XSLaren edukia

Aerodinamika

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1522.5
Laborategiko p.4567.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Irakasgai honetarako eskatzen dira Fluidoetako, eta Termodinamikako eta Mekanikako oinarrizko kontzeptuko Mekanika-ko aurreko ezaugarriak. Gomendagarria da gainera, erabilitako bibliografia gehienez iturrietatik aipaturiko hizkuntzan datorrenez gero, ikasleak goi-mailako lengoaiako programazioko oinarrizko ezaugarriak eta ingelesezko ulermen irakurlea izatea.



Irakasgai honen helburu nagusia da ikasleek kanpoko fluxu aerodinamikoak zuzentzen dituzten funtsezko kontzeptuen ulermen egokia lor dezatela, eta bere analisiaren ahalmenak eta erabakiak erlazionatutako arazoak gara ditzatela automobilgintza-eremuan.



Irakasgaiaren espezifikoak diren helburuak hurrengoak dira:

- Analisia eta profiletako eta fluxuaren kontroleko gailuetako portaera aerodinamikoaren aurresana metodo klasikoak fluxu konprimaezin eta konprimagarrietarako erabiliz.

- Sarrera eta analisi aerodinamikoko zenbakizko metodoko (CFD-etako) inplementazio konputazionala. Garatutako arazo tipikoko profiletako soluziorako erremintetako eta fluxuaren kontroleko gailuetako aplikazioa.

- Garrantzia ebaluatzeko zentzu kritikoko garapena eta arazo aerodinamiko espezifikoko konponbiderako metodologia libre desberdinen egokitasuna.









Ikastaroak hurrengo onurak ikasleei ematea helburu du:

(1) Entender kontzeptua arina dinamika eta fluido-modelizazio kontzeptua

(2) ulermena La eta fluidoen oinarrizko ekuazioen aplikazioa

(3) La lurreko ibilgailuko aerodinamikaren ulermena eta bere beren errendimenduaren gaineko eragina.

(4) geometria desberdinen gainean fluxu barnekoak/kanpokoakekin fluxuaren alegia egiteko Ahalmena, hainbeste sartuz xaflatzea eta itsas ingeniaritza aplikazioetara orientatutako erregimen zurrunbilotsuak

(5) taldearen elkarlanean ari izateko Ahalmena







Irakaskuntza prozesua oinarrituko da eskola magistral-konbinazioan eta Fluido-Dinamika Konputazionalaren (CFD-aren) ulermena garatzen laguntzeko beti tutorizadosko aplikazio errealeko lan praktikoetan.



Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Muga Geruza Teoria.

a) Geruza mugarako sarrera

b) Geruza muga laminarra

c) Ezegonkortasuna eta erregimen zurrunbilotsurako trantsizioa

d) Geruza muga zurrunbilotsua



2. Euste indarrak (lift-a) eta arrastea (drag-a)



a) Analisi dimentsionalaren bitartez adierazpen azalpena

b) Kutta-Joukowski-ren Teorema

c) Irakasleak proposatutako ariketak



3. Fluxuaren kontroleko gailuak (VGs, Gurneys, spoiler-ak etab....)





SEgin zitzan sistema aktiboen berrikuste zabala eta hasiera batean haiek gehienak alor|zelai aeronautikorako garatu zuten baina haietako asko gaur egun lurreko ibilgailuko portaera dinamikoa hobetzeko darabilten fluxuaren kontroleko pasiboak.



4. Fluido-Dinamika Konputazionalaren (CFD-aren) Oinarrizko oinarriak



a) Navier-Stokes-en Ekuazioak.

b) Bolumen Mugatuko metodoa (FVM-a)

c) Euler-en Ekuazioak

d) Lagrange-ren Ekuazioak

e) Turbulentziaren Modelatzea







Ordenagailu praktikak (CFD-Computational Fluid Dynamics)



a) Tutu erreduktorea

b) 2D zilindro baten inguruko fluxua (von-a and-a Karman Vortex Street Diagram Drag)

c) 2D airfoil bateko aerodinamika (Curves Polar CL, and-a CM CD)

d) Haizagailu erradial birakaria (MRF / BRMa)

e) Tunel Geometriak Haizea

f) Jarduera librea







Software : StarCCM+/OpenFOAM y Matlab/Python

Hardware: DELL workstations

MetodologiaToggle Navigation

SErabiliko dira Ikasketa Lankidearen eta Oinarritutako konpetentziak eta seinalatutako ikasketaren helburuak garatzeko irakasgaian egiteko lanaren lerro gidari bezala Proiektuetan (ABP-ean) Ikasketaren metodologiak, metodologia ikaslea era aktiboan bere ikasketa -prozesuan nahastea baimentzea denez gero.



