AI Pioneers - IA eta hezkuntzaren etorkizuna
Programa Espezifikoa: ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1
Ikerketa-taldea:
- GORKA ROMAN ETXEBARRIETA (IKERTZAILE NAGUSIA)
- MARIA ORCASITAS VICANDI (IKERTZAILE NAGUSIA)
- ANA ISABEL BOYANO MURILLO
- RAQUEL JUSTUA ZURIA
- MAITANE PICAZA GORROCHATEGUI
- ITSASO BIOTA PIÑEIRO
Koordinatzailea:
- ET BREMEN (Alemania);
Bazkideak:
- SYNERGASIA ENEGON POLITON (Grezia);
- Pontydysgu SL (Espainia);
- UNIVERSITA DEGLI STUDI DI VERONA (Italia);
- ASSOCIACAO UNIVERSIDADE PARA DESENVOLVIMENTO TECMINHO (Portugal);
- CSI CENTRO DE INNOVACIÓN SOCIAL LTD (Zipre);
- EDEN DIGITAL LEARNING EUROPE MITTETULUNDUSUHING (Estonia);
- UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA (Espainia);
- FEDERAZIONE CENTRO NAZIONALE OPERESALESIANE FORMAZIONE AGGIORNAMENTO PROFESSIONALE (Italia);
- BUNDESINSTITUT FUR BERUFSBILDUNG (Alemania)
Aurrekontua guztira: 800.000 €(UPV/EHU: 71.386,00 €)
Finantzatua, guztira: 800.000 €(UPV/EHU: 71.386,00 €)
Hasiera data: 2023/01/01
Amaiera data: 2025/12/31
Iraupena guztira: 36 hilabete
Deskribapen laburra: UNESCOk dio IAk munduko hezkuntza-helburuak lortzeko prozesua bizkortzeko ahalmena duela, ikaskuntzan sartzeko oztopoak murriztuz, kudeaketa-prozesuak automatizatuz eta ikaskuntzaren emaitzak hobetzeko metodoak optimizatuz. IAk sakonki aldatuko du hezkuntza. Errendimendu handiko hezkuntza-ekosistema digital batek IA gero eta gehiago erabiliko du maila guztietan, baita irakaskuntzan eta ikaskuntzan ere. "Teknologia digitalak, hezitzaileek trebetasunez eta eraginkortasunez erabiltzen dutenean, erabat babes dezake ikasle guztientzako hezkuntza eta prestakuntza inklusibo eta kalitate handiko baten agenda". " (Europako Ekintza Digitaleko Plana). Tokiko ezagutza eta gaitasuna funtsezkoak dira IAIEd eraginkortasunez hartzeko eta garatzeko, eta eskalatze-eredu berriak behar dira. JRCren arabera, EBk "informazioa trukatzeko zentro" bat behar du, irakasleei eta politiken arduradunei esparru horretan aurrerapen azkarrak egiten ari direla ulertzen laguntzeko. Proiektua sektore artekoa izango da, LHHri eta helduen hezkuntzari dagokienez. Gure aplikazioaren funtsezko alderdi bat IAko aitzindarien (hezitzaileak, alderdi interesatuak, hezkuntza-politiken formulazioaren arduradunak eta hezkuntza-planifikatzaileak) erreferentzia-sare bat sortzea da, Helduen Hezkuntzan eta LHn IAren erabilera eta irakaskuntza sustatzeko. IAren aitzindariek erreferentzia-puntu gisa jardungo dute IArekin lotutako etorkizuneko hezkuntza-proiektuak diseinatzeko eta ezartzeko eskualde, nazio eta Europa mailan. Beste helburu batzuk honako hauek dira: IAren aitzindarientzako politika gomendioak, tresna multzoak eta inplementazio-jarraibideak; hezkuntzan adimen artifiziala erabiltzen duten kasuak identifikatzea, garatzea eta frogatzea; DigCompEDU Markoaren gehigarri bat garatzea, hezkuntzan IArekin zerikusia duten irakasleen eta prestatzaileen trebetasunak eta gaitasunak deskribatuko dituena; hezkuntza etiko eta fidagarrirako jarraibideak garatzea (EBn dauden politikekin bat etorriz). Proiektuak alderdi interesatuak inplikatuko ditu ingurumen-inpaktuaren sistemaren bizi-ziklo osoan, eta trebakuntza eta hezkuntza sustatuko ditu, alderdi interesdun guztiek uler ditzaten hezkuntzan IA erabiltzeko ikuspegi etiko eta fidagarriak garatzearekin lotutako gaiak.