Haurtxoak eta pantaila digitalak: gurasotasun positibotik abiatutako ikus-entzunezko hezkuntza-proposamena
- Egileak:
- Arranz-Freijo, E. B., Barreto-Zarza, F., Etxaniz Aranzeta, A., Olabarrieta Arteche, F., Roncallo Andarde, C.P., Acha, J., y García, M.D
- Urtea:
- 2021
- Aldizkaria:
- Educació Social
- Liburukia:
- 77
- Hasierako orria - Amaierako orria:
- 199 - 200
- ISBN/ISSN:
- 2339-6954
- DOI:
- 10.34810/EducacioSocialn77id365064
- Deskribapena:
-
0 eta 2 urte bitarteko haurrak dituzten familiei zuzendutako hezkuntza- eta prebentzio-proposamen bat aurkeztu da. Helburua haurren garapen psikologikorako gailu elektronikoak kontrolik gabe erabiltzeak dituen arriskuez kontzientziatzea da. Proposamena bat dator osasun- eta hezkuntza-erakundeek gailu digitalak bi urte bete baino lehen ez erabiltzeko egindako gomendioarekin. Metodologiak literatura berrikusteko fase bat du, eta fase horretatik aurkikuntza enpirikoen multzo bat ondorioztatzen da. Jarraian, familiei transmititu beharreko edukiak landuko dira, esperientzia-konstruktibismoaren metodologiaren bidez artikulatuta. Horren ondorioz, ikus-entzunezko material bat eta prebentzio- eta hezkuntza-liburuxka bat lortzen dira, familiei gailu digitalen eraginpean egotearekin lotutako arriskuei buruzko informazioa emateko. Arrisku horien artean, adikzioen garapena, garapen psikologikoko arazoak, obesitatea eta abar nabarmentzen dira. Era berean, familiei eskatzen zaie beren seme-alaben autoerregulazio-gaitasunak sustatzen dituzten guraso-gaitasunak gara ditzatela. Prestatutako materiala baliagarria izan daiteke gurasotasun positiboaren ikuspegitik hezkuntza-ekintzak garatzeko.