XSLaren edukia
Haur eta Gazteen Klinika: Ebaluazioa eta Psikopatologia
- Ikastegia
- Psikologia Fakultatea
- Titulazioa
- Psikologiako Gradua (Aurreko plana)
- Ikasturtea
- 2024/25
- Maila
- X
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Magistrala | 30 | 45 |
Mintegia | 2 | 3 |
Gelako p. | 15 | 22.5 |
Tailerra | 13 | 19.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
1. Haur eta nerabeen eskaerak eta beharrak aztertzeko gai izatea testuinguru desberdinetan.
2. Arazoei, eskaerei eta beharrei buruzko informazio garrantzitsua lortzeko eta antolatzeko gai izatea, teknika egokiak erabiliz.
3. Ebaluazioaren emaitzak aztertzeko eta interpretatzeko gai izatea.
4. Haur eta gazteengan sintoma eta adierazle psikopatologikoak identifikatzeko eta horien diagnostiko diferentziala egiteko gai izatea.
5. Hartzaileei feedbacka modu egokian eta zehatzean ematen jakitea.
6. Lanbide anitzeko taldeetan lan egiten jakitea.
7. Ebaluazioaren emaitzei buruzko txosten teknikoak egiteko eta idazteko gai izatea.
8. Psikologiaren arau deontologikoak ezagutzea eta horien arabera erabakitzea eta jokatzea.
9. Haur eta gazteen klinikari buruzko dokumentazio-iturriak erabiltzeko gai izatea, eta informazioa eskuratzeko behar diren estrategiak menderatzen direla erakustea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1 GAIA: Haur eta nerabeen psikodiagnosiaren kontzeptu eta prozesua: Elkarrizketa klinikoa
2 GAIA: Neurogarapeneko nahasteak
3 GAIA: Nahaste emozionalak
4 GAIA: Portaera eta impultsuen kontrolaren nahasteak
5 GAIA: Lo eta kanporatze nahasteak
MetodologiaToggle Navigation
Programa teorikoaren edukia klase magistral eta aukezpenen bitartez garatuko da klaseetarako zehaztuta dagoen ordutegian. Ikasleak gai bakoitzeko gelan azalduko den edukiaren inguruko eskema eta gomendatutako irakurgaiak izango ditu.
Gela praktika eta tailerretan talde txikian lan egingo da (G8) kasu klinikoen inguruan. Hauetan elkarrizketak aztertuko dira arazo eremuak identifikatu eta hipotesi diagnostikoak egiteko helburuarekin (G4). Ikasleek ebaluaketa tresna desberdinak (G2), zuzendu eta interpretatu egin beharko dituzte (G3) eta emaitzen txostena egin beharko dute (G5 eta 6). Zehazki landuko dena hurrengo da:
-Elkarrizketen analisia (G1 eta 2)
-Haurren ebaluaketaren inguruko alderdi etikoak (G7)
-Garapen frogak
-Adimen bateriak
-Gaitasun kognitibo zehatzen frogak: gaitasun bisuokonstruktiboak, arreta, irakurketa/idazketa….
-Nahaste afektibo-emozionalen ebaluaketarako eskalak
-Portaera arazoen eskalak
*G: Gaitasunak
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
EBALUAKETA JARRAIA:
-4 erantzuneko test moduko azterketa teorikoa: Akatsek ez dute penalizaziorik, baina erantzunen %ko 70ak ondo egon behar du azterketa gainditzeko. Azken notaren %ko 50a balio du azterketa honek.
-Azterketa praktikoa: ikasleek eskola praktikoetan landutako ebaluaketa tresna desberdinak zuzendu eta interpretatu beharko dituzte azterketa gainditu ahal izateko. Azken notaren %ko 35a balio du azterketa honek.
-Praktiketan aztertutako kasu baten txostena: talde txikian egingo den kasu baten txostenak praktiketan landutako froga psikometriko desberdinen zuzenketa eta interpretazioa barne hartuko ditu (Azken notaren %ko15).
Irakasgaia gainditzeko, aurreko 3 frogak gainditu beharko dira.
Irakasgai honetan txostena ez entregatzeak ebaluazio sistema finala egitea suposatzen du. Txostena entregatzeak aldiz, ebaluaketa jarraia egitea dakar.
Aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
EBALUAKETA FINALA:
-4 erantzuneko test moduko azterketa teorikoa: Akatsek ez dute penalizaziorik, baina erantzunen %ko 70ak ondo egon behar du azterketa gainditzeko. Azken notaren %ko 50a balio du azterketa honek.
-Azterketa praktikoa: ikasleek eskola praktikoetan landutako ebaluaketa tresna desberdinak zuzendu eta interpretatu beharko dituzte azterketa gainditu ahal izateko. Azken notaren %ko 50a balio du azterketa honek.
Irakasgaia gainditzeko, aurreko 2 frogak gainditu beharko dira.
Aski izango da azterketara ez agertzea deialdiari uko egiteko.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Oinarrizkoa den bibliografia:
American Psychiatria Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Buenos Aires. Editorial Médica Panamericana.
Ezpeleta eta Toro (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid. Pirámide.
