EmTech4HE: Stimulating Higher Education instructional practices by supporting HEI Educators in enhancing teaching excellence, through leveraging EMerging TECHnologies (AR, VR, AI) for educational innovation and excellence
Programa espezifikoa: Cooperation partnerships in higher education (KA220-HED)
Proiektuaren izenburua: Stimulating Higher Education instructional practices by supporting HEI Educators in enhancing teaching excellence, through leveraging EMerging TECHnologies (AR, VR, AI) for educational innovation and excellence
Akronimoa: EmTech4HE
Ikertzaile-taldea:
- Nahia Idoiaga Mondragon (Ikertzaile Nagusia)
- Idoia Legorburu Fernández (Ko-Ikertzaile Nagusia)
- Nekane Beloki Arizti
- Karmele Artano Pérez
- Idoia Zarrazquin Arizaga
- Ion Yarritu Corrales
- María del Mar Boillos Pereira
- Naiara Berasategi Sancho
- Markel Rico González
- Iratxe Antonio Agirre
- Nagore Martinez Merino
- Amaia de la Fuente Gaztañaga
- Miren Aguirregoitia Guenechea
- Itziar Kerexeta Brazal
Erakunde bazkideak:
- UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Project Leader)
- KATHOLIEKE HOGESCHOOL VIVES NOORD
- PANEPISTIMIO PATRON
- RESEARCH AND EDUCATION OF SOCIAL EMPOWERMENT AND TRANSFORMATION-RESET LTD
- ANKARA HACI BAYRAM VELI UNIVERSITESI
- UNIVERSITY OF CYPRUS
Aurrekontua guztira: 250.000,00 €
Proiektuaren hasiera: 2024/12/01
Proiektuaren amaiera: 2026/11/30
Proiektuaren iraupena: 24 hilabete
Proiektuaren laburpena:
Goi Mailako Hezkuntza Garaikideko erakundeek gero eta eskakizun handiagoei egin behar diete aurre, gero eta askotarikoagoak diren ikasleei aparteko ikaskuntza-esperientziak eskaintzeko, eta, horrekin batera, irakaskuntza bikaina, teknologikoki indartua eta jasangarria emateko erronka (Kuleto et al., 2021). HEIk aldaketa bat egin behar du, baina laguntza eta inspirazioa behar ditu ekintzak egiteko, bestela aukera paregabea gal baitezakete iraultza digitalaren bidez beren heziketa erabat berritzeko, zabaltzeko eta indartzeko. AI eta XR bezalako teknologia berrien abantailak gorabehera (AR, MR, VR barne), adopzioak minimoa izaten jarraitzen du, eta hezitzaile askok ez dute nahi beren ikastaroetan sartzea, ez baitago aplikatzeko esparru pedagogikorik. EmTech4HignerExcellence motibazioaren jatorria da hezkuntzak etorkizuneko herritarrak prestatzeko duen ahalmen eraldatzailea aitortzea eta unibertsitateek teknologia berriak integratzeko duten beharra, hala nola AI, VR, XR eta abar. (Romero-Gonzalez et.al., 2020). Hainbat faktorek azpimarratzen dute proiektu honen garrantzia, eta haren finantzaketa justifikatzen dute:
- Erronka dinamikoetara egokitzea: Gaur egungo eta etorkizuneko belaunaldiak egoera dinamiko honetarako prestatzeko, goi-mailako hezkuntza-praktikek aurrerapen teknologikoekin batera eboluzionatu behar dute (Romero-Gonzalez et.al., 2020).
- Industriarekin lankidetzan arituz, trebetasun desegokiei aurre egitea: Unibertsitate- eta industria-lankidetzak (UIC) elkarreragin garrantzitsuak dira ezagutza edo teknologiak transferitzeko, hazkundea pizteko eta jarduera berritzaileak hobetzeko. AI eta XR industriako profesionalekin lankidetzan aritzeak bermatzen du hezkuntza-emaitzak bat datozela lan-merkatuaren behar ebolutiboekin, trebetasun-akatsak murriztuz.
- Kalitatea hobetzea eta aintzatestea pedagogia berritzaileekin: IA, VR, XRk bultzatutako kalitatea bermatzeko mekanismoen ezarpenak etengabeko hobekuntzaren aldeko apustua eta ikasketa-esperientzia indartuen aldeko apustua islatzen du, goi-mailako hezkuntzaren kalitatezko kultura orokorrari lagunduz (Rangel-de Lazaro & Duart, 2023).
Sartu EmTech4HE, ikuspegi berritzailea duen proiektu bat:
- Erronka dinamikoetara egokitzeko premiari aurre egitea, eta irakaskuntzako praktika berritzaileak suspertzea eta eraldaketa digitala bizkortzea, teknologia berrien integrazio estrategikoaren bidez, gaitasunen garapena eta bikaintasuna sustatuz goi-mailako hezkuntzan.
- HEI hezitzaileen sare iraunkor bat ezartzea, Global Education Coalition (GEC) eta International Society for Technology in Education (ISTE) bezalako erakundeek sustatutako lankidetza-ereduetatik abiatuta, etengabeko lankidetza eta ezagutza partekatzea errazteko (GEC, 2021; ISTE, 2022), HE sektorean sortzen ari diren teknologien alorrean.
- Partaidetzazko ekintzako ikerketa-metodologia bat ezartzea, Bikaintasun Taldea eratuz. Talde hori AR, VR, AI Industria eta Akademiako adituek, HEIko hezitzaileek eta teknologia berrien sektoreko ETEen ordezkariek osatzen dute.
Programari buruzko informazio gehiago:
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/opportunities/opportunities-for-organisations/cooperation-among-organisations-and-institutions/partnerships-for-cooperation