XSLaren edukia
Diziplina Anitzeko Kanpamentua
- Ikastegia
- Zientzia eta Teknologia Fakultatea
- Titulazioa
- Geologiako Gradua
- Ikasturtea
- 2023/24
- Maila
- 3
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza mota | Ikasgelako eskola-orduak | Ikaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak |
---|---|---|
Mintegia | 5 | 7.5 |
Landa p. | 55 | 82.5 |
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
HelburuakToggle Navigation
Gaitasun espezifikoak:
M07GM7.2 - Mapa geologikoak interpretatzea
M07GM7.3 - Landa laneko datuekin mapa geologikoak egitea
Zeharkako gaitasuna:
G001 - Analisi eta sintesi gaitasuna
G004 - Ikasitakoa praktikan jartzeko gaitasuna
G006 - Lana taldean egiteko gaitasuna
G007 - Denbora antolatzeko, planifikatzeko eta administratzeko gaitasuna.
Titulazioko gaitasun orokorrak:
G015 - Landa lana eta laborategi lana arduraz eta modu seguruan egitea
G017 - Landa eta laborategi laneko datuak eta oharrak eskuratzea, prozesatzea, aztertzea eta interpretatzea, teknika eta tresna egokien bidez, eta emaitzak modu egokian dokumentatzea landa koadernoan edo txostenetan
G018 - Gai izatea problema geologiko bat ebazteko estrategia bat definitu eta inplementatzeko, eta dagokion txostena egiteko
G022 - Landa esperientzia izatea hainbat eremu geologikotan, arrokei, egiturei, paisaiei eta beste elementu natural batzuei dagokienez
Helburuak(Ikaskutzaren emaitzak):
- Teknika kualitatiboak eta kuantitatiboak, zein programa informatiko egokiak erabiliz, landako datuak prozesatzea, interpretatzea eta aurkeztea.
- Geologiara aplikatzen diren informazio geografikoko sistemak erabiltzea.
- Lagin geologiko egokiak aukeratzeko plangintza egin eta jasotzea.
- Mapa geologikoak eta bestelako informazio geologikoaren adierazpenak (zutabeak, korrelazio panelak, zehar ebaki geologikoak, etab.) egin eta interpretatzea.
Irakasgai-zerrendaToggle Navigation
1. Kanpamentua Mendiko lana lurralde sedimentarioetan
2. Kanpamentua Mendiko lana lurralde igneo eta metamorfikoetan
Mendiko 10 lan-egun burutuko dira, diziplina anitzeko 2 kanpamentutan banatuta. Bata arroka sedimentarioak nagusi direneko ingurunean garatuko da eta bestean arroka igneo eta metamorfikoak nagusi direnekoan.
Arroka sedimentarioetan burutuko den kanpamentua ondorengo gaiak aztertzeko erabiliko da: segida estratigrafiko lokalak eraikitzeko eta interpretatzeko, segida horien arteko koerlazioak zehazteko eta koerlazio lito- eta kronoestratigrafikoen diagramak irudikatzeko, egitura tektoniko sinsedimentarioak analizatzeko, edota ikertutako eremuan arro sedimentarioaren garapena ezagutzeko erabilgarriak diren fazies eta mikrofaziesak aztertzeko. Era berean, deformazio-urratsen egitura tektonikoak landuko dira eta lurraldeko ezaugarri morfologikoek (erliebea) litologiarekin zein egitura tektonikoekin duten harremana.
Arroka igneo eta metamorfikoetan burutuko den kanpamentua, arroken identifikazioan eta analisian zein egitura geologikoen azterketetan oinarrituta, landutako lurraldeen bilakera geologikoa ezagutzeko erabiliko da. Horretarako ondorengo gaiak landuko dira: 1) Orogenia Hertziniarrean metamorfizatutako eskualde-metamorfismoa duten lurraldeak eta deformazio poliorogenikoa (Hertziniar-Alpetar) jasan dutenak; 2) plutoi granitiko post-kolisionala (post-Hertziniarra), honen arroka hostalariak eta elkartutako konplexu filoniarra.
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiaren antolamendu eta garapen metodologikoak denboran banatutako ondorengo eginkizunak barneratzen ditu. Kanpamendu bakoitzaren aurretik seminario bat antolatzen da, landu beharreko ingurunearen ezaugarri geologiko orokorrak, lanaren helburuak, denboraren antolaketa, lan-metodoak, egingo den jarraipena eta ebaluazio-sistema azalduz. Era berean, ikasleen artean mendiko gida bat banatuko da.
Kanpamendu batean zein bestean, irakasleak gidatutako zein ikasleak euren kabuz antolatutako, ibilbide desberdinak egiten dira ikasgaiaren arlo desberdinak jorratzeko. Ibilbidea bukatzean egindakoa aztertu egiten da eta ondorioak eztabaidatu. Kanpamendu bakoitzean mendiko azterketa bat edo mendian ikusitakoaren inguruko azterketa bat egiten da. Bukatzeko, ikasleek kanpamendu bakoitzean jorratutakoa, landutako arlo guztiak barneratzen dituen txosten geologiko batean aurkeztu behar dute (idatziz edota hitzez). Txostena edo aurkezpena, irakasle eta ikaslearen artean behar den guztietan eztabaidatu ondoren, irakasleak zuzenduko du eta ebaluatuko du.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditzeko beharrezko da:
- Irakasgaiko bi kanpamentuetan parte hartzea.
