1. Prestakuntza dual zabala eta nazioartekoa izatea, irakaskuntza metodologia berritzaileak izango dituena eta euskal gizartearen beharrei erantzungo diena, kanpoko ebaluazio erakundeek onartutako emaitzen bidez.
1.1. Ikastegiei laguntzea, beren tituluetarako aipamen duala eta/edo nazioarteko aipamena lor dezaten eta irakaskuntza metodologia aktiboak ezar ditzaten.
- Bi titulu gehiagok lortu dute Unibasq-ek emandako nazioarteko zigilua. Interesa zuten ikastegiei laguntza eman zaie, kalitatearen, kudeaketa akademikoaren eta berrikuntzaren arloetatik.
1.2. Jarduerak antolatzea, graduko eta masterreko tituluetan zigilu duala lortzeko prozesuan ikastegiek garatutako jardunbide egokiak ezagutzera emateko.
- Bi jardunaldi antolatu dira, aipamen duala duten tituluak edo ibilbideak eskaintzen dizuten ikastegietako ordezkariekin.
1.3. Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU) graduko tituluen indarguneak eta hobekuntza arloak aztertzea, eta lehen txostena egitea.
- Graduko Batzordearen testuinguruan, indarguneak eta hobekuntza arloak biltzen dituen lehen txostena prestatu da. Baliagarria izango da lehenengo barne gogoeta bat egiteko eta beste unibertsitate eta eskaintza batzuekiko lehiaren zaintza areagotzeko beharra hautemateko.
1.4. Graduko tituluen emaitzak aztertzeko lan talde bat finkatzea, eta graduko titulu berrien inplementazioa baloratzea, euskal gizartearen beharrak aintzat hartuta.
- Lan taldeko kideak definitu dira (Graduko Batzordearen adarretako ordezkariak, ikasleen ordezkari bat, Kalitatearen eta Ebaluazio Instituzionalaren arloko zuzendaria eta Antolakuntza Akademikoko Kudeaketaren ordezkari bat, ikastegiekin komunikatuta lan egingo dutenak), baita haren zereginak ere (eskaeraren jarraipena, tituluen egoera eta emaitzak, eta lehiaren zaintza).
1.5. Erakunde akreditazioa duten ikastegien kopurua areagotzea.
- Letren Fakultateak erakunde akreditazioa lortu du, eta horrela, UPV/EHUko 20 ikastegietatik 13k dute dagoeneko akreditazio hori. Gainerako ikastegietan, lan egutegi bat ezarri da hurrengo bi ikasturteetarako, aldez aurretik aukerako barne ebaluazio bat sartuta (KEIZek egingo duena) KBBSren ziurtapen bisita prestatzeko.
1.6. IKD GAZtE programa zabaltzea eta sendotzea, hainbat titulutako ikasleen arteko lana errazteko moduan.
- Osasun egoera dela eta, 2020-2021 ikasturtean ezin izan da egin IKD GAZtE programa. Ostera, hainbat lan saio egin dira, eta horien bidez, titulu mailako beste esperientzia batzuk ezagutu eta horien gainean gogoeta egin da, eta erreferentzia gisa erabiliko dira, 2021-2022 ikasturterako programaren diseinua berriz formulatzeari begira.
1.7. Ikaskuntza esperientzia berritzaileak garatzea, gizarte eta ekonomia eragileen lankidetzaz ENLIGHT Aliantzaren esparruan.
- GAIAk, Tecnaliak eta DIPCek hainbat erronka definitu dituzte ENLIGHTen gai enblematikoen inguruan (Osasuna, Digitalizazioa, Klima Aldaketa, Energia Trantsizioa & Ekonomia Zirkularra, eta Ekitatea) maila askotako ikasleek landu ditzaten ikaskuntza metodologia berritzaileen bidez (PBL, erronketan oinarritutako ikaskuntza…).
2. Zeharkako gaitasunei buruzko prestakuntza sustatzea, bereziki sormenari, lidergo gaitasunari, ekintzailetzari eta kulturartekotasunari, prestakuntza praktikoari eta hizkuntzei dagokienez. Berdinen arteko ikaskuntza mekanismoak bultzatzea, zeharkako gaitasunak garatzeko.
2.1. Berdinen arteko ikaskuntza mekanismoak bultzatzea, egokitzapen beharrak asetzeko eta ikasle berrien integrazio akademikoa, soziala eta pertsonala eta zeharkako gaitasunen garapena errazteko (BAT programa, Berdinen arteko tutoretza…).
