Maider Huarte

Maider Huarte

(Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saila Bilboko Hezkuntza Fakultatea Sarriena z/g 48940 Leioa)

Téléphone

Courrier électronique

Aurkezpena

Maider Huarte Ingeles Filologian lizentziatua da (1998, Deustuko Unibertsitatea) eta Euskal hizkuntzalaritza eta filologian doktorea (2007, UPV/EHU). Begoñako Andra Mari Irakasleen Unibertsitate Eskolan (BAM) irakasle titularra izan zen 2007tik 2021era bitartean. Ordutik hona, UPV/EHUko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika dabil lanean eta irakasle laguntzaile doktorea da gaur egun. Halaber, online eskainitako Bigarren Hezkuntzako Masterrean (UEU-UPV/EHU) eta Bordeaux Montaigne Unibertsitateko Euskal Ikasketen Masterrean ere (Akitania, Frantzia) parte hartzen du.

Irakaskuntzan eta ikerketan lantzen dituen gaiak lehen eta bigarren hizkuntzaren jabekuntzaren eta didaktikaren ingurukoak dira. Aholkulari pedagogiko gisa ere lan handia egin du EAEko Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetan.

Ikerketa lerroak

HIzkuntzaren jabekuntza, elebitasun goiztiarra, eleaniztasuna, lehen eta bigarren hizkuntzen didaktika.

Ikasgaiak

• Hizkuntzaren didaktika eta atzerriko hizkuntza (Haur Hezkuntzako graduan, UPV/EHU)

• Hizkuntzaren didaktika eta literatura (Haur Hezkuntzako graduan, UPV/EHU)

• Haur Hezkuntzarako hizkuntzaren didaktikaren oinarriak testuinguru eleanitzetan (Haur Hezkuntzako graduan, UPV/EHU)

• Hizkuntzaren Jabekuntza (Haur Hezkuntzako gradua, BAM)

• Euskararen Sarrera Goiztiarra (Haur Hezkuntzako gradua, BAM)

• Hirugarren hizkuntzaren didaktika: ingelesa (Haur Hezkuntzako gradua, BAM)

Finantzatutako ikerketa proiektuetan parte-hartzea

• “Evaluación del lenguaje en bi-/multilingües del País Vasco”. (MCIU-NO23/P52). Ikertzaile nagusiak: Amaia Munarriz Ibarrola eta Maria Jose Ezeizabarrena Segurola. Hasiera/Amaiera: 2024-09-01/2027-08-31.

• “Haur hezkuntzako Mugimendu Autonomoa ikuspegi diziplinartekotik ikertzen” (HEZKUNTZA23/09) Ikertzaile nagusiak: Mikel Iruskieta Quintian eta Maider Huarte Abasolo. Hasiera/Amaiera: 2023-01-01/2024-12-31.

•"(HIJE-3) Hizkuntzaren irakaskuntza, jabekuntza, eta erabilerak, euskara, erdara, elebitasuna eta eleaniztasuna eskolan (eta eskolaz kanpoko eremuetan). (GIC21/197) Ikertzaile Nagusia: Maria Jose Ezeizabarrena Segurola. Hasiera/Amaiera: 2022-01-01/ 2025-12-31

•"Hizkuntzaren irakaskuntza, jabekuntza eta erabilerak. Euskara, erdarak, elebitasuna eta eleaniztasuna (HIJE-2)" (GIC15/129). Ikertzaile Nagusia: Maria Jose Ezeizabarrena Segurola. Hasiera/Amaiera: 2016-01-01/ 2021-12-31

Argitalpenak

Huarte, M. (in press). Euskararen jabekuntza prozesua eskola testuinguruan: zer dakigun, zer jakin nahi dugun. RLLCGV, XXIX, 195-212.

Huarte, M. (2022). Euskararen jabekuntza testuinguru soziolinguistiko ezberdinetan. Zer esaten diguten haurren testuek kasu gramatikalen erabilerari buruz. FLV, 134, 415-438. DOI: https://doi.org/10.35462/flv134.5

Guerra, R., Huarte, M. & Kortazar, J. (2022). Dinámicas de trabajo intergrupales como estrategia para la construcción de conocimiento. Un acercamiento desde el trabajo interdisciplinar modular. In A. Romero, A. Alonso, A. Urrutia, N. Berasategi, M. Gezuraga & N. Idoiaga (arg.), Estructura modular, metodologías activas y compromiso social en innovación educativa universitaria. Octaedro. ISBN 978-84-19506-37-5, 61-70 orr.

Huarte, M. & Ozerinjauregi, J. (2012). Interakzioaren garrantzia euskararen sarrera goiztiarrean. In. Mendebalde Elkartea (arg.), Hizkuntzaz jabetzen (0-6) (pp. 183-208). Mendebalde. http://mendebalde.eus/jardunaldiak/2012/Interakzioaren%20garrantzia%20euskararen%20sarrera%20goiztiarrean.pdf

Huarte, M. (2010). Ergatiboaren jabekuntza: ikerketa esperimental bat eta beraren emaitzak. UEU. http://www.euskara.euskadi.net/appcont/tesisDoctoral/PDFak/Maider_Huarte_TESI.pdf

Huarte, M. (2007). The acquisition of Basque ergative case: an experimental study. ASJU, 41(2), 131-144. https://ojs.ehu.eus/index.php/ASJU/article/view/3890/3504