Eduki publikatzailea

Enrique B. Arranz Freijo

Katedraduna

Telefonoa

Posta elektronikoa

Datu akademikoak

<ul>

<li>Filosofian eta Hezkuntza Zientzietan lizentziaduna. Salamancako Unibertsitate Pontifikala (1979), Salamancako Unibertsitateak homologatua (1979).</li>

<li>Psikologia Klinikoan espezialista. Salamancako Unibertsitate Pontifikala (1979)

</li>

<li>Lizentzia Gradua (Tesia). Salamancako Unibertsitate Pontifikala (1979)</li>

<li>Filosofian eta Hezkuntza Zientzietan doktorea / Psikologia Atala (1986)</li>

</ul>

CV laburpena

Bere ikerketen eremuan, familia inguruneko aldagaiek haurren garapen psikologikoan duten eragina aztertzen du, ikuspegi ekologiko, sistemiko, interaktibo eta epigenetiko batetik. 2005. urtean, Fernando Olabarrieta doktorearekin eta Ainhoa Manzano eta Juan Luis Martín doktoreekin batera, Haezi-Etxadi ikertaldea sortu zuen. Talde horrek lan handia egin du ikerketan eta ezagutza gizarteari transferitzen, eta hainbat lan argitaratu ditu iturri espezializatuetan, familia testuinguruak garapen kognitiboan eta sozioemozionalean duen eragina azaltzeko; gainera, gurasotasun positiboko programak diseinatu eta balidatu ditu, ebidentzian oinarrituta, eta, programa horiek kudeatzeko, familiekin lan egiten duten erakundeekin lankidetza kontratuak sinatu ditu. Etorkizunera begira, ikertzen jarraitzeko asmoa du, garapen psikologiko osasungarria bultzatzen duten guraso konpetentzia unibertsalak sustatzeko politika publikoak garatzen laguntzeko.

Ikerketa-ildoak

<ul>

<li>Oinarrizko ikerketa: familia testuingurua, guraso konpetentziak eta haurren eta nerabeen garapen psikologikoa.</li>

<li>Giza garapen psikologikoari buruzko ikerketa eredu teorikoak eta metodologikoak.</li>

<li>Familiako ebaluazioa eta esku hartzea, ebidentzian oinarritutako gurasotasun positiboaren (P+) ikuspegitik.</li>

<li>Ezagutzaren transferentzia, familiak ahalduntzeko politika publikoak diseinatzeko, eta profesionalak eta oro har familiak prestatzeko.</li></ul>


Aldizkari zientifikoak

Liburuak eta kapituluak

Dibulgazioa

  • Arranz Freijo, E. (2021). Entrevista sobre bebés y pantallas. El Correo. Alava.
  • Arranz Freijo, E. (2019). Entrevistas para el proyecto BBK Family. 
  • Arranz Freijo, E. (2018). Entrevista en la sede de Padres Formados Pamplona. 
  • Arranz Freijo, E. (2017). Entrevista en Radio Euskadi, La Mecánica del Caracol. Lactancia materna y desarrollo cognitivo.

Zuzenduriko tesiak

  • Maria Juncal Yubero Solanilla (15.01.1996). La hospitalización en la primera infancia, efectos en la adaptación socio-afectiva: un estudio observacional.  Apto cum laude. 
  • Ainhoa Manzano Fernández (05.06.2005). Identificación preliminar de niños/as superdotados/as. Influencias familiares en la evolución de la superdotación. Sobresaliente cum laude. Tesis con premio extraordinario de doctorado. 
  • Arantzazu Bellido Ituño (21.12.2009). Contexto familiar y comportamiento agresivo en niños/as de 8 años de edad. Sobresaliente cum laude. Co-dirigida con Dr. Manuel Sánchez de Miguel. 
  • María José Inchausti Gabilondo (26.03.2010).  Construir relaciones en entornos educativos para la infancia (0-6): la entrevista en la escuela infantil. Sobresaliente cum laude. 
  • Nuria Galende Pérez (15.11.2010). Contexto familiar y desarrollo de la teoría de la mente en niños/as de 5 años. Sobresaliente cum laude. Co-dirigida con Dr. Manuel Sánchez de Miguel.
  • David Velasco Ortiz (24.01.2014). Evaluación del contexto familiar y desarrollo cognitivo en niños/as de 2 años. Sobresaliente cum laude. Co-dirigida con Dr. Manuel Sánchez de Miguel.
  • Patxi Baigorri Zia (25.09.2015). Análisis de la influencia del contexto familiar en el desarrollo cognitivo de niñas y niños de 4 años. Sobresaliente cum laude. Co-dirigida con Dr. Manuel Sánchez de Miguel.
  • Claudia Patricia Roncallo Andrade (14.12.2018). Del vínculo prenatal al vínculo postnatal. Implicaciones en el desarrollo psicológico temprano. Sobresaliente cum laude. Co-dirigida con Dr. Manuel Sánchez de Miguel.
  • Florencia Belén Barreto Zarza (08.07.2019). Contexto familiar y desarrollo psicológico infantil en el marco de un estudio de cohortes. Sobresaliente cum laude. Co-dirigida con Dr. Manuel Sánchez de Miguel. Tesis con mención internacional. 
  • Ainhize Agirregoikoa López (20.12.2019).Hizkuntzaren Nahasmendu Espezifikoa eta Dislexia: aldagai iragarleen analisi ebolutiboa eta familia-testuinguruaren eragina. Co-dirigida con Dra. Joana Acha Morcillo.

Irakaskuntza

Gradua

  • Psicología de la Familia, asignatura optativa del grado en Psicología. UPV/EHU
  • Family Psychology, asignatura optativa ofertada en Inglés, Programa Erasmus

Gradu ondokoa

  • Máster en Psicología: Individuo, Grupo, Organización y Cultura. Investigación en el desarrollo: aspectos contextuales y neuropsicológicos UPV/EHU. 
  • Máster en Psicología de las Organizaciones e Intervención Psicosocial. Intervenciones preventivas en P+. UPV/EHU. 
  • Máster en Psicología General Sanitaria. Intervención familiar desde el enfoque de la P+.

Kanpoko irakaskuntza

  • Máster de Formación Permanente en Desarrollo Infantil y Atención Temprana. Contexto familiar y desarrollo infantil. Universitat de Valencia. 
  • Máster propio en atención temprana: prevención y promoción del desarrollo infantil. Contexto familiar y desarrollo infantil. Universidad de Murcia.