Banner_Presentación Convocatorias UPVEHU Bizkaia Aretoa_2017
Plan de Recuperación Transformación y Resiliencia- Fondos MRR
Deialdi gaurkotuak
-
PRESTAKUNTZA BIDEAN DAUDEN IKERTZAILEAK UPV/EHUn KONTRATATZEKO 2024ko DEIALDIA (URRIKOA), IKERTALDE/IKERKETA PROIEKTU BATEN BALIABIDE PROPIOEKIN FINANTZATURIK
Aurkezteko epea itxita: 2024/10/11 - 2024/10/18 2024/10/17: Deialdian akatsen zuzenketa. 2024/10/11: Deialdia argitaratu da
-
UPV/EHUn IKERTZAILEAK PRESTATZEKO KONTRATAZIO DEIALDIA (2024)
Izapide irekia 2024/10/17. Akatsen zuzenketa. Mod I eta II. 2024/10/15. Onartutako eta baztertutako eskabideen behin-behineko zerrendarena akatsen zuzenketa.
-
Ramón Areces Fundazioa: Bizitza eta Materiaren Zientzetan 2024, Gizarte Zientzetan 2024, Humanitateetan 2024 doktoratu aurreko laguntzen deialdia
Aurkezteko epea itxita (Eskabideak egiteko amaierako data: 2024/10/18)
-
Eusko Jaurlaritzako doktoretza aurreko kontratudunentzako mugikortasun laguntzak [EGONLABUR] 2025
Aurkezteko epea zabalik: 2024/10/12 - 2024/11/11 Deialdia argitaratu da
-
PRESTAKUNTZA BIDEAN DAUDEN IKERTZAILEAK UPV/EHUn KONTRATATZEKO 2024ko DEIALDIA, IKERTALDE/IKERKETA PROIEKTU BATEN BALIABIDE PROPIOEKIN FINANTZATURIK
Izapide irekirik gabe (Eskaerak aurkezteko epea: 2024/05/24 - 2024/06/25) 2024/07/19: Emandako dirulaguntzen behin betiko ebazpena. 2024/06/27: 2. Fasean onartutako eta baztertutako eskaeren behin betiko zerrenda zuzenduta. 2024/06/25: 2. Fasean onartutako eta baztertutako eskaeren behin betiko zerrenda. 2024/06/17: 2. Fasean onartutako eta baztertutako eskaeren behin behineko zerrenda. 2024/06/05: Zuzenketak Finantzaketarako proposatutako proiektuen zerrendan eta onartutako eta baztertutako eskaeren behin betiko zerrendan. 2024/05/24 2024/06/10: II Fasea : Eskariak aurkezteko epea 2024/05/23: 2. Fasea. Finantzaketarako proposatutako proiektuen zerrenda 2024/05/22: Onartutako eta baztertutako eskaeren behin betiko zerrenda. 2024/05/14: Onartutako eta Baztertutako eskaeren behin behineko zerrenda 2024/04/23 2024/04/07: I Fasea : Eskariak aurkezteko epea 2024/04/22: Deialdia argitaratu da
Albisteak
SGIker-ek Osagarri bitaminiko estimulatzaileak edo "legez kanpoko" drogak? tailerra eman zien Bilboko La Salle Ikastetxeko DBHko 4. mailako ikasleei (2017/02/02)
Lehenengo argitaratze data: 2017/02/02
Bilboko La Salle Ikastetxeko hiru ikaslek Osagarri bitaminiko estimulatzaileak edo "legez kanpoko" drogak? tailerrean parte hartu zuten. Tailerra Leioan egin zen, 2017ko urtarrilaren 24an, UPV/EHUko Ikerkuntza Zerbitzu Orokorretako (SGIker) Bizkaiko Genomikako Zerbitzuen eta Analisirako Zerbitzu Zentralen eskutik.
Pertsonen patroi genetikoei lotutako droga mendekotasuna ikertzean erabiltzen diren teknika genomikoak hobeto ezagutzeko, zerbitzuetako teknikariek, Irantzu Bernales, Irati Miguel eta Fernando Rendo doktoreek, mendekotasunarekin lotutako markagailuen panelak Fluidigm-en Biomark plataformaren bitartez nola genotipatzen diren irakatsi zieten.
Tailerrean, agente fisiko batek, kasu honetan argi ultramoreak, DNAri zein kalte eragin diezaiokeen ikusi zuten. Horren bitartez, drogak bezalako agente kimikoek zein kalte eta aldaketa eragin ditzaketen irudikatu nahi izan zuten. Horretarako, bakoitzak bi DNA lagin prestatu zituen (jatorrizkoa eta erreplika), eta erreplika argi ultramorearen eraginpean jarri zuten. Ondoren, bi laginak fluorimetriaren bitartez zenbatu zituzten, kuantifikazioari dagozkion aldeak aztertzeko.
Era berean, Analisirako Zerbitzu Zentralean, Luis Bartolome doktoreak drogak eta droga nahasketak zein konplexuak diren azaldu zien, hala droga adimendunen nola legez kanpoko drogen kasuan. Horretarako, ustezko droga baten hondarrak aztertu zituzten, erabilitako ebaketa osagarri posibleak identifikatu zituzten, s/l erauzketa eginez eta ondoren GC/MS batean injektatuz, eta aurrez aurre ezagutu zituzten kromatografiaren eta masen espektrometriaren oinarriak.
Ikasleak bete-betean aritu ziren une oro, eta laginei eta azterketei buruzko zalantzak galdetu zituzten.
Egitasmo hau UPV/EHUko SGIkerrek sortutako jarduera lerroaren barruan antolatu da, bigarren urtez, eta helburu du gazteenen artean karrera zientifikoetarako joera sustatzea, ikerkuntzaren hainbat alderdi erakutsita.