- BAT programaren testuinguruan 133 ikaslek (% 71 emakumeak, % 29 gizonak) tutore gisa parte hartu dute, eta lehen mailako 1.436 ikaslek jaso dute tutoretza hori 13 ikastegietan eta 2 ataletan. Hamar ikaslek (% 60 gizonak, % 30 emakumeak, % 10 ez-binarioa) parte hartu dute Bat Motor Taldean, eta horren helburua da aurreko ikasturteetako ikasle tutoreek beren ezagutzak eta esperientziak hurrengo ikasturtean rol hori bereganatuko duten ikasle berriei transmititu ahal izatea, prestakuntza ikastaroetan.Hiru online (EGelaPi) prestakuntza saio antolatu dira, campuseko bana, ikasle tutore berrientzat, eta saioetan, BAT Motor Taldeko ikasleek eta BAT programaren koordinazioan eskarmentua duten irakasleek hartu dute parte.
2.2. Sormenari, lidergo gaitasunari, ekintzailetzari eta kulturartekotasunari lotutako zeharkako gaitasunak ikasleengan bultzatzeko prestakuntzari buruzko eskaintza areagotzea irakasleen artean.
- HELAZek antolatutako UIPP ikastaroen 2021eko ekaineko deialdian, zeharkako gaitasunei buruzko bi ikastaro eman ditu, eta Nazioarteko Harremanetako bulegoak kulturarteko gaitasunen inguruko ikastaro bat eskaini du, online formatuan Parte hartzea oso ona izan da guztietan.
3. Erronketan oinarritutako ikaskuntza programa bateratuak garatzea, ENLIGHT partzuergoko kide diren unibertsitateekin, ikasleen mugikortasuna errazteko eta areagotzeko.
3.1. ENLINGHT zuzendaritza sortzea, Ikasleen eta Enplegagarritasunaren arloko Errektoreordetzaren barruan.
- ENLIGHTerako zuzendaritza sortu da.
3.2. Pertsona giltzarriak prestakuntza eta berrikuntza arloetan sartzea; besteak beste, ENLIGHT proiektuaren lan taldeetan, etorkizuneko baterako programen oinarriak finkatzeko.
- Gaur-gaurkoz, ikasleen, irakasle-ikertzaileen eta AZPko langileen kolektiboetako eta EUSKAMPUS Fundazioko 42 pertsona ari dira lanean ENLIGHT egitasmoan.
3.3. Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuaren (HELAZ) ikerketan oinarritutako eta erronketara bideratutako barne prestakuntza programa bat abiaraztea.
- Ikaskuntza kooperatiboari buruzko barne mintegi bat antolatu da, HELAZen, «Research base Learning» ardatz hartuta. HELAZen zuzendaritza taldeko bi kide prestakuntza bat egiten ari dira «Unibertsitateetan hezkuntza aldaketa egiteko lidergoa» gaiari buruz, UPV/EHUn garapen akademikorako eredu propio bat sortzeko.
3.4. ENLIGHT Europako Unibertsitateko kide diren 9 unibertsitateen artean baterako prestakuntza programak diseinatzea eta garatzea.
- Hainbat programa labur ari dira diseinatzen ENLIGHTen erronka enblematikoen inguruan (Osasuna, Digitalizazioa, Klima Aldaketa, Energia Trantsizioa & Ekonomia Zirkularra, eta Ekitatea), eta 2021-2022 ikasturtean jarriko dira martxan.
4. Euskampus-Bordele Mugaz Gaindiko Campusa eta atzerriko beste unibertsitate batzuekiko harremanak sendotzea, baita Graduondokoen Latinoamerikako Sarea ere.
4.1. Ikastegiei hiru Erasmus Mundus berri sortzen laguntzea; horietako bitan, Euskal Herriko Unibertsitatea izango da koordinatzailea, eta, laugarren Erasmus Mundusaren kasuan, zehazki DataSciencekoan, beharrezkoak diren kudeaketa lanak egitea, Ikasleen eta Enplegagarritasunaren arloko Errektoreordetzaren lankidetzaz, Erasmus Mundus hori ENLIGHT esparruan kokatzen baita.
- Erasmus Mundus masterren kopurua mantentzen da; horietako 3 berriak izango dira 21/22 ikasturterako. Era berean, Erasmus Mundus bi master proposamen aurkeztu zaizkio Europako Agentziari (EACEA-2021eko deialdia). Horietako bat Enlight proiektuaren testuinguruan kokatzen da, eta UPV/EHU unibersitate Koordinatzailea da batean, nahiz bestean.
