Gaizka Eguzkitza Mestraitua
Aurkezpena
Gaizka Eguzkitza Mestraitua EHUko (UPV/EHU) Kazetaritza Saileko ordezko irakaslea da (profil elebiduna). Kazetaritzan doktorea eta Ikasketa Politikoetan Masterra UPV/EHUn.
Argitalpenarekin eta kazetaritza-negozioarekin (Kazetaritza Edizioa eta Ekintzailetza Komunikazioan) eta beste gai batzuetan (Komunitate birtualen kudeaketa) irakasten esperientzia du.
Ikertzaile gisa, bere ibilbidea hasi berri da eta kalitatezko aldizkari akademikoetan bost artikulu argitaratu ditu, eragin postuetan (C1 eta C2) kalitate indizeetan (JCR-Social Science Citation Index, SJR-Scopus, FECYT Seal, Dialnet metrics, etab.). Era berean, hainbat aurkezpen eta komunikazio aurkeztu ditu estatuko eta nazioarteko kongresuetan. Lan horiek “Plataformas del audiovisual y juventud: contenidos, estrategias empresariales y percepción de la audiencia” (2019-2022) (RTI2018-095213-B-I00) proiektuan parte hartu duten esparruan garatu dira, Zientzia eta Ministerioak finantzatutakoa. Berrikuntza, eta 2017-2020 Ikerketa eta Berrikuntza Zientifiko eta Teknikorako Estatuko Planaren 6. erronkan kokatzen da, “Gizarte Zientziak eta Humanitateak eta Zientzia gizartearekin eta gizartearentzat”.
- ORCID: 0000-0003-1315-8248
- H-indizea (1) Google Scholar
Ikerketa lerroak
- Gazteak eta hedabide publikoak; Kazetaritza.
Argitalpen garrantzitsuenak (azken 5 urteak)
- Eguzkitza-Mestraitua, G., Casado-del-Río, M. Á., & Guimerá-i-Orts, J. À. (2023). RTVE’s transmedia strategy aimed at young audiences: the case of Playz (2017-2020). Communication & Society, 36(3), 1-17.
- Eguzkitza-Mestraitua, G., Casado-del-Río, M. Á., & Guimerá-i-Orts, J. À. (2023). Comunidades de personas usuarias de Instagram y Twitter de las plataformas audiovisuales online destinadas a la juventud: Playz, MTMAD y Flooxer. Revista Mediterránea de Comunicación, 14(1), 51-67.
- Eguzkitza-Mestraitua, G., del Río, M. Á. C., & i Orts, J. À. G. (2023). Percepción del público joven sobre las plataformas online de la televisión pública española: RTVE Play y Playz. Revista Latina de Comunicación Social, (81), 40-62.
- Eguzkitza, G., Guimerà, J. À., & Casado, M. Á. (2023). Are there any young people out there? Spanish public broadcaster in search of new audiences. Catalan Journal of Communication & Cultural Studies, 15(1), 123-142.
- Eguzkitza-Mestraitua, G. (2022). El público joven y su relación con ETB. Mediatika. Cuadernos de Medios de Comunicación, (19).
- Eguzkitza, G. (2023). La nueva edad de oro de las series de ficción en España: mercado, narrativas y públicos. ZER: Revista De Estudios De Comunicación = Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 28(55), 331-332. https://doi.org/10.1387/zer.25213
Beste jarduera eta aitorpen batzuk
- Mediterránea eta Zer aldizkarietako zuzentzailea.
Lan-ibilbidea
Ikerketaz gainera, idatzizko eta tokiko hedabideei lotutako ibilbide profesionala garatu du: besteak veste, Bilboko Udal Egunkariko zuzendaria eta Aikor aldizkariaren erredaktorea eta maketatzailea.