ERASMUS Proiektuak

EngiMath: Matematikako lerroko ikaskuntza-eredua ingeniaritzako hezkuntzan

Programa espezifikoa: Erasmus+ KA2
UPV/EHU: Onuraduna
UPV/EHU IP: JAVIER BILBAO LANDACHE
Proiektuaren hasiera: 2018/11/01
Proiektuaren amaiera: 2020/09/31

Deskribapen laburra: Teknika eta teknologia berriak berritzeko, esploratzeko eta erabiltzeko bultzadak etenik gabe jarraitzen du hezkuntza-maila guztietan, eta hori bereziki agerikoa da Goi Mailako Hezkuntzan (IH). IHren eremuko gai-arlo guztiak jorratzen ari gara, Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza eta Matematika (STEM) termino orokorrean deskribatutakoak besterik ez.

Ingeniaritzako edozein hezkuntza-programatan, arreta berezia eskaintzen zaio matematika ikasgaiari. Matematikako curriculuma esplizituki adieraz daiteke programaren diseinuaren barruan, modulu bereizi gisa, edo inplizituki eman daiteke lotutako moduluen barruan. Matematika eta hari lotutako ikasgaiak ingeniaritzako hezkuntzaren funtsezko elementuak dira, eta ingeniari batek arlo horretan gaitasuna erakustea espero da. Unibertsitateko ikasleen trebetasun garaikideen multzoak sofistikazio-maila bat barne hartzen du informazioaren eta komunikazioaren teknologiak (IKT) eguneroko bizitzan eta goi-mailako hezkuntzaren ingurunean aplikatzean.

Goi-mailako hezkuntza-erakunde batean (BHI) ikasketetako lehen urtean arrakastaz sartu izanak trantsizio- eta doikuntza-aldi baten hasiera adierazten du ikasle askorentzat. Horietako askok bigarren mailako hezkuntza osatu berri dute, non ingurunea hertsiki definituta eta kontrolatuta dagoen, eta bertaratzea derrigorrezkoa den. Hirugarren mailako ikasketek ikasleari transferitzen diote erantzukizunaren zeregina, eta horrek estresa eta zailtasunak eragin ditzake ikaskuntza autogidaturako trantsizioan eta autonomiaren sustapenean.