ERASMUS Proiektuak

CT & MathABLE - Pentsamendu konputazionala eta problema matematikoen ebazpena, azterketan oinarritutako ikaskuntza-ingurunea

Programa espezifikoa: KA220-SCH - Lankidetza-aliantzak eskola-hezkuntzan

Ikertzaile-taldea:

Koordinatzailea:

  • VILNIAUS UNIVERSITETAS (Lituania)

Bazkideak:

  • EOTVOS LORAND TUDOMANYEGY E TEM (Hungaria)
  • UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Espainia)
  • KUNGLIGA TEKNISKA HOEGSKOLAN (Suedia)
  • Gedminu progimnazija (Lituania)
  • TURUN YLIOPISTO (Finlandia)
  • ANKARA UNIVERSITESI (Turkia)
  • Özkent Akbilek Ortaokulu (Turkia)

Aurrekontua guztira: 400.000 €(UPV/EHU: 46.345,00 €)
Finantzatua, guztira: 400.000 €(UPV/EHU: 46.345,00 €)

Hasiera data: 2022/09/01
Amaiera data: 2025/08/31

Iraupena guztira: 36 hilabete

Deskribapen laburra: Europan gero eta kezka handiagoa dago ikasleen errendimenduak okerrera egin duelako, bereziki PISA azterlanen emaitzengatik eta industria-lehiakortasuna bultzatzeko gaitasun zientifikoen eta ingeniaritzaren eskaintzarengatik. Eskaera honetan parte hartzen duten herrialdeak Era berean, gaitasun digitalen eta ingeniaritzaren eskaintzan denbora batez kezkatu gara (Gulliksen et al. 2021). Egoerari heltzeko, hainbat proposamen egin dira, DigCompEdu 2.0 barne, 2030erako Europarako helburu digitalak ezartzen dituena https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/europe-fit-digitalage/europes-digital- decade-digital-targets-2030_en eta hezkuntzarako jarraibideak ezartzen dituena, https://education.ec.europa.eu/focus-topics/digital/education-action-plan.

Derrigorrezko hezkuntzan profil matematikoak behar dituzten karrerak eskuragarriagoak eta erakargarriagoak izatea Gazteen parte-hartzea funtsezko elementua da STEM karreretarako sarbidea hobetzeko.

Hala ere, irakasleek jakinarazi dute prestakuntza-maila txikia dagoela eta laguntza gehigarria behar dela programa handinahi horiek ezartzeko. Ikus Mannila et al. 2018, "Konpetentzia digitala, irakaskuntza-autonomia -Efikazia eta prestakuntza-beharrak", irakasle-lanbidearen egoerari eta premiei buruz eztabaidatzeko.

Teknologia digital eraldatzaileak baliatuz, CT & MathABLEk pentsamendu aljebraiko eta konputazionaleko gaitasunak (AT eta CT) garatzeko ikuspegi berriak eskaintzen dizkie irakasleei, ikasleari banaka egokitzeko. CT & MathABLEk banakako garapen-ibilbideak onartzen dituen eta konpetentziarekin eta ebaluazio-esparruekin ezin hobeto integratzen den arkitektura berritzaile baten bidez lortzen du hori. Ikuspegi hori VU, KTH eta UTU bazkideek egungo partzuergoan elkarrekin egindako lanean oinarritzen da.

CT & MathABLEren helburua da ikaskuntza-ikuspegi egokiagoak sortzea tradizionalki desabantailan daudenentzat eta CT eta AT eta, beraz, STEM karrerak baliatzen laguntzea, gizarte indartsuago eta berdinzaleago bati laguntzeko. Gainera, emaitzak sendotu egiten du bazkideen gaitasun nazionala kalifikazio handiko STEM herritarrei dagokienez, garapen teknikoan eta jasangarritasun-helburuetan lagunduko baitute (4 "kalitatezko hezkuntza" eta 8 "lan txukuna eta hazkunde ekonomikoa"), bai eta parte-hartze eta inklusio handiagoa ere. Proiektuak tresna berriak eskaintzen dizkie irakasleei, irakasleen prestatzaileei, hezkuntza-hornitzaileei eta banakako eskolei, eta hezkuntzan kalitate iraunkorra lortzeko helburuari laguntzen dio.

CT & MathABLEk ikaskuntzako eta ikaskuntzako azterketako baliabide bakarrak eta adin-talde guztietan CT eta ATen irakaskuntza laguntzeko ikasketa-planak eta baliabideak garatzen dituzten ikerketa-talde liderren esperientzia konbinatzen ditu. Informatikako ikasketa-planerako gaitasun-esparruetan eta pedagogia berritzaile batean oinarrituta, posizio paregabean gaude. Ikaskuntza- eta ebaluazio-arkitektura bat garatzea, ikaskuntza-analisiak eta gaitasun-esparruak uztartuko dituena, giza portaera eta matematika ulertzeko gai den gizarte baterako banakako ikaskuntza-ibilbideak babesteko.