5. Gradu eta graduondoetan euskarazko irakaskuntza areagotzea eta finkatzea. Lanbide masterretan euskarazko ikasteko aukera bermatzea.
5.1. Euskararen III. Plan Gidaria (2018-2022) garatzen jarraitzea.
• Euskararen III. Plan Gidarian agertzen diren 15 adierazleetan helburuak lortu dira.
5.2. Euskarazko ikasmaterialaren prestakuntza, egokitzapena eta dibulgazioa bultzatzea, baita euskaraz egindako Gradu Amaierako Lanak (GRAL) eta Master Amaierako Lanak (MAL)
- Irakasle/ikerlariei euskaraz idatzitako irakasmaterialak sortzeko prestakuntza emateko hizkuntza prestakuntzarako plana 2020 onartu (2020-09-24 eta deialdia ireki zen programa guztietarako lehen aldiz eta nahiz eta hobekuntza ikastaroetan parte-hartzaile kopurua erdira jaitsi den ikasmaterialei dagokienez, aurreko ikasturtean baino bi argitalpen gehiago egin dira, guztira, 61.
5.3. Lehenetsitako arloen diagnostikoa egitea eta plan bat garatzea, graduan euskarazko nahitaezko irakasgaien eskaintza areagotzeko.
- UPV/EHUko graduetako 2020/21 ikasturteko euskarazko eskaintzaren betetze-maila neurtu da UPV/EHUko Euskararen III Plan Gidarian ezarritako hizkuntza ereduen arabera eta euskaldundu gabe dauden derrigorrezko irakasgaiak identifikatu eta plan bat aztertzen ari gara irakasgai hauen kopurua jaisteko.
5.4. Euskaraz osorik eman daitezkeen graduondoko tituluen eskaera identifikatzea.
- Graduondoko ikasketen artean lanbide masterrak euskaraz osorik eman daitezkeen graduondokoen artean lehentasuna identifikatu da eta plan bat prestatzeari ekin diogu aukera hau lantzeko.
5.5. Jarduerak sustatzea euskararen erabilera handitzeko unibertsitateko bizitzako esparru guztietan.
- Euskararen erabilera sustatzeko ekimen guztiak abiarazi dira (Euskaraldia, Aktibatu, Jendeaurrean Erabili, Hikamizka, besteak beste) eta parte hartzea arrakastatsua izan da.
5.6. Unibertsitatearen berezko jarduerak osorik euskaraz egiteko dauden oztopoak hautemateko eta konpontzeko modua sistematizatzea.
- Euskaraz burutu ezin diren jarduera akademikoak euskaraz egin ahal izateko hainbat baliabide eskaini dira, hala nola Itzultzaile eta Interpretazio Zerbitzuak eta ondorioz hauek euskaraz egin ahal izan dira: UPV/EHUko 104 bilera instituzionaletan, 28 Doktore tesi defentsatan eta 11 irakasle plaza lehiaketetan.
5.7. Euskaraz eman daitezkeen lanbide graduondokoen eta masterren ikasgaiak identifikatzea.
- Eskainitako 11 gaitasun master aztertu dira, eta euskaraz emandako 6 identifikatu dira. Gainerakoetan euskaraz eman daitezkeen irakasgaien eskaintza pixkanaka areagotzeko lanean hasi gara.
6. Graduetan eta graduondokoetan hirugarren hizkuntza batean ikasteko aukera indartzea eta areagotzea, eta ingelesezko tituluak bultzatzea, atzerriko ikasleak erakartzeko, bereziki ENLIGHT partzuergoan hartutako konpromisoen esparruan.
6.1. Graduko eta graduondoko tituluen nazioartekotzea bultzatzea.
- Graduko tituluei dagokienez, hainbat prestakuntza ikastaro eman dira ingelesez irakasleentzat, eta TOPTULTE azterketa antolatu da, irakasleek irakaskuntza ingelesez emateko beharrezkoa den akreditazioa eskuratzeko. Era berean, ikasleei atzerriko hizkuntzetako akreditazioak lortzeko erraztasunak eman zaizkie, unibertsitateko ikasleentzako azterketak antolatuta. Graduondokoari dagokionez, ingelesezko 14 irakasgai sartzea aurreikusten da, eta Bordeleko Unibertsitatearekin batera unibertsitate arteko berezko master bat proposatzeko izapideak hasi dira.
