Formación PDI 20/21

Irakasle-ikertzaileentzako prestakuntza ikastaroak - Deialdia 2020/21

Urtarrila

Irakaskuntzaren berrikuntza. Gidatutako Unibertsitate debatea ikastaroa

Tailer honen helburua Gidatutako Unibertsitate Debatea (GUD) ikasgelan aplikatu ahal izateko gaitasunak garatzea da. Horretarako, saioa bi zatiz osatuta egongo da; izaera teorikoa duena batetik eta izaera praktikoa duena bestetik. Lehenengoan, Gidatutako Unibertsitate Debatearen ezaugarriak azalduko dira. Bigarrenean, parte-hartzaileek ezagutza teorikoak debate ariketa batean aplikatuko dituzte.

Data eta ordua: Urtarrilaren 22 (09:00-14:00)
Lekua: Presentziala (Plaza mugatuak: 14).
Hizkuntza: euskara
Izen-ematea: https://forms.gle/v4iHVgP2YtuM9qrd7


Visualización de datos

En este curso se presentarán algunos de los recursos y herramientas más interesantes e innovadoras para diseñar visualizaciones de datos.
Se introducirán los principios fundamentales de la visualización de datos, haciendo hincapié en la visualización interactiva.
Se presentarán las dos herramientas líderes para diseñar visualizaciones de datos sin conocimientos de programación: Tableau y PowerBi. Se explorarán sus funcionalidades básicas, se presentarán algunas funcionalidades más avanzadas y se ofrecerán recursos para el autoaprendizaje.
Finalmente, se presentarán dos herramientas emergentes altamente versátiles y que permiten interactuar con lenguajes tan populares como el SQL: Google Data Studio y Grafana.

Data eta ordua: urtarrilaren 14a eta 21a (10:00-14:00) (8 ordu)
Lekua: Online
Hizkuntza: Gaztelania
Izenematea: https://forms.gle/a4LVS1vEG2nYwZHw7

 

Sesión para preparación de sexenios

Seiurtekoen irizpideen inguruko saio informatiboa. Saioa seiurtekoak lehen aldiz eskatu behar dutenentzat edo argitarapenak seiurtekoen irizpideei bideratzeko interesa duten irakasleei zuzenduta dago. Saioa ohiko deialdian zentratuko da, eta ez “Berrikuntza eta ezagutzaren transferentziako” modalitate berrian.

Data eta ordua: urtarrilaren 13 (10:00-12:30)
Lekua: Online
Hizkuntza: Gaztelania
Izen-ematea: https://forms.gle/RJkmnWnAoStPXUe27

Ekaina

Irakaskuntzaren berrikuntza. Gidatutako Unibertsitate debatea ikastaroa

Tailer honen helburua Gidatutako Unibertsitate Debatea (GUD) ikasgelan aplikatu ahal izateko gaitasunak garatzea da. Horretarako, saioa bi zatiz osatuta egongo da; izaera teorikoa duena batetik eta izaera praktikoa duena bestetik. Lehenengoan, Gidatutako Unibertsitate Debatearen ezaugarriak azalduko dira. Bigarrenean, parte-hartzaileek ezagutza teorikoak debate ariketa batean aplikatuko dituzte.

Data eta ordua: ekainak 3 (09:00-14:00)
Lekua: Presentziala (Plaza mugatuak: 14). P mintegia (4.solairua)
Hizkuntza: gaztelania
Izen-ematea: https://forms.gle/iJ6T4ZhTyrA9nrXs6

 

Argitaratzean eragina lortzea

Irakasle eta ikertzaileek eragina duten aldizkarietan artikulu zientifikoak argitaratu behar dituzte, beste egile batzuek ondoren beraiek aipatu ditzaten ahaleginduz. Horrez gain, beraien curriculumak eta aurrerapenak ebaluazio agentzien aurrean frogatu behar dituzte. Ikertzen dituzten gaien inguruko ezagutza dute, baina, oro har, gehienei aldizkarien inguruko kasuistika eta komunikazio zientifiko orokorreko arau batzuk ezezagunak zaizkie.

Orain liburutegira gutxiagotan jotzen dutenez, informazioa bulegoetatik bilatu eta deskargatu dezaketelako, oso gomendagarria da liburuzainek haiekiko harremanari berriz heltzea, haien ibilbiderako funtsezkoa den gai horretan aholkuak emateko.
Ikastaro honetan, ikasleei argitalpen zientifikoei buruzko oinarrizko ezagutza emango zaie eta, bereziki, argitalpen zientifikoei buruzkoa. Horrez gain, akreditazioetarako jarraibideak emango dizkie.

Data eta ordua: ekainak 2, 7 eta 9 (10:00-12:00) (6 ordu)
Lekua: online (izena ematen dutenei sarbidea izateko esteka bidaliko zaie)
Hizkuntza: gaztelania
Prestatzailea: Tomàs Baiget, "El Profesional de la Información" aldizkariko zuzendaria
Izen-ematea: https://forms.gle/iJ6T4ZhTyrA9nrXs6

 

Ikasleengan oinarritutako ikaskuntza: oinarriak eta modalitateak

Goi mailako irakaskuntzako gaur egungo erronketako bat irakaskuntza eta edukiak ardatz dituen eredu batetik ikasleak eta ikaskuntza (prozesua) oinarri dituen batera igarotzea da. Ikaskuntza soziala dela eta testuinguruan errotuta dagoela adierazten duten printzipio konstruktibistetan funtsatuta, duela hamarkada batzuetatik, ikasleek gaitasun kognitibo, sozial eta kritikoak bereganatzeko prozesuan hobekuntza nabarmenak erakutsi dituzten ikaskuntzarako hurbilpen asko zabaltzen ari dira, ikaskuntza sakonean oinarrituak. Logika horretan aurrera egiteko, curriculumaren egitura birpentsatu behar da, baita irakaslearen figura, edukiak lantzeko modua eta ebaluazioa ere.

