Amaia Munarriz

Amaia Munarriz-Ibarrola

Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak Saila
Letren Fakultatea
Unibertsitatearen Ibilbidea, 5
01006 Vitoria-Gasteiz
+34 945 014390
amaia.munarriz@ehu.eus

orcid.org/0000-0002-1272-1142
http://www.researcherid.com/rid/I-2575-2015

Euskal Filologian lizentziaduna (2006) eta Hizkuntzalaritzan doktorea (2015) EHUn. MECeko lankidetza beka bati esker afasiko euskaldunen ikerketara hurbildu zen, eta ikerlerro horri jarraipena eman zion Eusko Jaurlaritzako ikertzaileak prestatzeko doktoratu aurreko bekari esker. 2015ean defendatu zuen M.J. Ezeizabarrena irakaslearen zuzendaritzapean idatzitako nazioarteko doktorego tesia Hizkuntzen antolaketa burmuin elebidunean: gaztelania-euskara elebidun afasiko baten kasu-azterketa. Azken urteotan hainbat ikerketa taldetako kide izan da eta neuropsikolinguistika eta elebitasunari buruzko askotariko biltzarretan aurkeztu ditu bere ikerketaren emaitzak. 2010ean ESRC Centre for Research on Bilingualism in Theory and Practice (Bangor, Erresuma Batua) ikerketa gunean egonaldia egin zuen.

2009tik aurrera EHUko Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak sailean dihardu irakasle-ikertzaile gisa. Egun irakasle agregatua da.

IKERLERROAK

Hizkuntza-arazoak (afasia), elebitasuna, hizkuntza kontaktua (kode-alternantzia), psikolinguistika.

PRESTAKUNTZA AKADEMIKOA

2008-2015 Hizkuntzalaritzan doktore (Nazioarteko Doktore Tesia), UPV/EHU
Izenburua: Hizkuntzen antolaketa burmuin elebidunean: gaztelania-euskara elebidun afasiko baten kasu-azterketa
Zuzendaria: M.J. Ezeizabarrena (UPV/EHU)

2009ko otsaila Certificado de Aptitud Pedagógica (CAP), Universidad de Navarra
2008ko ekaina Diploma de Estudios Avanzados, UPV/EHU

2002-2006 Euskal Filologian Lizentziaduna (karrera amaierako sari berezia), UPV/EHU.

 

DIRU-LAGUNTZAK

2006-2010 Eusko Jaurlaritzako Doktorego aurreko beka (BFI06.65)

2005-2006 Lankidetza beka, Espainiako Ministerio de Educación y Ciencia

 

FINANTZATUTAKO IKERKETA PROIEKTUETAN PARTE HARTZEA (azken 5 urteak)

"Evaluación del lenguaje en bi-/ multilingües del País Vasco (PID2023-148030NB-I00)"
Erakunde finantzatzailea: Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades (Proyectos de Generación de Conocimiento 2023)
Iraupena: 2024 - 2027
Ikertzaile Nagusiak: Amaia Munarriz eta Maria José Ezeizabarrena (UPV/EHU)

"ALI-multi" (ANR-24-MRS1-0003)
Erakunde finantzatzailea: French National Agency
Iraupena: 2024 - 2026
Ikertzaile Nagusia: Seçkin Arslan (CNRS & Université Côte d’Azur, Nice, France)

"Multilingua: red sobre bi/multilingüismo en España"
Erakunde finantzatzailea: Ministerio de Economía y Competitividad
Iraupena: 2023-2024
Ikertzaile Nagusia: Sílvia Perpiñán (Universitat Pompeu Fabra)

"Hizkuntzaren Irakaskuntza, Jabekuntza, eta Erabilerak. Euskara, erdara, elebitasuna eta eleaniztasuna eskolan (eta eskolaz kanpoko eremuetan)" [IT1627-22]
Erakunde finantzatzailea: Eusko Jaurlaritza (Ikertalde Egonkontuak)
Iraupena: 2022-2025
Ikertzaile Nagusia: Maria José Ezeizabarrena (UPV/EHU)

“Collaboration of Aphasia Trialists Phase 2” [CATs-2]. Working group: “Aphasia Assessment and Outcomes” 
Erakunde finantzatzailea: Tavistock Trust for Aphasia (Erresuma Batua)
Iraupena: 2017-2026
Ikertzaile Nagusia: Marian Brady (Glasgow Caledonian University)

"Hizkuntzaren Irakaskuntza, Jabekuntza, eta Erabilerak. Euskara, erdara, elebitasuna eta eleaniztasuna” [IT-983-16]
Erakunde finantzatzailea: Eusko Jaurlaritza
Iraupena: 2016 – 2021
Ikertzaile Nagusia: Maria José Ezeizabarrena (UPV/EHU)

