EFFORT: Erantzukizunaren irakaskuntzaren eraginkortasuna
Programa espezifikoa: Erasmus+ KA2
UPV/EHU: Onuraduna
UPV/EHU IP: Julen Castillo Apraiz
Proiektuaren hasiera: 2019/09/01
Proiektuaren amaiera: 2021/08/31
Deskribapen laburra: Goi-mailako hezkuntza-erakundeek (BHI) berebiziko garrantzia dute etorkizuneko erabaki arduratsuen hartzaileen heziketan, zuzendari, langile, kontsumitzaile edo inbertitzaile gisa.
UNESCOk ideia horri heldu zion berriro, "iraunkortasunerako hezkuntza" kontzeptuak sustatuz. Aldi berean, Nazio Batuen Munduko Itunaren PRME ekimenak sei printzipio formulatzen ditu, goi-mailako hezkuntzako erakundeek etorkizuneko zuzendari arduradunen prestakuntza babesteko jarraitu behar dituztenak. Gero eta irakaskuntza-ikuspegi gehiago daude Erantzukizun Sozial Korporatiboari buruzko kontzientzia areagotzeko, jarrerak aldatzeko eta pertsonen portaeran eragiteko. Hala ere, tresnak falta dira goi-mailako hezkuntza-erakundeen ikuspegi orokorren eta berariazko irakaskuntza-kontzeptuen eraginkortasuna kontrolatzeko.
Hiru urteko iraupena duen EFFORT proiektuaren helburua goi-mailako hezkuntza-erakundeei jasangarritasunarekin, etikarekin eta/edo EGErekin (aurrerantzean, EGE/jasangarritasunarekin lotutako irakaskuntza) lotutako irakaskuntzaren eraginkortasuna eta kalitatea handitzen lagunduko dieten tresnak eta jarraibideak garatzea da. Espero diren emaitzak honako hauek dira: irakaskuntza-formatuen eraginkortasuna kontrolatzeko tresna bat (IO1), EGE/iraunkortasunarekin lotutako irakaskuntza-kontzeptu/-ikastaro berritzaileen ikuspegi orokor eta sistematikoki egituratua aurkeztuko duen eskuliburu/tresna-kutxa bat (IO2), autoebaluaziorako tresna bat, goi-mailako hezkuntza-erakundeei beste erakunde batzuekin alderatzeko aukera emango diena (IO3), irakaskuntza-formatu berritzaile berri batzuk (IO4 - IO6), bai eta analisi estatistikoko txosten bat (IO7) eta jarraibide bat (IO8) ere, irakaskuntza-kontzeptuen zer ezaugarri diren eraginkorragoak enpresa-lider arduradunak prestatzeko.