COM - Kudeaketa Organiko Zirkularra: Eskoletan elikadura-hondakinen eta hondakin organikoen inguruko portaera-aldaketa sustatuz, haien gizarte-, ingurumen- eta finantza-dimentsioa kontuan hartuta
Programa espezifikoa: KA220-SCH - Lankidetza-aliantzak eskola-hezkuntzan
Ikertzaile-taldea:
- NAHIA IDOIAGA MONDRAGON (IKERTZAILE NAGUSIA)
- IDOIA LEGORBURU FERNANDEZ (IKERTZAILE NAGUSIA)
- AMAIA EIGUREN MUNITIS
- JONATAN MIRANDA GOMEZ
- AMAIA QUINTANA ORDORIKA
- ITSASO BIOTA PIÑEIRO
- UNAI ORTEGA LASUEN
- DANIEL ZUAZAGOITIA REY- BALTAR
- ARITZ RUIZ GONZALEZ
- MAITANE BELASKO TXERTUDI
- LEIRE AGIRREAZKUENAGA ONAINDIA
Koordinatzailea:
- UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Espainia)
Bazkideak:
- INNOVATION HIVE (Grezia)
- INCOMMON NON LUCR CIVIL DEW COMPANY (Grezia);
- Mednarodni institutza implementacijo trajnostnegarazvoja, Maribor (Eslovenia)
- Exeo Lab Srl (Italia) Innomate Ldt. (Turkia)
- ASOCIATIA GRUPUL DE ACTIUNE LOCALANAPOCA POROLISSUM (Errumania)
Aurrekontua guztira: 250.000 €(UPV/EHU: 43.000,00 €)
Finantzatua, guztira: 250.000 €(UPV/EHU: 43.000,00 €)
Hasiera data: 2022/10/01
Amaiera data: 2024/09/30
Iraupena guztira: 24 hilabete
Deskribapen laburra: Hondakin organikoak (horietatik % 50 elikadura-hondakinak dira) ingurumen-arazoen kausa nagusietako bat dira, hala nola kutsadura, isurketak eta klima-aldaketa. EBko herritar bakoitzak urtean gutxi gorabehera 113 kg elikadura-hondakin sortzen ditu, eta gutxi gorabehera 222 kg hondakin organiko (Zero Waste Europe, 2020). Gainera, EBn bakarrik, 88 milioi tona elikagai alferrik galtzen dira urtero (EB, 2021). Mundu osoan, elikagaiak alferrik galtzeak jatorri antropogenikoa duten berotegi-efektuko gasen guztizko isurketen % 8 suposatzen du (PNUMA, 2021).
Proiektu honen motibazioa da etengabe sortzen dela hondakin kopuru izugarri hori, klima-aldaketari laguntzen diona, eta, gure ustez, herritarrek etxean, eskolan eta eguneroko bizitzan duten portaera aldatuz (hezkuntzaren bidez) ekin dakiokeela. Ez bakarrik datuengatik, baizik eta biztanleriak ingurumen-kaltearen sektore handi hori murriztu dezakeela ulertzeagatik. Estatistika horien berri ematen dugu, eta hezkuntzaren bidez kopuru horiek neurri handi batean murriztu ez ezik, gai ekologikoei eta herritarren ekintzari buruzko elkarrizketa zabalago bati ere ekin diezaiokegu proiektuaren arabera.
Gure motibazioa, gainera, proposatzen dugun ideiaren bideragarritasunak babesten du. Arazo handi horri eraginkortasunez hel dakioke pentsamendu kritikorako hezkuntza duten herritarrak ahaldunduz, teknologia edo sistema berriak sortzeko kapital asko inbertitu beharrean. Hezitzaileei elikagaiak alferrik galtzearekin zerikusia duten gaietan ikasleekin lan egin dezaten laguntzean, proiektuak irismen handiko eragina sortuko du: hau da, hezitzaileak, gurasoak eta ikasleak ez dira informazio-ekarpen baten "azken onuradunak", baizik eta gaitasunak eta ezagutzak dituzte aldaketak inplementatzeko eta beren komunitateetan aldaketak egunero erreplikatzeko. Ikerketaren bidez sortutako datuetatik sortutako txostenak politika-gomendioen dokumentu baten oinarria osatuko du, tokiko eta estatuko agintariei erabakiak hartzen laguntzeko, bai hezkuntza-sistemetan bai hondakin organikoen kudeaketan.