Irakaskuntza, bai eskola magistraletan bai Ordenagailuko eta Laborategiko Praktiketan, lankidetza-eran egingo da ikasleekin, hauek irakasleak ikasturtearen hasieran hezitako 2/3 ikasleko taldeengan lan egiteko moduan.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Los/as alumnos/as que no sigan la asignatura según el sistema descrito anteriormente, previo aviso al profesorado de renuncia a la evaluación continua, se presentarán al examen final en la convocatoria Ordinaria, en la que se evaluarán todas las competencias y los resultados de aprendizaje señalados. La renuncia a la evaluación continua podrá realizarse durante el período de docencia de la asignatura. De todas maneras, se solicita al alumnado que no pueda seguir la asignatura de una manera presencial por encontrarse trabajando o por cumplir los requisitos de la normativa de gestión para las enseñanzas de primer y segundo ciclo, que se ponga en contacto con el profesorado para el planteamiento de un programa adaptado de desarrollo de las competencias y objetivos de aprendizaje de la asignatura.



El alumnado que no participe en los exámenes y/o en el Proyecto y/o en las Prácticas de Ordenador y Laboratorio, recibirá la calificación de No Presentado en la convocatoria correspondiente.



Irakasgaiaren ebaluazio presentziala egin ezin bada, dagozkion aldaketak egingo dira online ebaluazio bat egiteko, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz. Online ebaluazio horren ezaugarriak ikasle-gidetan eta eGelan argitaratuko dira

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

E-gela plataforma erabiliz, ikasmaterial hauek emango zaizkio ikasleari:

- Laborategiko Praktiken Eskuliburua.
- Egelan eskuragarri dagoen material osagarria.
- Konputazio intentsiborako work stations
- CFD STARCCM+ simulazio-programa

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

1. J. Katz. Race Car Aerodynamics. Robert Bentley Publishers. 1995.



2. J. Katz and A. Plotkin. Low-speed aerodynamics. 2nd Edition. Cambridge, Cambridge University Press, 2001. ISBN 0521665523.



3. W.H. Hucho. Aerodynamics of Road Vehicles. Butterworth-Heinemann Editions. 2000.



4. E. Houghton, P. Carpenter, S. Collicot and D. Valentine. Aerodynamics for Engineering students. Sixth Edition. Butterworth-Heinemann. Elsevier. 2013.



5. W.F. Milliken and D.L. Milliken. Race Car Vehicle Dynamics. Society of Automotive Engineers. 1995.



6. J. Katz. Automotive Aerodynamics. Automotive Series. Wiley. 2016.



7. J. Anderson, Jr. Fundamentals of Aerodynamics. 5th Edition in SI Units. McGraw Hill. 2011.

Gehiago sakontzeko bibliografia

8. D. McLean. Understanding Aerodynamics. Arguing from the Real Physics. Wiley. 2013.

9. N. Bizon, N. Mahdavi and F. Blaabjerg. Energy Harvesting and Energy Efficiency: Technology, Methods and Applications. Springer 2016.

10. J. Meseguer and A. Sanz. Aerodinámica Básica. ETSI Aeronaúticos Universidad Politécnica de Madrid. 2005.

11. A. M. Kuethe and C. Y. Chow. Foundations of aerodynamics: Bases of Aerodynamic Design. 5th Edition. New York. John Wiley and Sons, 1998. ISBN 0471129194.

12. K. Krishnamurty. Principles of Ideal-Fluid Aerodynamics. Huntington, New York. Robert E. Krieger Publishing, 1980. ISBN 9780898741131.

13. Abbott I. H. and A.E. von. Doenhoff. Theory of Wing Sections: Including a Summary of Airfoil data. New York: Dover, 1959. ISBN 0486605868.

14. McBeath S. Competition Car Aerodynamics. Practical Handbook. Veloce Publishing Limited. 2017.

TaldeakToggle Navigation

01 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

31 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala