Esti Amenabarro Iraola
(Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea. Hezkuntza Zientziak Saila)
Informazio osagarria
Pedagogian doktorea (UPV/EHU, 2021). Hezkuntzaren Zientziak Saileko irakaslea, Hezkuntzaren Teoria eta Historia arloan. Pedagogia eta Gizarte Hezkuntza graduetan zein Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako Masterrean dozentzia eskaintzen du. Honako irakasgai hauek irakasten ditu: Pedagogia: Teoria eta Hezkuntza Erakundeak, Eskola Sistema, Familia eta Giza Eskubideak. Gizarte eta Hezkuntza Esparruetako Ikerketa Masterra (UPV/EHU, 2018).
Ikerketaren ildo nagusiak honako hauek dira:
<strong>A) Irakasleen arteko harreman pedagogikoak. </strong>Irakasleen identitatea, harreman pedagogikoak eta harreman horiek eskola-antolamenduan zein berrikuntza prozesuetan nola eragiten duten aztertzen du; alteritatearen pedagogia, zaintzaren etika: irakasletza giza eremuko jarduera den neurrian, besteekin lan egiteak ezinbestean irakasletzari bestelako begirada berriak bilatzea eskatzen dio.
<strong>B) Ikuspegi inklusibotik bestea, desberdinak errekonozitzea hura jasotzeko lehen pausua da. </strong>Eskolan pertsona guztien partehartzea, presentzia eta ikaskuntza bermatzeko oinarria.
<strong>C) Inkluni ikerketa taldearen baitan</strong> Euskadiko Erkidego Autonomoan gaixotasun arraroak dituzten haur eta nerabe zein haien familien bizitza kalitateari buruzko ikerketa burutzen ari da(US22/28).
<strong>D) Estatu mailan, </strong>Kataluniako Unibertsitate Zentraleko Vic-Unibertsitateko Aniztasunaren Arretari buruzko Ikerketa Taldean (GRAD) parte hartzen du. 1999an eratu zenetik, ikasketa kooperatiboak hezkuntza-praktika inklusiboak hobetzen nola lagun dezakeen ikertzera bideratu da. Bi ardatz horiek Zientzia eta Berrikuntza Ministerioaren proiektu bat garatzeko bidea ematen dute: "Irakasleen arteko lankidetza Ikasketa Kooperatibo prozesuetan " (PID2021-128456NB-I00).
Unibertsitateko garaiaren aurretik Euskaldunon Egunkaria-n eta Berria-n aritu zen marketin eta publizitate arloan.
Doktore tesia:
Amenabarro, E. (2021): Irakasleen arteko harreman pedagogikoak eskola testuinguruan: Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako ikastegi baten kasu analisia. [Tésis doctoral, UPV/EHU]. https://addi.ehu.es/handle/10810/51343.
ORCID: <a href="https://orcid.org/0000-0003-1748-4155" target=_blank>https://orcid.org/0000-0003-1748-4155</a>