ERASMUS Proiektuak

FEMSTEM - Emakumeen parte-hartzea bizkortuz STEM eremuetan, 4.0 industriaren beharrei erantzuteko

Programa espezifikoa: KA220-HED - Goi-mailako hezkuntzako lankidetza-aliantzak

Ikerketa-taldea:

Koordinatzailea:

  • UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Espainia)

Bazkideak:

  • STIMMULI (Grezia);
  • RESET (Zipre);
  • PANEPISTIMMIO THESSALIS (Grezia);
  • ZIPREKO UNIBERTSITATEA (Zipre);
  • VYTAUTO DIDZIOJO (Lituania);
  • INNO HUB (Espainia)

Aurrekontua guztira: 250 000,00 €(UPV/EHU: 49.500,00 €)
Finantzatua, guztira: 250 000,00 €(UPV/EHU: 49.500,00 €)

Hasiera data: 2023/11/01
Amaiera Data: 2025/10/31
Iraupena guztira: 24 hilabete

Deskribapen laburra: 4.0 Industriak, laugarren industria-iraultza bezala ere ezagutzen denak, aro berri bat dakar, automatizazioak, IA, hiri adimendunak, fabrikazio adimenduna eta bioteknologiako aurrerapenak barne hartzen dituena. Aukera eta gogo handiko unea da; modu integratuan eta inklusiboan aurrera egiten dugula ziurtatu behar dugu, "inor (emakumeak barne) atzean utzi gabe". Datuek erakusten dute emakumeen lan-indarra gizonezkoena baino handiagoa dela zientzian eta teknologian, baina argi dago aurrerapen horrek geldoa izaten jarraitzen duela eta genero-arrakalak bere horretan dirauela (Eurostat, 2022).

Munduko Ekonomia Foroaren arabera (2023), EBn genero-arrakala nabarmena dago oraindik, IKTetako espezialisten % 19 eta STEMeko graduatuen 1/3 bakarrik baitira emakumeak. Eurostatek adierazi du ingeniariak eta zientzialariak ( % 21) oso gutxi direla manufaktura-industrian. Eurostaten txostena, zientzia eta teknologiako emakumeei buruzkoa, Ingeniaritza, 2021). Aztertutako 36 herrialdeetatik seik bakarrik zuten emakumeak ziren zientzialari eta ingeniarien % 50 edo gehiago.

Elkartutako erakundeek aurretik STEM hezkuntzarekin lotutako ekimen nazionaletan eta EBn parte hartu badute ere, ez dute tutoretza eta orientazioaren elementua STEM hezkuntzarekin konbinatzen duen eredu integratu batean lan egin.

FEMSTEM, hiru mailako metodologia berritzailea hartzen duen proiektua, honako hauetarako:

a) goi-mailako hezkuntza-erakundeetako hezitzaileen gaitasunak hobetzea, zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematikaren arloetan (STEM) emakumeen azpiordezkaritza lantzeko, agertokietan oinarritutako orientazio- eta tutoretza-eskemen bidez (hau da, GROW - Tree & Passmore tutoretza-eredua, 2022) eta STEM industrian adituak diren emakumeen sektoreen arteko lankidetzaren bidez,

b) genero-estereotipoak ezabatzea STEM industrian, Unibertsitateetarako 2022ko Europako Estrategiarekin eta Europako Batzordearen 2020-2025erako Genero Berdintasunerako Estrategiarekin bat etorriz, hurrenez hurren, eta

c) Partaidetzazko ikerketa-ekintzako metodologia bat ezartzea, Kosorkuntzako Talde bat ezarriz. Talde hori industriako adituek, STEMeko emakume ikasleek eta STEMeko BHIetako hezitzaileek osatuko dute.