González-Barrón, R. y Montoya-Castilla, I. (2015). Psicología clínica infanto-juvenil. Madrid: Pirámide.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
American Psychiatric Association (2014). Manual diagnóstico y estadístico de los trastornos mentales DSM-5. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2001). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos generales. Madrid: Pirámide.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.
Cruz Sáez, S. (2006). Psicodiagnóstico de la Infancia y la Adolescencia. San Sebastián: Universidad del País Vasco.
Ezpeleta, L. y Toro, J. (2014). Psicopatología del desarrollo. Madrid: Pirámide.
González-Barrón, R. y Montoya-Castilla, I. (2015). Psicología clínica infanto-juvenil. Madrid: Pirámide.
Simón, M.A. y Caballo, V.E., (2000). Manual de Psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Caballo, V.E. (2005). Manual para la evaluación clínica de los trastornos psicológicos: Estrategias de evaluación, problemas infantiles y trastornos de ansiedad. Pirámide.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2001). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos generales. Madrid: Pirámide.
Caballo, V.E., y Simón, M.A. (2002). Manual de Psicología Clínica Infantil y del Adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.
Cruz Sáez, S. (2006). Psicodiagnóstico de la Infancia y la Adolescencia. San Sebastián: Universidad del País Vasco.
Ezpeleta, L. (2001). La entrevista diagnóstica con niños y adolescentes. Madrid: Síntesis.
Ezpeleta, L. (2005). Factores de riesgo en psicopatología del desarrollo. Barcelona: Masson.
García Sánchez, J. (2007). Dificultades del Desarrollo. Evaluación e intervención. Madrid: Ediciones pirámide.
House, A.E. (2003). DSM-IV. El Diagnóstico en la edad escolar. Madrid: Alianza Editorial.
Maganto, C., Amador, J.A y González, R. (Coord.) (2001). Evaluación Psicológica en la infancia y la adolescencia. Casos prácticos. Madrid: TEA.
Mardomingo, M.J. (1994). Psiquiatría del niño y del adolescente. Madrid: Díaz de Santos.
Moreno Roset, C. (2003). Evaluación Psicológica: concepto, proceso y aplicación en las áreas de desarrollo y de la inteligencia. Madrid: Sanz y Torres.
Sattler, J.M. (2003). Evaluación Infantil: Aplicaciones cognitivas. (4 ed.) (vols. I) México: Manual Moderno.
Sattler, J.M. (2004). Evaluación Infantil: Aplicaciones conductuales y clínicas. (vols. II) México: Manual Moderno.
Simón, M.A. y Caballo, V.E., (2000). Manual de Psicología clínica infantil y del adolescente. Trastornos específicos. Madrid: Pirámide.
Wiener, J.M. y Dulcan, M.K. (2006). Tratado de psiquiatría de la infancia y la adolescencia. Ediciones Masson.
Wikcs-Nelson, R. e Israel, A.C. (1997). Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Prentice-Hall.
Aldizkariak
Infancia y Aprendizaje
Psicología clínica y de la salud
Revista de Psicopatología y Psicología Clínica
Psicothema
International Journal of Health Psychology
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | ||||
2-2 | 09:00-11:00 | ||||
3-3 | 09:00-11:00 | ||||
4-4 | 09:00-11:00 | ||||
5-5 | 09:00-11:00 | ||||
6-6 | 09:00-11:00 | ||||
7-7 | 09:00-11:00 | ||||
8-8 | 09:00-11:00 | ||||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 09:00-11:00 | ||||
11-11 | 09:00-11:00 | ||||
12-12 | 09:00-11:00 | ||||
13-13 | 09:00-11:00 | ||||
14-14 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
01 Mintegia-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | ||||
2-2 | 11:00-13:00 | ||||
3-3 | 11:00-13:00 | ||||
4-4 | 11:00-13:00 | ||||
5-5 | 11:00-13:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
8-8 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
01 Tailerra-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 12:00-13:00 | ||||
9-9 | 11:00-13:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 2.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 | ||||
2-2 | 09:00-11:00 | ||||
3-3 | 09:00-11:00 | ||||
4-4 | 09:00-11:00 | ||||
5-5 | 09:00-11:00 | ||||
6-6 | 09:00-11:00 | ||||
7-7 | 09:00-11:00 | ||||
8-8 | 09:00-11:00 | ||||
9-9 | 09:00-11:00 | ||||
10-10 | 09:00-11:00 | ||||
11-11 | 09:00-11:00 | ||||
12-12 | 09:00-11:00 | ||||
13-13 | 09:00-11:00 | ||||
14-14 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 13:00-15:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
14-14 | 09:00-11:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 | ||||
2-2 | 11:00-13:00 | ||||
3-3 | 11:00-13:00 | ||||
4-4 | 11:00-13:00 | ||||
5-5 | 11:00-13:00 | ||||
6-6 | 11:00-13:00 | ||||
7-7 | 11:00-13:00 | ||||
8-8 | 11:00-12:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
31 Tailerra-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
8-8 | 12:00-13:00 | ||||
9-9 | 11:00-13:00 | ||||
10-10 | 11:00-13:00 | ||||
11-11 | 11:00-13:00 | ||||
12-12 | 11:00-13:00 | ||||
13-13 | 11:00-13:00 | ||||
15-15 | 11:00-13:00 |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA
- 1.4 - IGNACIO MARIA BARRIOLA ZENTROA