AWARE - Pandemia zehar goi mailako hezkuntzan antsietateari buruzko kontzientzia handitzea (ondorengoa) Covid-19
Programa espezifikoa: KA220-HED - Goi-mailako hezkuntzako lankidetza-aliantzak
Ikerketa-taldea:
- NAHIA IDOIAGA MONDRAGON (IKERTZAILE NAGUSIA)
- NAIARA OZAMIZ ECHEVARRIA (IKERTZAILE NAGUSIA)
- IDOIA LEGORBURU FERNANDEZ
- AMAIA QUINTANA ORDORIKA
- ION YARRITU CORRALES
- ISRAEL ALONSO SAEZ
- INGE AXPE SAEZ
- MIRARI TAÑAGA ECHEVERRIA
- MAITANE BELASKO TXERTUDI
- EIDER PASCUAL SAGASTIZABAL
- SONIA RUIZ DE AZUA GARCIA
Koordinatzailea:
- SPOLECZNA AKADEMIA NAUK (Polonia)
Bazkideak:
- CENTER FOR ADVANCEMENT OF IKERKETA ETA GARAPENA HEZKUNTZA TEKNOLOGIAN LTD-CARDET (Txipre);
- Spectrum Research Centre CLG (Irlanda);
- EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Espainia);
- KMOP - Education and Innovation Hub (Grezia)
Aurrekontua guztira: 250.000 €(UPV/EHU: 42.260,00 €)
Zuzkidura, guztira: 250.000 €(UPV/EHU: 42.260,00 €)
Hasiera data: 2022/12/01
Amaiera data: 2024/11/30
Iraupena guztira: 24 hilabete
Deskribapen laburra: Antsietatea eta depresioa Bi arrazoi ohikoenak dira ikasleek osasun mentaleko zerbitzuak bilatzeko. Unibertsitateko ikasleek emandako gainerako gaixotasun mental guztien intzidentzia murriztu edo egonkor mantendu bada ere, antsietateak gora egin du urtez urte.
Antsietate kronikoa duten pertsonek sarritan saihestu egiten dituzte sentimendu horiek eragin ditzaketen lekuak eta jarduerak, eta horrek eragin kaltegarria du haien bizi-kalitatean. Askotan, antsietateak eguneroko bizitzan duen inpaktua minimizatzen dute, edo, besterik gabe, ez dira konturatzen osasun mentaleko gaitz larri baten aurka ari direla.
COVID-19aren pandemiak eta hura lagundu zuten infekzioak kontrolatzeko neurriek alterazio handiak eragin zituzten mundu osoko goi-mailako hezkuntzako ikasle askoren errutinetan, eta pertsonako aholkularitza-zerbitzuak eta gizarte-laguntza ere kendu zizkieten.
Literatura psikologikoak iragartzen du antsietatearekin lotutako nahasmenduak areagotu egingo direla estres-aldietan, hala nola pandemietan, antsietatearekin lotutako igoeraren prebalentziaren ondorioz. Estresa, antsietatea eta depresioa (Salari et al., 2020). Gainera, gaur egungo antsietate-nahasmendu primarioa duten pertsonek eragin handiagoa dute pandemiaren ondorioz, beste nahasmendu mental batzuk dituztenek edo ez dituztenek baino (Asmundson et al., 2020).
Osasun mentaleko arazo berriak agertzeko bide ugari daude, eta litekeena da aurretik ere zailtasunak izatea; hori dela eta, oso litekeena da goi-mailako hezkuntzako erakundeetako langileek larritasun-tasa eta jokabide-arazo handiak izatea. Beraz, goi-mailako hezkuntza-erakundeek eta osasun mentaleko zerbitzuek prest egon behar dute horretarako. Zoritxarrez, ikasleekin gehien elkarreragiten duten profesionalek (goi-mailako hezkuntzako erakundeetako langileek, esaterako) ez dute ikasleen artean antsietatearekin lan egiteko gaitasunik. Goi-mailako hezkuntza-erakundeak ikasleei segurtasuna eta ongizatea emateko gune nagusi bihurtu direnez, ezinbestekoa da hezitzaileek eta administratzaileek ikasleei antsietatea prozesatzen eta beharrezko laguntza ematen laguntzea. Ikasleen osasun mentala garrantzitsua da, eta goi-mailako hezkuntza-erakundeek horri heldu behar diote. Osasun mental txarrak hainbat ondorio dakartza, ikasle baten arrakasta akademikoa oztopa dezakeelako eta eskola-desertzio tasa altua eragin dezakeelako.
Healthy Minds ikerketak agerian uzten du osasun mentaleko arazoak dituzten ikasleek aukera bikoitza dutela erakunde bat graduatu gabe uzteko, eta emaitzak ikasleen aurretiazko erregistro akademikoak kontrolatu ondoren ere mantentzen dira. Osasun mentaleko nahasmenduen sintomak dituzten ikasleek