Argitalpenak/Publicaciones/Publications

Argitalpen hautatuak

Munarriz-Ibarrola, A.; Ezeizabarrena, M. J.; Arrazola, V. DC. & Parafita Couto, M. C. (2022). Gender assignment strategies and L1 effects in the elicited production of mixed Spanish-Basque DPs. Linguistic Approaches to Bilingualism, 12(6), 778-815. ISSN: 1879-9264/E-ISSN 1879-9272. DOI: https://doi.org/10.1075/lab.20016.mun

Munarriz-Ibarrola, A., Diaz de Gereñu, L. & Manterola, I. (2022). La escritura de la reseña científica y su enseñanza en la universidad: análisis de las capacidades del alumnado novelLenguaje y Textos, 55, 1-12. https://doi.org/10.4995/lyt.2022.15770.

Villanueva-Sánchez, I., Ozamiz-Etxebarria, N., Munarriz-Ibarrola, A. & Pourquié-Bidegain, M. (2021). Afasiaren ebaluazioa eta tratamendua euskaldunengan: Euskal Herriko egungo egoeraren azterketa [Evaluación y tratamiento de la afasia en personas bilingües vascas: análisis de la situación actual en el País Vasco]. Gaceta Médica de Bilbao, 118(2), 81-90. ISSN: 0304-4858/e-ISSN 2173-2302.

Munarriz-Ibarrola, A., Parafita Couto, M. C. & Vanden Wyngaerd, E. (eds.) (2018). Methodologies for intra-sentential code-switching research. Special Issue of Linguistic Approaches to Bilingualism, 8(1). ISSN: 1879-9264/E-ISSN 1879-9272.

Rofes, A.; Zakariás, L.; Ceder, K.; Lind, M.; Blom Johansson, M.; De Aguiar, V.; Bjekić, J.; Fyndanis, V.; Gavarró, A.; Simonsen, H. G.; Hernández Sacristán, C.; Kambanaros, M.; Kuvač Kraljević, J.; Martínez-Ferreiro, S.; Mavis, I; Méndez Orellana, C.; Salmons, I.; Sör, I.; Lukács, A.; Tunçer, M.; Vuksanovic, J.; Munarriz Ibarrola, A.; Pourquié, M; Varlokosta, S. & Howard, D. (2018). Imageability ratings across languages. Behavior Research Methods, 50(3), 1187-1197. DOI 10.3758/s13428-017-0936-0.

Fyndanis, V., Lind, M., Varlokosta, S., Simonsen, H.G., Kambanaros, M., Ceder, K., Rofes, A., Soroli, E., Bjekić, J., Gavarró, A., Grohmann, K., Kuvač Kraljević, J., Martínez-Ferreiro, S., Munarriz, A., Pourquie, M., Vuksanović, J., Zakariás, L., & Howard, D. (2017). Cross-linguistic adaptations of The Comprehensive Aphasia Test: challenges and solutions. Clinical Linguistics & Phonetics, 31(7-9), 697-710. DOI: 10.1080/02699206.2017.1310299.

Ezeizabarrena, M. J. & Munarriz, A. (2017). Subject advantage in the production of relative clauses in Basque in contact with Spanish. In Lauchlan, F. & Parafita Couto, M. C. (eds.) Bilingualism and Minority Languages in Europe: Current trends and developments. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 183-211. ISBN: 1-4438-1943-3.

Munarriz, A. (2017). The influence of structural distance in cross-linguistic transfer: A case study on Spanish-Basque bilingual aphasia. In Bellamy, K.; Child, M.; González, P.; Muntendam, A. & & Parafita Couto, M. C. (eds.) Multidisciplinary approaches to bilingualism in the Hispanic and Lusophone world. Amsterdam: John Benjamins, 235-260. ISBN: 978 90 272 5812 0.

Ezeizabarrena, M. J.; Munarriz, A. & Loidi, U. (2017). Bilingual production of relative clauses in languages with opposite head-complement directionality. In Bellamy, K.; Child, M.; González, P.; Muntendam, A. & Parafita Couto, M. C. (eds.) Multidisciplinary approaches to bilingualism in the Hispanic and Lusophone world. Amsterdam: John Benjamins, 283-311. ISBN: 978 90 272 5812 0.

Munarriz, A. Ezeizabarrena, M. J. & Gutierrez-Mangado, M. J. (2016). Differential and selective morpho-syntactic impairment in Spanish-Basque bilingual aphasia.  Bilingualism: Language and Cognition, 19(4), 810-833. DOI:10.1017/S136672891400042X.

