ERASMUS+_programme

ERASMUS+

Erasmus+ EBk hezkuntzaren, prestakuntzaren, gazteriaren eta kirolaren arloetan 2021-2027 aldirako duen programa da. Hezkuntza, prestakuntza, gazteria eta kirola funtsezkoak dira herritarrei garapen pertsonal eta profesionalean laguntzeko. Hezkuntza eta prestakuntza inklusiboak eta kalitate handikoak, eta ikaskuntza informal eta ez-formalak, azken batean, beharrezko kualifikazio eta trebetasunez hornitzen dituzte adin guztietako gazteak eta parte-hartzaileak, gizarte demokratikoan parte-hartze esanguratsua izateko, kulturen arteko ulermena lortzeko eta lan-merkatuan trantsizio arrakastatsua izateko. 2014-2020 aldian programak izandako arrakastan oinarrituta, Erasmus+ek bere ahaleginak berresten ditu parte-hartzaile gehiagori eta erakunde-sorta zabalago bati eskainitako aukerak handitzeko, eragin kualitatiboan zentratuz eta gizarte inklusiboagoei eta kohesionatuagoei, ekologikoagoei eta digitalki egokiagoak direnei lagunduz.

2. FUNTSEZKO EKINTZA – ERAKUNDEEN ETA ERAKUNDEEN ARTEKO LANKIDETZA

Funtsezko ekintza horrek honako hauek babesten ditu:

Lankidetzarako elkarteak:

  • Lankidetza-elkarteak. Arloak: Goi Hezkuntza, Eskola Hezkuntza, Lanbide Heziketa, Helduen Hezkuntza, Gazteria, Kirola eta Europako Hezkuntza.
  • Eskala txikiko elkarteak. Arloak: Aurreko ekintzan aipatutako guztiak, Goi Hezkuntza izan ezik.

Eskaerei erantzuten dieten agentziak:

Informazio gehiago: Erasmus+ Gida

Bikaintasunerako elkarteak:

Berrikuntzarako elkarteak:

  • Berrikuntzarako aliantzak: Berrikuntzarako aliantzen deialdiarekin, goi-mailako hezkuntzako eta lanbide-heziketako erakundeen zeregin aktiboagoa diseinatzen lagunduko duten proiektuak sustatzen dira beren ingurune sozioekonomikoan, enpresekin batera berrikuntza-ekosistemak garatuz.
    • Hezkuntzarako eta enpresetarako aliantzak
    • Gaitasunen arloko lankidetza sektorialerako aliantzak
  • Etorkizunera begirako proiektuak: ekintza honen helburua berrikuntza, sormena eta parte-hartze elektronikoa sustatzea izango da, baita gizarte-ekintzailetza ere hezkuntzaren, prestakuntzaren, gazteriaren eta kirolaren hainbat arlotan. Europako lehentasun giltzarrietan oinarritutako eta korronte nagusi bihurtzeko potentziala duten etorkizuneko ikuspegidun ideiak babestuko ditu, eta informazioa emango du hezkuntza- eta prestakuntza-sistemak, gazteria eta kirola hobetzeko, bai eta Europako gizarte-kohesiorako ikaskuntza eta parte-hartze aktiboko ingurune mota guztiei metodoei eta praktikei dagokienez funtsezko eragin berritzailea emateko ere.
  • Gazteriaren eremuan gaitasunak garatzeko proiektuak: ekintza honek Programako erakundeen eta herrialde elkartuen arteko lankidetza eta trukea bultzatzen du, eta ikaskuntza ez-formaleko jarduerak estaltzen ditu, ikaskuntza formaletik kanpo gazteekin lan egiten duten erakundeen gaitasuna handitzean zentratuz, eta, aldi berean, gazteen parte-hartze aktiboa bermatzen da.
  • Irabazi-asmorik gabeko kirol-ekitaldiak: ekintza honek irabazi-asmorik gabeko kirol-ekitaldiak prestatzen, antolatzen eta horien jarraipena egiten lagunduko du. Ekitaldi horiek irabazi-asmorik gabeko erakundeek edo kirolaren arloan diharduten erakunde publikoek antolatzen dituzte herrialde bakar batean edo hainbat herrialdetan. Ekitaldi horien helburua izango da Erasmus+ programaren kirol-ekintzen ikusgarritasuna handitzea, eta kirolak gizarteratzearen sustapenean, aukera-berdintasunean eta osasuna hobetzen duten jarduera fisikoetan duen eginkizunaz kontzientziatzea.