6.2. Atzerriko hizkuntzen eskaintza akademikoa areagotzea eta berrantolatzea.
- Graduko titulazioetan, Eleaniztasun Planaren barruan atzerriko hizkuntzetan ematen diren irakasgai kopuruak % 3a igo dira 20/21 ikasturtean. Masterretan, 13 master ofizial eman dira erabat ingelesez, eta guztira 428 irakasgai eskaini dira hizkuntza horretan.
6.3. Graduondokoen II. Plana zehazteko prozesua hastea, lan batzordeak sortuz, me metodologia proposatuz eta lehen zirriborroa eginez.
- Aurretiko fase bat egin da: aurrez aurreko 3 jardunaldi egin dira 3 campusetan, nazioartekotzeari, lurraldearekiko loturari eta administrazio prozesuei buruz, hurrenez hurren. 15 ikastegitako 48 pertsonak hartu dute parte, 19 lan taldetan banatuta.
7. Etengabeko prestakuntza sustatzea, aurrez aurrekoa nahiz onlinekoa, euskaraz eta gaztelaniaz, hura eskatzen duten gizarte eragileekin koordinatuta.
7.1. Ikastegiek campusetako eskaintza akademikoa areagotzeko egindako ekimenak bultzatzea eta babestea.
- Arlo estrategikoetan titulu berriak ezartzeko aukera aztertzen ari gara.
7.2. Lurralde historiko bakoitzean egindako ikastaroen antolakuntza Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV/EHU) Uda Ikastaroen Fundazioarekin koordinatzea.
- 136 uda ikastaro egin dira, hiru campusetan, erakunde publiko eta pribatuekin elkarlanean.
7.3. Etengabeko prestakuntza estrategia baterako oinarriak diseinatzea.
- Gaur egungo eskaintza eta haren kudeaketa aztertu dugu, malgutasun handiagoa emateari begira, egungo gizartearen denbora eta beharretara egokitu dadin: online eta euskarazko eskaintza areagotzea; arauen eta burokraziaren oztopoak gutxitzea; eta lankidetzan aritzea unibertsitatearen barruko nahiz kanpoko eragileekin. Horretarako, hainbat bilera egin dira, besteak beste, Unibasq-ekin.
8. Online prestakuntza eleaniztuna bultzatzea, arreta berezia jarrita euskaraz, ingelesez eta frantsesez emandako prestakuntzan, eCampusaren bidez irakaskuntza zerbitzuak areagotuz.
8.1. Irakasleei erraztasunak ematea, ikastaro eleaniztunak eta akreditazio probak egin ditzaten.
- Irakasleentzako, Campusetan antolatu diren ikastaroez gain, 9 online ikastaro eskaini dira ingelesez eta 196 irakasleek hartu dute parte. Ingelesez irakaskuntza emateko ziurtagiriak dituzten irakasle kopuruak gora egin du: 1356 irakasle 2021eko uztailaren 15ean.
- Era berean, hizkuntza ikastaroak eman dira hiru campusetan, ingelesez eta euskaraz. Frantseseko, italierako eta txinerako ikastaroak era eskaini dira.
8.2. Online formatuko ikasketetan bultzatu beharreko gaitasun digitalak zehaztea.
- EUEBren bidez, estatuko beste 56 unibertsitaterekin batera eta Europako Batzordearen laguntzarekin, unibertsitateko irakasleen gaitasun digitalen maila neurtzeko proiektu batean parte hartu dugu: hainbat jakintza arlotako, genero eta kategoria profesionaleko 113 irakaslek erantzun zioten galdetegiari. Emaitzetan oinarrituta, prestakuntza ekintzak ezarriko dira, irakasleen gaitasun digitalak indartzeko.
9. Ebidentzia egiaztatuko hezkuntza berrikuntzako erreferenteak izatea.
9.1. Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuak (HELAZ) gidatutako lan talde bat sortzea, azken urteetan abian jarritako hezkuntza berrikuntzako programek irakasleen eta ikasleen emaitzetan izandako eragina aztertzeko.
- Lan talde bat eratu da, Eragin programaren inpaktua aztertzeko. HELAZen zuzendariak, Antolakuntza Akademikoko gestio aholkulariak (datuen bilketa koordinatzen du) eta programa horri buruzko doktorego tesia amaitzen ari den aditu aholkulari batek osatzen dute taldea.
9.2. IKD i3 Laborategiaren lehen deialdiaren emaitzen azterketa espezifikoa egitea, indarguneak eta hobetzeko eta hazteko arloak hautemateko.
- Honako hauek egin dira: bilerak IKD i3 Laborategiaren bi deialdietako proiektuetako koordinatzaileekin; inkesta bat lehen deialdiko koordinatzaileei; eta, iradokizunak eta proposamen osagarrien bilketa, programaren ikasgela birtualaren foroan. Analisiaren emaitzaren arabera, hurrengo deialdirako hobekuntzak txertatuko dira.
10. Garapen Jasangarrirako Helburuei (GJH) –hala nola genero berdintasuna, euskara, euskal kultura, klima aldaketaren aurkako borroka eta energia berriztagarrien sustapena– lotutako gradu eta master amaierako lanak bultzatzea.
10.1. GRALen eta MALen defentsarako matrikula inprimakietan tarte bat uztea, ikastegien lankidetzaz, lanaren ekarpena zer GJHri egiten zaion adierazteko.
- Zehaztu denez, prestakuntza ekintza bat egin behar da, ikastegien lankidetzaz, eta eremu berriak sartzeko egokitzapen bat, GAUR aplikazioaren GRALak eta MALak kudeatzeko erabilitako tresnan, informazioa biltzeari begira. Ekintza hori 2021-2022 ikasturtera atzeratu da.
10.2. Erronkei bideratutako diziplina anitzeko GRALak gehiago bultzatzeko bideak aztertzea, arrakasta izan duten beste ekimen batzuk eredutzat hartuta, hala nola Ocean i3 eta Fórmula Student Bizkaia i3.
- Diziplina anitzeko GRALak bultzatu dira hainbat programaren bidez, hala nola Campus Bizia Lab eta Gaztenpatia. Modalitate berri bat diseinatu da IKD i3 Laborategiaren hurrengo deialdian GRAL mota horiek bultzatzeko.
10.3. UPV/EHUko Ikasleen Kongresua antolatzea eta GRALek GJHei egindako ekarpena agerian uzten jarraitzea.
- Honako hauek antolatu dira: UPV/EHUko Ikasleen III. Kongresua, formatu presentzialean eta telematikoan hiru campusetan; Campus BiziaLab jardunaldia «GRAL/MALak UPV/EHUren jasangarritasunaren alde» izenburupean; eta «GRALetan garapen jasangarrirako Agenda 2030 integrazioari» buruzko online ikastaroak.
11. Nazioarteko mugikortasuna ikasle guztien artean zabaltzeko eta errazteko ekintza inklusiboak ezartzea: mugikortasun birtualak eta konbinatuak (mugikortasun fisikoa + aldi birtuala) eta iraupen laburrekoak, eskaera prozesua sinplifikatuz.
11.1. Unibertsitateko kolektiboen mugikortasuna bultzatzea, deialdi espezifikoen bidez, mugikortasun horien aitortzari bereziki erreparatuz.
- Atzerriko unibertsitateetan eta UPV/EHUn egonaldiak egiteko 46.000 euro baino gehiago eman dira, doktorego tesiak baterako tutoretzan egiteko 10 laguntzetan banatuta, eta 70.000 euro baino gehiago 24 laguntzetan banatuta, Latinoamerikako ikasleei laguntzeko UPV/EHUn egindako egonaldietan.
- Graduko zein graduondoko ikasleentzako deialdiak argitaratu dira 2020- 2021 ikasturtean baina Covid-19a dela eta mugikortasuna egin duten ikasle kopurua jaitsi egin da programa guztietan % 50 inguru. Irakasle-ikertzaile eta AZPko langileei dagokienez, 2020/2021rako esleitutako mugikortasunetatik %88 bertan behera gelditu dira eta 6 irakasle-ikerlariek egin ahal izan zuten mugikortasuna.
11.2. Egiturak eta zerbitzuak mugikortasun programen kudeaketa premietara egokitzea, Erasmus Without Paper ekimenari bereziki erreparatuta.
- EWP ekimeneko jarraibideei jarraituz, Akordio Akademikoak (OLAk) online kudeatu ahal izateko UPV/EHU Dashboard plataforma garatu da. Erakunde arteko hitzarmenak (IIAk) online kudeatu ahal izateko plataforma ere garatzen ari da eta 2022ko otsailerako prest egotea espero da.
11.3. Gradurako mugikortasun programa konbinatuak (birtualak eta fisikoak) eta graduondorako mugikortasun laburragoak antolatzea, ikasle guztiei mugikortasun aukera handiagoak emateko.
