Eduki publikatzailea

Family Context Assessment to Promote Language and Reading Abilities in 6-Year-Old Children

Egileak:
Agirregoikoa, A., Acha, J., Barreto-Zarza, F., y Arranz-Freijo, E. B
Urtea:
Aldizkaria:
Education Sciences
Liburukia:
Hasierako orria - Amaierako orria:
DOI:
Deskribapena:

Eredu bioekologiko baten barruan, azken hamarkadetan egindako ikerketa-lanek erakutsi dute familiako aldagai mikrosistemikoek eragin handia dutela haurren garapenean. Azterlan honen helburua Haezi-Etxadi Familia Ebaluazioko Eskalaren (HEFAS-6) faktore-egitura probatzea da, familia-ingurunearen kalitatea ebaluatuz hizkuntza eta irakurketa garatzeko faktore babesleak detektatzeko diseinatua. Ikerketa honen lagina 5 eta 7 urte bitarteko 127 umek eta haien familiek osatu zuten. Faktoreen egitura eta datuen barne-trinkotasuna aztertu ziren. Esploratzeko faktore-analisiaren emaitzek (varimax errotazioa duten osagai nagusiak) lau faktore agertu zirela erakutsi zuten: garapen kognitiboa eta linguistikoa sustatzea, garapen sozio-emozionala sustatzea, familia-sistemaren tentsioa eta haurren garapena bultzatzen duen guraso-profila. Egitura hori berresteko faktore-analisiak berretsi zuen. Barne-sendotasunaren indizeek balio onargarriak erakutsi zituzten. Laburbilduz, hezkuntza-inguruneetan, ingurune klinikoetan eta gizartean esku hartzeko inguruneetan irakurketaren eta hizkuntza-trebetasunen sustapenaren esparruan, familiaren testuinguruaren kalitatea ebaluatzeko ahalmen ona erakusten du tresnak, ebidentzian oinarritutako hazkuntza-politikak aplikatuz.