XSLaren edukia
Metodologia Zientifikoaren Hastapenak
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Logopediako Gradua
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Ingelesa
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 40 | 60 |
Gelako p. | 10 | 15 |
Tailerra | 10 | 15 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Ezagutzak
RCO5. Logopediaren oinarri diren oinarri zientifikoak eta haien bilakaera ulertzea, eta modu kritikoan baloratzea logopediari loturiko ikerketaren berezko terminologia, saiakuntza klinikoak eta metodologia.
RCO5.1. Logopedian ikertzeko oinarri metodologikoak ezagutzea eta integratzea.
Gaitasunak
RC2. Gai izatea hainbat trebetasun garatzeko: arazoak konpontzea, kritikoki arrazoitzea eta egoera berrietara egokitzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Metodo Zientifikoa
2. Logopediako ikerketaren prozesua
3. Ikerketa metodoak Logopedian
4. Datuen azterketa deskriptiboa
5. Estatistika inferentzialerako sarrera
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honetan hainbat irakaskuntza-metodologia erabiltzen dira. Lan autonomoa sustatuko da, ikasleei irakasgaiaren alderdiak ulertzen lagunduko dieten baliabide informatikoak eta bibliografikoak erabiliz. Irakasgaiaren kontzeptuzko edukiei buruzko eskola magistralak emango dira. Eskola praktiko batzuetan hausnarketa eta ikuspuntu kritikoa sustatuko dira, ikasleek ahozko eta idatzizko komunikazioarekin lotutako trebetasunak eta talde-lanerako gaitasuna eskura ditzaten. Tailerretan eta ikasgelako praktiketan banaka edo taldean garatuko diren arazoak eta ariketak eskainiko dira, eta horrek aukera emango du eskola magistraletan landutakoarekin lotutako ezagutzetan sakontzeko. Ikasleen ikaskuntza errazteko eta ziurtatzeko, eskola praktikoen jarraipena egingo da. Feedbacka emango da aurrez ezarritako ebaluazio-irizpideetan oinarrituta, ikasleek beren ikaskuntzaz eta hura hobetzeko moduez jabetzeko aukera izan dezaten.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Bi ebaluazio mota proposatzen dira:
ETENGABEKO EBALUAZIOA:
Irakasgaiaren eduki teorikoak azken notaren %60 balioko duen azterketa baten bidez ebaluatuko dira. Irakasgaiaren eduki praktikoen ebaluazioa gainerako notaren %40a izango da (kalifikazioaren %30 talde-lanen bidez lortuko da, eta gainerako %10a banakako jardueren bidez).
AZKEN PROBA:
Etengabeko ebaluazioa egiten ez duten edo zati praktikoa gainditzen ez duten ikasleek azterketa teoriko bat egingo dute (azken notaren %60), eta ariketa eta galdera irekien proba bat (gainerako %40). Bi modalitateetan (etengabeko ebaluazioa edo amaierako ebaluazioa). Irakasgaia gainditzeko, azterketa teorikoa eta praktikoa gainditu behar dira.
DEIALDIARI UKO EGITEA: Deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azterketara ez aurkeztea. Ez dago irakasleari idatziz eskatu beharrik.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
E-gelan jarriko da beharrezko materiala edo hura eskuratzeko modua.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Botella, J. (2004). Análisis de datos en Psicología I: Teoría y ejercicios. Pirámide.
Camacho, J. Ramírez-Santana, G.M., Betancort, M.,Hess, S. eta Hernández, J.A. (2015). Fundamentos de metodología I en Psicología y Logopedia. Drago
Castellanos López, M. A., Pérez Moreno, E. eta Simón López, T (2018). Métodos de investigación en logopedia. Síntesis.
Cubo, S., Martín, B. eta Ramos, J.L. (2011). Métodos de investigación y análisis de datos en ciencias sociales y de la salud. Pirámide.
Irwin, D.L., Pannbaker, M. eta Lass, N. J. (2013). Clinical Research Methods in Speech-Language Pathology and Audiology. Plural Publishing.
Martín, Q. (2001). Contrastes de hipótesis. La Muralla.
Pardo, A., Ruiz, M.A. eta San Martin, R. (2009). Análisis de datos en ciencias sociales y de la salud I. Síntesis.
Ramos, M.M., Catena, A. eta Trujillo, H.M. (2004). Manual de métodos y técnicas de investigación en ciencias del comportamiento. Biblioteca Nueva.
Tomeo, V. eta Uña, I. (2009). Estadística descriptiva. Garceta
Gehiago sakontzeko bibliografia
Anguera, M.T., Arnau, J., Ato, M., Martínez, R., Pascual, J. eta Vallejo, G. (1995). Métodos de investigación en Psicología. Síntesis.
Ato, M. (1991). Investigación en Ciencias del Comportamiento I. Fundamentos. PPU.
Hernández, R., Fernández-Collado, C. eta Baptista, P. (2010). Fundamentos de metodología de la investigación. McGraw Hill.
Moreno, R., Martínez, R.J. eta Chacón, S. (2000). Fundamentos metodológicos en psicología y ciencias afines. Pirámide.
Peralta, M.J. Rúa, A., Redondo, R. eta Campo, C. (2007). Estadística: Problemas resueltos. Pirámide.
Ritchey, F.J. (2008). Estadística para las ciencias sociales. McGraw Hill.
Seisdedos, A. (1994). Problemas de estadística aplicada a las ciencias sociales. Amaru.
Solanas, A., Salafranca, L., Fauquet, J. eta Núñez, M.I. (2005). Estadística descriptiva en Ciencias del Comportamiento. Thomson
Aldizkariak
American Journal of Speech-Language Pathology
International Journal Of Language And Communication Disorders
Journal Of Speech Language And Hearing Research
Language Speech And Hearing Services In Schools
Beste batzuk (Gaztelerazko aldizkariak):
Revista De Logopedia Foniatria Y Audiologia
Revista de investigación en Logopedia
TaldeakToggle Navigation
31-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
2-2 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
3-3 | 11:00-13:00 | ||||
4-4 | 11:00-13:00 | ||||
5-5 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
8-8 | 13:00-15:00 | 11:00-13:00 | |||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | 11:00-13:00 | |||
12-12 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 11:00-13:00 | ||||
14-14 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 11:00-13:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
9-9 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
31-61 Tailerra-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 11:00-13:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 | ||||
14-14 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA
- FAK 0.6 - PSIKOLOGIA FAKULTATEA