- Graduko ikasleei Enlight-en baitan antolatutako lehenengo Blended Intensive Programme-an (BIP) parte hartzeko egitura sortzen ari gara eta BIPetan eta graduondorako mugikortasun laburrak egiteko deialdia prestatzen ari gara.
11.4. Ikasle bisitarientzako harrera zerbitzua hobetzea.
- Ikasle bisitariei harrera emateko Help Centerrak aurreko urteetan bezala ireki ziren ikasle bisitarientzako. Gainera, Bilboko Gobernuaren Ordezkariordearekin lanean hasi gara ikasle bisitariek, haien artean Erasmus Mundus masterretara etortzen direnak, bisa lortzeko izaten dituzten arazoak konpontzeko irtenbide bat aurkitzeko. Ikasle bisitarientzako hizkuntza eta kultura ikastaroak antolatu dira online, gaztelaniaz zein euskaraz baina ikasle gutxiago etorri direnez, % 55 jaitsi da parte hartzea.
11.5. Ikasle bisitariak hartzeko Buddy programa finkatzea, eta ikasle horientzako harrera eta orientazio saioak antolatzea.
- Buddy programa propioa duten ikastegiek kudeatu zituzten buddyez gain, Nazioarteko Harremanetako Bulegoak 53 ikasle bisitariei eskaini zien buddye baten laguntza. Covid-a dela eta % 66 jaitsi da buddyen eskaera, atzerritar ikasle gutxiago jaso baitira. Ikasle bisitarien harrerari buruz, Welcome Day-ak, modu birtualean antolatu ziren, bata irailaren 28an eta bestea otsailaren 2an bakoitzean 100 ikasleetatik gora parte hartu zutelarik.
12. Ikasleek erabilitako tresna informatikoen (GAUR, eGela, BBC…) erabilera eguneratzea eta sinplifikatzea, bereziki gailu mugikorretan.
12.1. Graduko eta masterreko ikasketak egiteko unibertsitatera sartzeko aplikazio berri bat garatzea, gailu mugikorretatik erabili ahal izango dena.
- Graduko ikasketetara sartzeko aplikazioa osatu da. Masterreko ikasketak hurrengo ikasturtean sartuko dira.
12.2. Erasmus programaren barruan Online Learning Agreement abian jartzea, epe laburrean Erasmus programaren tramitazio digitala lortzeko (Erasmus Without Paper).
- Online Learning Agreement-a kudeatzeko aplikazioa sortu da, eta probak egiten ari gara nazioarteko hainbat bazkiderekin, haren funtzionamendua egiaztatzeko. Bilerak antolatzen ari gara ikastegi guztietako mugikortasun koordinatzaileekin; gidak prestatu dira; eta, pertsona bat kontratatu dugu, modulua abian jartzen denean erabiltzaileen artean sor daitezkeen arazoak kudeatzeko.
13. Ikasleen enplegagarritasuna errazten duten baldintzak hobetzea.
13.1. Gure unibertsitatearen eta ehun sozioekonomikoaren arteko lankidetza babestea, hitzarmenen bidez.
- Hitzarmenei dagokienez 40/2015 Legean ezarritakoa betetze aldera, aurreko hezkuntzarako lankidetza hitzarmenen baheketa bat egin da, erakunde eta enpresa publikoetan eta pribatuetan egindako praktikek, GRALek eta MALek lege estaldura egokia izan dezaten.
- Curriculum prestakuntzarekin eta gaitasun bigunekin lerrokatutako programak sortzeari begira, erakunde publiko eta pribatuekiko akordioak sustatu dira, gure unibertsitateko tituludunei laneratzeko aukera gehiago eskaini ahal izateko.
- 2020-2021 ikasturtean, hiru campusetan 51 hitzarmen sinatu dira, ehun sozioekonomikoaren hainbat eragilerekin eta enpresarekin. Datozen hilabeteetan beste 26 sinatzea aurreikusten da.
13.2. I. Enplegagarritasun Plana garatzea.
- Planaren hiru ardatzetan (Bitartekaritza, Orientazioa eta Prestakuntza) txertatzen diren ekintzen garapena landu da, zeharkako gaitasunetan oinarritutako prestakuntza indartzeko, eta bultzatzeko bai enplegagarritasunerako orientazioa bai lan arlora errazago sartzeko bitartekaritza.
