ERASMUS Proiektuak

AAC@school gizarteratzearen alde

Programa espezifikoa: Erasmus+ KA2 "Capacity Building"
UPV/EHU: Onuraduna
UPV/EHU IP: Argia Langarika Rocafort
UPV/EHU CO-PI: Gorka Roman Etxebarrieta
Proiektuaren hasiera: 2017/01/09
Proiektuaren amaiera: 2019/12/31

Webgunea: http://www.aac-school.eu /

Deskribapen laburra: Proiektu honen helburua irakaskuntzaren profila indartzea da, batez ere komunikatzeko zailtasunak dituzten pertsonekin, hau da, ikasgelako laguntzaileekin, irakasleekin eta terapeutekin lankidetza estuan lan egiten dutenentzat. AAC@school programak ikasle behartsuak eskola-hezkuntzako ibilbideetan sar daitezen laguntzen du, metodologia espezifiko baten bidez: komunikazio handigarri eta alternatiboa (CAA) eta horri lotutako aplikazio eta IKT gailu berrienak. Landu den premia nagusia komunikatzeko eta alfabetatzeko gaitasunetan dagoen arrakala da, komunikatzeko zailtasun handiak dituzten ikasleena – kultura- eta/edo hizkuntza-aurrekari desberdinak dituzten pertsonak diren aldetik, ezintasunak dituzten pertsonak diren aldetik – pertsona askorentzat. Izan ere, komunikatzeko gaitasuna bizitzaren zati oso bat da, eta ziurtzat ematen dute, eta ez dira balioaz ohartzen gainerakoekin konektatzean, bizitza independentea izateko aukera ematen baitiete. Komunikazio-arazo larriak dituzten pertsonentzat, CAA metodo batek isiltasunari, isolamenduari eta mendekotasunari erantzutea ekar dezake. Komunikatzeko zailtasunak dituen ikasle orok eskubidea du hain murriztailea ez den ingurunean hezkuntza jasotzeko, hau da, aukera eman behar zaio bere adin bereko ikaskideekin hezteko eta hezkuntza orokorreko ikasketa-planerako sarbidea izateko ahalik eta neurri handienean, zerbitzu osagarriekin. Izan ere, eskola-adineko haurrentzako CAA esku-hartzearen helburua da ikasle horien arrakasta-potentziala handitzea, neurri handi batean ahozko eta idatzizko komunikazioaren mende dagoen ikaskuntza-ingurune batean. Metodologia honen helburua da guztientzat aukera-berdintasuna eskaintzea, haurrek beren hizkuntza- eta komunikazio-trebetasunak eskuratu, erabili eta gara ditzaten ikasgai, pertsona eta egoera guztietan, eskola-bizitzatik kanpo eta haratago.