3. EKINTZA GAKOA – POLITIKAK ETA LANKIDETZA GARATZEN LAGUNTZEA

Funtsezko ekintza honek honako hauek babesten ditu:

European Youth Together

European Youth Together-ek proiektuak finantzatzen ditu, gazteriaren alorrean aktiboak diren eta tokiko mailan (landa-eremuak, hiriak, eskualdeak eta herrialdeak) programako herrialdeen barruan lan egiten duten erakundeen arteko loturak sustatzeko.

Jean Monnet Actions

Helburua da irakaskuntzan eta ikerketan bikaintasuna sustatzea Europar Batasuneko (EB) ikasketen esparruan. Irakaskuntza-modulu berriak garatzeko, katedrak ezartzeko edo Europar Batasunari buruzko ikasketetan bikaintasun-zentroak sortzeko aukera ematen dute, zentzu zabalean ulertuta.

ERASMUS + Proiektuak

AI@School

Programa espezifikoa: Erasmus+ KA2 "Eskola-hezkuntzarako Elkarte Estrategikoak"
UPV/EHU: Onuraduna
UPV/EHU IP: GORKA ROMÁN ETXEBARRIETA
UPV/EHU KO-IP: MARIA ORCASITAS VICANDI
Proiektuaren hasiera: 2020/01/11
Proiektuaren amaiera: 2023/04/30

Deskribapen laburra: Proiektuaren helburua irakasleen trebetasunak eta gaitasunak hobetzea da, haurrek adimen artifiziala, horrek gizartean duen eragina eta Adimen Artifizialaren etorkizuna nola molda dezaketen ulertzeko eta Adimen Artifizialaren inguruko kezka eta inplikazio etikoak ulertzeko gai izateko. Proiektuaren helburu nagusiak hauek garatzea eta entregatzea dira:

  • Ikasketa-plan bat eta irakasleentzako tresna multzo bat, hainbat jarduera, irakaskuntza-gida, ebaluazio, material eta baliabide dituena, irakasleei adimen artifizialari buruz irakasten laguntzeko.
  • Irakasleak prestatzeko ikastaro bat, IAren ezagutza areagotzeko, bai aurrez aurre emateko, bai MOOC gisa.
  • Ikaskuntza-agertokiak IA bidezko irakaskuntzarako eskoletan.
  • Mundu osoko praktika onenen adibideak hautatu eta aztertzea, eta kode irekiko software-direktorio bat eta Creative Commons materialak, eskoletan erabiltzeko.

Bigarren Hezkuntzako ikasleen profilera eta beharretara egokitutako hezkuntza-baliabide irekiak.
Proiektuak ikerketarako eskolen, unibertsitateen eta ETEen partzuergoa biltzen du, UNESCOrekin batera, bazkide elkartu gisa, Erresuma Batuko Pontydydguk koordinatuta. Proiektuaren emaitza nagusiak honako hauek izango dira: curriculum-tresnen multzo bat, praktika hobeen adibide batzuk, IA eskoletan erabiltzeko ikaskuntza-agertokiak, hezkuntza-baliabide irekiak eta lineako ikastaro ireki eta masibo bat. Proiektuak irakasleei lagunduko die garapen profesionalaren eta IA irakasteko eta ikasteko erabiltzeko baliabideen bidez, eta ikastaro berrien bidez, ikasleek IA gizartean uler dezaten.