13.3. Hiru campusetan foru enpleguak antolatzen jarraitzea, ikasleen eta egresatuen laneratzea errazteko.
- Gipuzkoako Campuseko eta Bizkaiko Campuseko enplegu foroak bertan behera geratu ziren, COVID-19ak eragindako mugikortasun murrizketengatik. Jasotako enplegu eskaintzak Enplegu Guneen atarietan argitaratu dira: 47 enplegu eskaintza, Gipuzkoan, eta 45 eskaintza, Bizkaian.
- Arabako Campusean enplegu foru birtual bat egin da, Gasteizko Udalaren lankidetzaz. 55 enpresak eta 669 enplegu eskatzailek hartu dute parte (% 65 emakumeak, % 35 gizonak).
13.4. Ikasleen kopurua areagotzea bai erakundetan, enpresetan edo gure unibertsitateko zerbitzuetan egindako kualifikazio handiko praktiketan, bai inguruko enpresa eta erakundetan egindako GRALetan, MALetan eta doktorego tesietan.
- Pandemiak eragindako zailtasunak gorabehera, eskainitako eta adjudikatutako plazen kopurua oso handia izan da. Zehazki, praktikak egiteko 9.993 plaza adjudikatu dira (% 67 emakumeak eta % 33 gizonak): % 68 curriculumekoak eta % 32 boluntarioak izan dira. Zehazki, 6.817 curriculum praktika egin dira (% 75 emakumeak, % 25 gizonak) 2.493 enpresa eta erakundetan, eta curriculumetik kanpoko 3.176 praktika boluntario (% 50 emakumeak, % 50 gizonak), 1.687 enpresa eta erakundetan.
- Atzerrian praktikak egiteko Ikasle Praktikak programan, 24 pertsonak hartu dute parte ikasle gisa (% 79 emakumeak, % 21 gizonak), eta EPEZ programan, berriz, titulua duten 40 pertsona aritu dira (% 65 emakumeak, % 35 gizonak).
13.5. Jardueren katalogo bat diseinatzea, EHUalumni kolektiboaren enplegagarritasuna hobetzeko Prestakuntza Eskolaren bidez.
- Gaur egun EHUalumnin 8.867 pertsona daude izena emanda (% 62 emakumeak, % 38 gizonak). 2020-2021 ikasturtean, 1.555 egresatuk eman dute izena; beraz, % 17,5eko igoera eman da.
- Mentoring programan 57 bikotek hartu dute parte: 26 gizon gidari, 31 emakume gidari, 21 gizon gidatu eta 36 emakume gidatu.
- Prestakuntza eskolari dagokionez, EHUalumni Sareak honako tailer hauek eskaini ditu: «Produktibitate pertsonala» 59 parte hartzaile (38 emakume eta 21 gizon); «LEAN tresnak» 30 parte hartzaile (13 emakume eta 17 gizon), «Kultura anitzeko protokoloa» 10 parte hartzaile (7 emakume eta 3 gizon), eta «Produktu zikloaren kudeaketa» ikastaroa, 18 parte hartzailerekin (7 emakume eta 11 gizon).
- Cicerone programa bultzatu dugu. Gaur egun, 69 kolaboratzaile ditu 20 herrialdetan eta 5 kontinentetan (% 51 emakumeak, % 49 gizonak).
13.6. Enplegurako prestakuntza osagarriaren aurrez aurreko edo onlineko eskaintza areagotzea, ikasleen prestakuntza beharrari egokituta, eta gure unibertsitatearen zeharkako gaitasunen katalogoan jasotako gaitasunen garapena areagotzea.
- Zeharkako gaitasunei, enplegurako laguntza baliabideei eta identitate digitalari buruzko prestakuntza osagarria bultzatu da (guztiak online modalitatean eman dira). Ikastaro bakoitzak 25 orduko iraupena izan du (1 ECTS). Honako ikastaro hauek eman dira:
- «Zeharkako Gaitasunen» bi deialdi egin dira, eta guztira 232 pertsonak hartu dute parte (% 67 emakumeak, % 33 gizonak).
- «Enplegurako baliabideak» ikastaroaren bi deialdi egin dira, eta 154 pertsonak hartu dute parte (% 69 emakumeak, % 31 gizonak).
- «Identitate digitala» ikastaroaren bi deialdi egin dira, eta 102 pertsonak hartu dute parte (% 63 emakumeak, % 35 gizonak).
- Horrez gain, 25 orduko (1 ECTS) hainbat ikastaro egin dira, programa hauen testuinguruan:
- Lan arlora igarotzeko bekak, 185 pertsonarekin (% 55 emakumeak, % 45 gizonak); gaur egun prestakuntza egiten ari diren beste 415 pertsonen bekak amaitzearen zain.
