereginak hobeto ebazten ditu. LIHLITHk gizakien eta ordenagailuen arteko elkarrizketa izango du ardatz. Bertan, sistemak elkarrizketa-esperientzia bakoitza erabiltzen du, aurreko elkarreraginen arrakastaren (edo porrotaren) arabera, elkarreragin hobea izaten ikasteko. Ideia nagusia da elkarrizketa sari bat sortzeko diseinatuko dela, eta horri esker chatbot sistemak jakin ahal izango du interakzioa arrakastatsua izan zen ala ez. Saria chatbot domeinuak eta elkarrizketak kudeatzeko moduluak entrenatzeko erabiliko da, errendimendua hobetuz eta garapen-kostua murriztuz, bai domeinu objektibo bakar batean, bai bereziki domeinu berrietara igarotzean. Ikerketa ebaluatzeko, publikoki eskuragarri dauden erreferentzia-puntuak erabiliko dira, artearen egoeraren beste ikuspegi batzuekin alderatu ahal izateko. Ahal denean, sistemek nazioarteko konparazio-/lehia-ebaluazioetan parte hartuko dute, hala nola WOCHAT edo SemEval ebaluazioetan. LIHLITH proiektuak ebaluazio-protokoloak eta erreferentzia-puntuak garatu eta entregatuko ditu, crowdsourcingean oinarritutako konparazio publikoa eta erreproduzigarritasuna ahalbidetzeko. LIHLITH ikerketa-diziplina ugaritan berriki egindako aurrerapenetan oinarrituko da, besteak beste, hizkuntza naturalaren prozesamenduan, ezagutzaren indukzioan, errefortzuzko ikaskuntzan, ikaskuntza sakonean eta etengabeko ikaskuntzan.