The dynamic interaction between memory and linguistic knowledge in children’s language development: The role of sentence recall. International Journal of Behavioral Development
- Egileak:
- Acha, J., Agirregoikoa, A., Barreto, F. B., y Arranz, E.
- Urtea:
- 2021
- Liburukia:
- 45(5)
- Hasierako orria - Amaierako orria:
- 418 - 428
- DOI:
- https://doi.org/10.1177/0165025420905356
- Deskribapena:
-
Laneko memoriak (WM) hizkuntzaren jabekuntzan betetzen duen papera oso hedatua izan da garapen-literaturan, baina ikerketa gutxik aztertu dute perpausen oroitzapenaren papera WM eta lotutako hizkuntza-trebetasunak eboluzionatzeko moduan. Azterlan honen helburua hizkuntzaren azpian dagoen memoriaren arkitekturaren antolamendua eta garapena aztertzea da, luzetarako diseinu bat erabiliz. 104 haur ebaluatu ziren hitzezko memoriari, epe laburreko memoria fonologikoari, hiztegiari eta esaldiak gogoratzeko trebetasunei dagokienez, 6 urterekin eta urtebete geroago 7 urterekin. Ekuazio estrukturalen ereduen analisiek epe laburreko memoria fonologikoak eta hiztegiak 1. uneko perpausen oroitzapenaren gainean eta 2. uneko perpausen oroitzapenari buruzko hitzezko memoriak Baddeleyren hitzezko memoriaren arkitekturaren alde egindako zuzeneko iragarpen-efektu sendoa erakutsi zuten. Gainera, 6 urterekin, PSTM eta esaldiak gogoratzeko gaitasunek hitzezko memoria eta hiztegia 7 urterekin aurreikusi zituzten, hurrenez hurren, autorregresio-efektuak alde batera utzita. Emaitza horiek hizkuntza-sistemaren izaera dinamikoaren nozioa babesten dute, eta haurtzaroko hizkuntzaren garapenean esaldien oroitzapenaren azpian dauden memoriaren gaitasun espezifikoen funtsezko zeregina iradokitzen dute.