Malen Migueles
Irakasle Titularra
Web helbideak
Datu akademikoak
<ul>
<li>Psikologia (UPV/EHU, 1985).</li>
<li>Doktoradutza Psikologian (UPV/EHU, 1989)</li>
</ul>
Irakasle osoa: 1999 Abendua.
Seiurtekoak: 3.
CV laburpena
Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Psikologia Fakultatean ikasi nuen, eta bertan aurkeztu nuen 1989an testuinguruak memorian dituen ondorioei buruzko doktoretza-tesia. Gaur egun irakasle titularra naiz Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Psikologia Fakultatean, non Memoria eta Erabakiak Hartzea irakasten dudan. Nire ikerketa ibilbide osoa oroimenaren azterketarekin lotuta egon da, aplikatutako alorretan eta balio ekologikoarekin. Hau da, zorroztasun esperimentalaren eta benetako bizitzaren arteko oreka. Azken 10 urteetan 5 tesi zuzendu ditut (horietako batek aparteko saria du Gizarte Zientzietan eta beste batek nazioartekoa). Gaur egun, laster defendatuko diren bi tesi zuzentzen ari naiz. Espainiako Ministerioak finantzatutako hiru urteko deialdi lehiakorretan proiektuak kateatu ditut, eta ebaluazio positiboak izan ditut jarraipen-txosten guztietan, 2003tik, eta hiru seiurteko dauzkat ikerkuntzan. Aditua naiz Ministerioaren, ANECAren eta Leverhulme fundazioaren Europako proiektuen ikerketa-proiektuak ebaluatzen.
Ikerketa-ildoak
Gazte eta helduengan gertatzen diren gertaera konplexuen oroitzapena interesatzen zait, oroimenaren malgutasuna eta prozesu inhibiziosoek berreskurapenean duten zeregina. Aurretiko jakintzak oroimen faltsuen sorkuntzan duen papera aztertzen dut, eta oroimenak eguneroko bizitzan duen izaera berreraikitzailea. Nire azken ikerketa ildoa etorkizuneko oroimen episodikoan oinarritzen da, gazte eta zaharrengan etorkizunaz pentsatzeko dugun gaitasuna aztertuz. Bidaia mental ideala da zahartzea aztertzeko eta positibotasun efektua aztertzeko, non ikusten den adineko pertsonek etorkizuna baikortasunez ikusteko joera dutela eta eduki negatiboak egitate neutro edo positiboago bihurtzeko edo blokeatzeko joera dutela.
<strong>Gako-hitzak</strong>: oroimen faltsuak, oroimen testigu gazte eta zaharretan, prozesu inhibitzaileak (berreskurapenak eragindako ahanztura), memoria autobiografikoa, memoria prospektiboa, positibotasuna.