Munarriz, A. (2015). Hizkuntzen antolaketa burmuin elebidunean: gaztelania-euskara elebidun afasiko baten kasu-azterketa. UPV/EHU.

Parafita Couto, M. C., Munarriz, A., Epelde, I., Deuchar, M. & Oyharçabal, B. (2015). Gender conflict resolution in Spanish–Basque mixed DPs. Bilingualism: Language and Cognition, 18(2), 304-323.

 

Ikerketa egonaldiak

ESRC Centre for Research on Bilingualism in Theory & Practice, Bangor (Wales, UK)
Data: 2010/02/14-2010/05/14

 

Aukeratutako hitzaldiak

Diaz de Gereñu, L., Munarriz-Ibarrola, A. & Manterola, I. (2023). “Writing a scientific review at university: a tool for developing a text-grammar relationship with first year undergraduate students”. 5th Eduling biannual Meeting. Grammar teaching and learning: challenges and opportunities. Bartzelona, 2023ko ekainak 29-30.

Pourquié, M., Arslan, S., Grima, R., Fyndanis, V., Kambanaros, M., Martínez-Ferreiro, S., Munarriz-Ibarrola, A., Norvik, M., Peñaloza, C., Python, G., Soroli & E., Sze, W.P.  (2022). “The “MAP” survey: an international investigation of SLPs’ training and working practices to assess and treat plurilingual people with aphasia”. Science of aphasia 2022. Bordel, 2022ko irailak 18-21.

Mazkiaran, O. & Munarriz-Ibarrola, A. (2022). “La percepción del ergativo en jóvenes bilingües”. X Congreso Internacional de Adquisición del Lenguaje. Girona, 2022ko irailak 6-9.

Munarriz-Ibarrola, A. (2021). “Gender assignment strategies as a window to understand differences in bilingual speech”. Workshop: The bilingual mind: Code-switching/mixing, syntactic theory, and cognition. Leiden University & Universiteit van Amsterdam. Maiatzak 18-19.

Diaz de Gereñu, L., Munarriz-Ibarrola, A., & Manterola, I. (2021). “La escritura de la reseña científica en la universidad: análisis de los textos de alumnado novel para una propuesta de transposición didáctica”. ISD2021. Interakzionismo sozio-diskurtsiboaren VII. Nazioarteko Kongresua 2021. Donostia, uztailak 5-7.

Pourquié, M. & Munarriz-Ibarrola, A. (2021). “The place of minority languages in clinical settings: the case of Basque”. ICML2021: XVIII International Conference on Minority Languages. Bilbo/Online, Martxoak 24-26.

Munarriz-Ibarrola, A., Diaz de Gereñu, L. & Manterola, I. (2020). “Propuesta de transposición didáctica del género de la reseña científica para el desarrollo de las capacidades de escritura en alumnado universitario”. XXI. Congreso Internacional de la SEDLL. Iruñea, azaroak 25-27.

Munarriz-Ibarrola, A. (2020). “Afasiaren ikerketa eta esku-hartzea ingurune eleaniztunetan: CAT testaren euskal egokitzapenaren aurkezpena” . Hizkuntzalaritza klinikoko I. jardunaldia: hizkuntza nahasmenduen azterketa eta esku-hartzea euskaldunengan, ikerketa eta arlo klinikoaren ikuspegitik. Baiona, irailak 4.

Larraza, S. & Munarriz-Ibarrola, A. (2019). “Elebidun goiztiarrak: nola hauteman, hala ekoitzi?”. Euskara oinarri eta eleaniztasuna helburu jardunaldiak. Gasteiz, 4-5 October.

Ezeizabarrena, M. J. & Munarriz-Ibarrola, A. (2019). “Different gender options for mixed DPs do not imply different grammars”. International Symposium on Bilingualism 12 (ISB 12). Alberta (Kanada), 23-28 June.

Munarriz-Ibarrola, A., de Castro-Arrazola, V., Parafita Couto, M. C. & Ezeizabarrena, M.J. (2018). “Gender assignment in the production of Spanish-Basque mixed DPs”. Conference on Interdisciplinary Approaches to Linguistic Theory 2 (CIALT-2). Berlin (Alemania),  25-27 October.

Pourquié, M. & Munarriz-Ibarrola, A. (2018). “Afasia euskaraz aztertzeko tresna berria bidean”. Osasungoa Euskalduntzeko Erakundearen (OEE) XXVIII. Biltzarra. Arantzazu, 18-19 May.