- Kanpamentu bakoitzeko lan eta probetan gutxienez % 40-eko kalifikazioa ateratzea.
EBALUAZIO JARRAITUA: Ebaluazioaren emaitzan kanpamentu bakoitzaren balioa %50koa izango da. Kanpamentu bakoitzaren ezaugarrien arabera kontutan hartuko diren ebaluazio erizpideak desberdinak izango dira eta horrela ponderatuko dira:
1. KANPAMENTUA:
Txosten idatzia %50
Aurkezpena %30
Mendiko azterketa %20
2. KANPAMENTUA:
Mendiko lana %40
Mendiko azterketa %10
Azterketa teorikoa %10
Ahozko aurkezpena %40
Kanpamentuetako batetara joateko ezintasuna gertatuta, arrazoi justifikatuengatik, atal hori ebaluatzeko irizpideak azken ebaluazioan erabiliko diren berdinak izango dira.
Irakasgaiari uko egiteko nahikoa izango da lehen kanpamentuko ariketa-probetara ez aurkeztea (Arautegiko II Kapitulua, 12. Artikulua, 3. Atala).
ETENGABEKO EBALUAZIOARI UKO EGITEA: Ebaluazio mota honi uko egin eta azken ebaluazio bidez ebaluatua izan dadin, ikasleak idatziz adierazi beharko dio lehen kanpamentuko irakasle arduradunei, kanpamentua hasi baino aste bat lehenago, gutxienez. Ikus UPV/EHUko araudia (EHAA, 2017ko martxoak 13, 50. Zbkia, 8.3 artikulua).
AZKEN EBALUAZIOA: Atal bakoitza ebaluazio jarraituan egiten den bezala ponderatuko da.
Ebaluazio probetan "UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa" aplikatuko da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Iparrorratza, lupa, mapa geologikoak, piketa geologikoaren, argazkigintzako materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Bevier, M.L. (2005). Introduction to Field Geology. McGraw-Hill Ryerson Higher Education;
Canadian edition.
Coe, A.L. (Ed) (2010): Geological fi eld techniques. Wiley-Blackwell, 323 pp.
Fry, N. (1984). The Field Description of Metamorphic Rocks. Open University Press, Glasgow, 110 or.
Gibbons, W. eta Moreno M.T. (eds) (2002). The Geology of Spain. Geological Society, London, 649 or.
Maley, T.S. (1994). Field Geology Illustrated. Gem Guides Book Company.
Passchier, C.W. eta Trouw, R.A.J. (1996). Microtectonics. Springer Verlag. Berlín Heidelberg, New York, 289 or.
Passchier, C.W., Myers, J.S.eta Kröner, A. (1990). Field geology of High-Grade Gneiss Terrains. Springer Verlag. Berlín Heidelberg, New York, 150 or.
Pozo Rodríguez, M., González Yélamos, J. eta Giner Robles, J. (2004). Geología Práctica. Introducción al Reconocimiento de Materiales y Análisis de Mapas. Ed. Pearson Prentice Hall. 304 or.
Spencer, E.W. (1993). Geologic maps: a practical guide to te interpretation and preparation of geologic
maps. Macmillan Publishing Company, New York, 147 or.
Thorpe, R. eta Brown, G. (1985). The field description of igneous rocks. John Wiley & Sons, 154 or.
Vera, J.A. (ed.)(2004). Geología de España. Sociedad Geológica de España, Instituto Geológico y Minero de España, 884 or.
Weijermars, R. (1997). Structural geology and map interpretation. Alboran Science Publishing, Amsterdam, 378 or.
Gehiago sakontzeko bibliografia
Stow, A.V. (2005). Sedimentary rocks in the field: a color guide. Elsevier.
Tucker, M.E., 2003. Sedimentary Rocks in the Field. John Wiley and Sons, Chichester.
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- CEARRETA BILBAO, ALEJANDRO
- IRABIEN GULIAS, MARIA JESUS
- URIARTE GOTI, JESUS ANGEL
- CEARRETA BILBAO, ALEJANDRO
- IRABIEN GULIAS, MARIA JESUS
- URIARTE GOTI, JESUS ANGEL
TaldeakToggle Navigation
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 13:00-15:00 | ||||
25-25 | 08:30-09:30 |
01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-18:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-18:00 | 09:30-11:30 15:00-18:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-19:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-19:00 |
26-26 | 14:00-18:00 | 08:30-11:30 14:00-18:00 | 08:30-11:30 12:00-18:00 | 08:30-11:30 12:00-18:00 |
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
3-3 | 13:00-15:00 | ||||
25-25 | 08:30-09:30 |
31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-4 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-18:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-18:00 | 09:30-11:30 15:00-18:00 | 09:30-11:30 12:00-14:00 15:00-18:00 | 12:00-13:00 15:00-18:00 |
26-26 | 14:00-18:00 | 08:30-11:30 14:00-18:00 | 08:30-11:30 12:00-18:00 | 08:30-11:30 12:00-18:00 |