Prestakuntza saioetan hainbat hurbilpen antolatzen eta aurkezten saiatuko gara. Guztiak ikasleak ardatz dituen ikaskuntzaren aterkipean antolatuta, metodologia aktiboetan jarriko dugu arreta eta, horien artean, zehazkiago, kooperatiboetan. Horiek «taldean lan egitetik» haratago doazen egitura pedagogikoak eskatzen dituztela ikusiko dugu, interdependentzia positiboaren edo indibidualizazioaren printzipioetan oinarritutako egiturak. Ikusiko dugu, halaber, mota horretako metodologiek edukiak garatzeko egituratze prozesuak eskatzen dituztela, bai eta antolaketa mekanismoak ere taldeetan.

Zehazki, elkarlanerako tresnak erakutsiko ditugu –adibidez, puzzlea– eta, gero, ikaskuntza metodologietara pasatuko gara; horien artean, taldean oinarritutako ikaskuntza eta problema/proiektu/kasuetan oinarritutako ikaskuntza nabarmenduko dira. Bigarren saioan –praktikoa izango da–, taldean lan egingo da, aplikazio potentziala duten proposamen metodologikoei ahalik eta etekin handiena ateratzen saiatzeko. Proposamen horiek lehenengo saioan aurkeztutako tresna eta metodologia sorta kontuan hartuta pentsatuta daude.

Data eta ordua: maiatzak 31 eta ekainak 8 (10:00-12:00) (4 ordu)
Lekua: aurrez aurrekoa (plaza mugatuak: 14) P mintegia (4.solairua)
Hizkuntza: gaztelania
Prestatzailea: Igor Ahedo Gurrutxaga (Politika eta Administrazio Zientzia Saileko irakaslea)
Izen-ematea: https://forms.gle/iTzcFzPSTyv1EHY1A

 

Indarkeria matxistak eta LGTBIQ+ Ikuspegia komunikabideetan

HELBURU NAGUSIA

Ikuspegi feminista intersekzionala kazetaritza arloko ikerketa tresnatzat hartzea eta ikuspegi feminista aplikatzea, zehazki, indarkeria matxisten inguruko berriak ematerakoan, iturriak, kazetaritzako generoak eta komunikabideen inertziak zalantzan jarriz. Tresna hori bai maila lokalean, bai globalean aplikatu daitekeen ikuspegitzat hartzea.

BERARIAZKO HELBURUAK

  1. Kazetaritza feminista edo genero ikuspegia barne hartzen duena.
    • Helburua: genero ikuspegia kazetaritza arloko ikerketa tresna gisa ezagutzea.
  2. Iturriak eta generoak. Emakumeen eta LGTBIQ+ pertsonen agerpena komunikabideetan.
    • Helburua: kazetaritza iturriei buruzko ikuspegi kritikoa izatea, baita kazetaritzako generoak zalantzan jartzea ere, istorioak beste ikuspegi batetik kontatzeko.
  3. Lengoaia inklusiboa.
    • Helburua: kazetarientzako lengoaia inklusiboari buruzko oinarrizko ezagutzak izatea.
  4. Indarkeria matxistak: egiturazko indarkeria, gertaeretatik haratago.
    • Helburua: indarkeria matxistak zer diren ulertzea, akats komunak identifikatzeko eta horien inguruan informatzeko komunikazio tresnak.
  5. Irudiak.
    • Helburua: indarkeria matxistak birbiktimaziotik eta generoarekin lotutako estereotipoetatik haratago ilustratzeko oinarrizko kontzeptuak menderatzea.
  6. Jardunbide egokiak: edukitik haratago, kazetaritza feminista egiteko modu bat.
    • Helburua: kazetaritzan generoan oinarritutako ezberdintasunak areagotzen dituzten inertziak identifikatu eta horiek aldatzeko dinamika batzuk ezagutzea.

PRESTAKUNTZAREN METODOLOGIA

Bi orduko aurrez aurreko prestakuntza, teorikoa eta praktikoa. Teoriaren alderdian, gaiaren inguruko oinarrizko kontzeptuak eta adibideak proposatuko dira; praktikaren alderdian, berriz, analisi ariketa kolektiboren bat egingo da, proposatutako kontzeptuak aplikatzeko. Halaber, proposamenak eztabaidatzeko tartea egongo da. Materialak bai idatzizkoak, bai ikus-entzunezkoak izango dira.

Euskara

Data eta ordua: ekainak 18 (10:00-12:00) (2 ordu)
Lekua: aurrez aurrekoa (plaza mugatuak: 14) P mintegia (4.solairua)
Hizkuntza: euskara
Prestatzailea: Pikara Magazine
Izen-ematea: https://forms.gle/QMQF9w2tBwKRTBKf7

Gaztelania

Data eta ordua: ekainak 17 (10:00-12:00) (2 ordu)
Lekua: aurrez aurrekoa (plaza mugatuak: 14) P mintegia (4.solairua)
Hizkuntza: castellano
Prestatzailea: Pikara Magazine
Izen-ematea: https://forms.gle/xsNhcKXQ44SFDPXE8