ERASMUS Proiektuak

EU+ Map - Europa osoko esperientzia positiboen mapa

Programa espezifikoa: KA220-ADU - Lankidetza aliantzak helduen hezkuntzan

Ikerketa-taldea:

Koordinatzailea:

  • IBERIKA EDUCATION GROUP GGMBH (Alemania)

Bazkideak:

  • SWIDEAS AB (Suedia)
  • SYNERGASIA ENEGON POLITON (Grezia);
  • PISTES SOLIDAIRES (Frantzia)
  • CLAVIS sprog & kompetence (Danimarka) CESIE (Italia)
  • UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Espainia)

Aurrekontua guztira: 250.000 €(UPV/EHU: 27.963,00 €)
Finantzatua, guztira: 250.000 €(UPV/EHU: 27.963,00 €)

Hasiera data: 2022/11/01
Amaiera data: 2024/10/31
Iraupena guztira: 24 hilabete

Deskribapen laburra: Etorkinen artean gizarte-bazterketaren arriskua oso handia da gaur egun. 2020an 25 herrialdetan egindako inkestek agerian utzi zuten immigrazioaren aurkako sentimenduak gora egin zuela 2019arekin alderatuta, COVIDarekin lotutako segurtasun gabezien eta beldurren ondorioz. Pandemiak integrazio-politikako neurrietan utzi duen kaltea aspalditik nabarmendu da. Alemaniak jakinarazi du 2020an aurreko urtean baino nabarmen pertsona gutxiagok hasi zutela integrazio-ikastaro bat. Parte-hartzaile berrien kopuruak ia % 40 egin zuen behera, eta Alemaniako Migrazio eta Errefuxiatuetarako Bulego Federalak (BAMF) duela gutxi egindako ikerketa baten arabera, pandemiaren ondorioz, nazionalen kopuruak behera egin du errefuxiatuen artean, eta horrek migratzaileen hizkuntza-gaitasunen geldialdia edo narriadura eta integrazio-prozesuaren atzerakada eragin ditu. Gizarte hartzailearen hizkuntza (k) hitz egiteko gaitasunaren zeregina Argi dago hori dela aurretiazko baldintza interakzio aktiboetarako eta parte-hartze sozialerako.

Batzordeak Integrazioari eta Inklusioari buruzko 21-27 Ekintza Planean azpimarratzen du premia larria dagoela etorkinentzat hizkuntzak ikasteko hainbat programa sustatzeko, haien premia espezifikoetara egokituta. Hala ere, orain arte, Europako herrialdeetako etorkinentzako hizkuntza-eskaintza programa estandarizatuetan zentratzen da, ikasteko estiloak ia bereizi gabe. Integrazio-programen hedapena aldatu egiten da herrialde batetik bestera, baina ikasketa-planak antzekoak dira. Horregatik, adituak bat datoz esatean hizkuntzak ikastea oso prozesu indibiduala dela eta pertsonen hizkuntza-gaitasunak nabarmen desberdinak direla beren bizitza-testuinguruen edo aurretiazko ikaskuntza-esperientzien arabera. Integrazio-ikastaroetako parte-hartzaileak oso heterogeneoak dira, eta, beraz, ikasteko estiloak. Proiektu honek parte-hartzaileengana aurretiazko baldintza zailekin iritsiko diren ikaskuntza-ibilbide alternatiboak sortzeko premiari erantzuten dio. Ikastea. EU+MAPek ikasleen dimentsio emozionala kontuan hartzen duten hizkuntza-ikastaro motibatzaileak sortzen ditu. Gainera, irakaskuntza-estrategia berritzaileak aplikatzeak ezagutza pedagogikoak ez ezik, talde hartzaileekin esperientzia izatea, garapen-faseetarako denbora inbertitzea eta irakaskuntza gidatzea ere eskatzen du. Europako Batzordearen ikerketek ('19) eta Stathopulouk Europako immigranteen hezitzaileei buruz egindako azterlan zabalak adierazten dutenez, errefuxiatuen beharrak asetzeko bereziki diseinatutako materialak falta dira, eta irakasleek, oro har, ez dute gaitasun egokirik etorkinen behar espezifikoei aurre egiteko. PROIEKTU HONEN MOTIBAZIOA DA gizarte-bazterkeria jasateko arriskuan dauden migratzaileei aukera ematea hizkuntza-ikastaro pilotu informaletan parte hartzeko, migratzaileen ikasketa soziologikoaren beharrak kontuan hartzen dituen curriculum pedagogiko baten babespean, eta gaikuntza-aukerak sortzen ditu, trebatzaileek proiektuaren esparruan eta aurrerago, hurrengo ikastaro eta programetan, programak ezar ditzaten.