- 3R programa, non 56 pertsonak parte hartu baitute (% 54 emakumeak, % 46 gizonak).
14. Jarduera ekintzailea eta enpresak sortzeko gure unibertsitateko irakasle-ikertzaileen, ikasleen eta egresatuen ekimenak koordinatzea eta bultzatzea, bereziki Garapen Jasangarrirako Helburuekin konprometituta badaude.
14.1. Ekintzailetzan eta enpresen sorreraren arloan eskainitako zerbitzuak zabaltzea ikasleen eta irakasle-ikertzaileen artean, eta datozen lau urteetarako eskaintza indartzea.
- Ekintzailetza kultura sustatzeko jarduerak egin dira hiru campusetan, eta 1.389 pertsonak hartu dute parte (% 46 emakumeak, % 54 gizonak).
- Ekintzailetzaren arloan, hiru campusek hainbat jarduera egin dituzte: Ekiten Ikastea proiektua; Entreprenari Programa; Eusko Jaurlaritzaren Gazte Ekintzailetza programa; Zitek programa; eta arlo hori indartzeko beste jarduera mota batzuk.
- Ikerketaren eta ekintzailetzaren emaitzen transferentzia bultzatzeko lau ekitaldi, ikastaro eta jardunaldi antolatu dira, Ekonomia eta Enpresa Fakultatean egindako Transferentziari eta Ekintzailetzari buruzko Lehen Jardunaldian.
14.2. Hiru campusetan enpresa ekimenak garatzeko laguntza ekonomikoak, babes programak eta sariak bultzatzea.
- Ekintzailetza sustatzeko hainbat lehiaketa eta sari antolatu ditugu: Ekimen horietan 771 pertsonak parte hartu dute (% 41 emakumeak, % 59 gizonak).
- 25 beka adjudikatu dira Eusko Jaurlaritzaren hitzarmen bidez finantzatzen diren ekintzaile gazteentzako beken 2020ko deialdiaren barnean (% 36 emakumeak, % 64 gizonak). Deialdira 99 proiektu aurkeztu ziren.
- Ekintzailetza bultzatzeko hainbat sari eta programa antolatu dira: ekintzailetzaren INIZIA sariaren IX. edizioa; T-Iker saria; Handira Jo sariak; eta, Manuel Laborde Werlinden sariaren XX. edizioa.
14.3. Datozen lau urteetarako I. Ekintzailetza Plana egitea.
- Innovation Vision Action Plan izeneko Ekintzailetza Plan bat egin da, i2i Idea to Impact Europako proiektuaren esparruan. UPV/EHUk proiektu horretan parte hartzen du, Europako beste lau unibertsitaterekin batera, eta EITek aukeratu du, Innovation Capacity Building for Higher Education deialdian.
14.4. Oraingo junior enpresen egoerari buruzko diagnostikoa egitea, eta, hortik abiatuta, arlo horretarako jarduera plan bat egitea.
- Ekintzailetzari lotutako jarduera guztien diagnostikoa egin da campusaren ikastegi guztietan. Diagnostiko hori amaitu ondoren, Gipuzkoako Campusaren Ekintzailetza Plana egin da: EHU Ekintzaile.
15. Unibertsitate-enpresa ikasgelen sarea sendotzea eta zabaltzea.
15.1. Unibertsitate-enpresa ikasgelen funtzionamendua ebaluatzea eta beharrezkoak diren hobekuntza ekintzak egitea.
- 2020-2021 ikasturteko unibertsitate-enpresa ikasgelen bi deialdietako txostenak ebaluatu dira, eta haien funtzionamendua hobetzeko ekintzak egin dira.
15.2. Ikastegiko eta campuseko unibertsitate-enpresa ikasgelen sorrera babestea.
- 10 unibertsitate-enpresa ikasgela jarri dira martxan hiru campusetan, eta bilerak egin dira ikastegiekin ikasgela horiek bultzatzeko asmoz.
15.3. Jardunaldi bat antolatzea, ikastegi eta campusetan dauden unibertsitate- enpresa ikasgelen errealitatea eta beharrak ezagutzeko.
- Hainbat jardunaldi programatu dira, unibertsitate-enpresa ikasgelen helburuak eta aukerak ezagutzera emateko; besteak beste, HABIC ikasgelaren aurkezpena eta Tecnalia ikasgelaren XX. urteurrena.