XSLaren edukia

Termodinamika eta Termoteknia

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Automobilgintzaren Ingeniaritzako Gradua - DUALA
Ikasturtea
2024/25
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.1522.5
Ordenagailuko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

GAITASUNAK

CFB1 - Metodologia zientifikoaren berekoak aplikatu: egoera era kualitatibo zein kuantitatiboz aztertu, hipotesiak eta soluzioak planteatu, automobilgintza-ingeniaritzaren modeloak aplikatuz

CFB2: Oinarrizko gaietan eta gai teknologikoetan ezagutzea, metodo eta teoria berriak ikasi ahal izateko eta egoera berriei egokitzeko aldakortasuna izateko

CT3 - Problemak ebazteko gaitasuna: ekimena, erabakiak hartu, sormena, arrazoiketa kritikoa,

Industria Ingeniaritzan abileziak eta ezaguerak komunikatzeko eta transmititzeko.

FIFI2 – Termodinamika aplikatuaren eta bero-transferentziaren ezaguerak

IKASTEKO EMAITZAK

1.- Termodinamikaren ezaguerak barne-errekuntzako motoreei, klimatizazio-sistemei ezarri eta aurreratutako teoriak ikasi.

2.- Termodinamikaren berezko problemak ebatzi, azterketa kuantitatiboen eta kualitatiboen bidez, parametroen eragina kontuan hartuz eta eredu aproposak erabiliz soluzioak proposatu.

3.- Txosten eta lan teknikoak idatzita egin: ezaguera teorikoak, ebazteko metodoak eta emaitzak ondo azaldu, ingeniaritzaren hiztegia, irudikatzeko erak eta terminologia erabiliz.

4.- Diseinuak eta proiektuak garatu.

5.- Legedia, espezifikazio teknikoak, araudiak eta derrigorrezkoak diren legeak ezarri.

6.- Soluzioen gizarte- eta ingurumen-eragina aztertu, iraunkortasunenen balioak ezarriz.

7.- Kalitate- oinarriak eta metodoak ezarri.

8.- Lankidetzan ideiak esan, proposamenak eztabaidatu eta erabakiak hartu.

9.- Izaera kritikoa eta ikasteko interesa adierazi.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

Termodinamika eta Bero-transferentzia Barne-errekuntzako Motoretan, osagai-sistemetan eta automobilaren erosotasun sistemetan erabiltzeko.

1. Termodinamikaren oinarriak.

Energia eta Termodinamikaren Lehen Legea.

Termodinamikaren Bigarren Legea. Entropia.

Substantzien ezaugarriak: gas idealak eta hozgarriak

2. Errekuntza eta automobilgintzarako erregaiak

3. Ziklo termodinamikoak: Carnot, Otto, Diesel, Brayton, Ericsson, Stirling, Miller, Atkinson.

4. Oinarrizko parametroak eta Otto zein Diesel kurba karakteristikoak

5. Bero-transferentzia: Eroapena, Konbekzioa eta Erradiazioa

6. Bero-trukagailuak

7. Automobilaren hozte-sistemak: psikrometria eta hozte-zikloak, motorearen hoztea eta barneko airea girotzeko

MetodologiaToggle Navigation



Ikasketa Kooperatiboaren (AC) eta Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzaren (ABP) metodologiak erabiliko dira irakasgaian egin beharreko lanaren ildo gidari gisa, adierazitako ikaskuntza-konpetentziak eta -helburuak garatzeko, ikaslea bere ikaskuntza-prozesuan modu aktiboan inplikatzea ahalbidetzen duen metodologia baita.



Irakaskuntza, bai eskola magistraletan, bai ikasgelako praktiketan, elkarlanean egingo da, 3/4 ikasleko taldeetan lan egin dezaten. Eskola magistraletan gaiaren azalpena egingo da eta, ondoren, azalpen horien edukiak landuko dira, problemak ebatziz.



Ibilgailuetan dauden arazo praktiko termodinamikoak eta bero-transferentziakoak ebazteko ABP metodologia aplikatuko da. Portaera termodinamikoa kalkulatzeko eta aztertzeko, Matlab softwarea erabiliko da, eta beroa transferitzeko mekanismoak aztertzeko, ANSYS FLUENT softwarea.



MA3S proiektuaren barruan, irakasgai honetan ABP metodologia erabiliko da Garapen Iraunkorreko Helburuak (GJH) eta Garapen Iraunkorreko Helburuak (GJH) lantzeko, bai eta Taldeko Laneko eta Pentsamendu Kritikoko Zeharkako Gaitasunak lantzeko ere.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation



ETENGABEKO EBALUAZIOA nahitaezkoa izango da, behar bezala justifikatzen duten ikasleentzat izan ezik. Honako hauek izango dira:



1- Matlabekin egindako ziklo eragile baten ereduaren azterketa, analisi kritikoa eta proposamena jasotzen dituen txostena, baita ikasgelan duen defentsa ere. Guztizkoaren % 40ko balioa izango du. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.



2- Ibilgailuetan dagoen ekipo termiko baten azterketa, analisi kritikoa eta CFD ereduaren proposamena jasotzen dituen txostena, baita ikasgelan duen defentsa ere. Guztizkoaren % 30eko balioa izango du. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.



3- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa, unibertsitateak horretarako adierazitako egunetan egin beharrekoa. Balorazioa guztizkoaren % 30ekoa izango da. Etengabeko ebaluazioan irakasgaia gainditu ahal izateko, ikasleak 10etik 4 baino gehiago izan beharko ditu atal honetan.





Araudiaren* arabera ebaluazio jarraituan parte ez hartzea eskatu duten ikasleak azken azterketara aurkeztuko dira ohiko deialdian. Eta hau izango da:



1- Irakasgaiaren programako ikasgai osoaren idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa guztizkoaren % 70ekoa izango da. Ikasleak gutxienez 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du ikasgaia gainditu ahal izateko.

2- Azterketaren egunean, planteatutako taldearen txostena eta CFD ereduaren proposamena aurkeztu beharko dituzte ikasleek, eGelan jasotako informazioaren arabera. Guztizkoaren % 30eko balorazioa izango du. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du irakasgaia gainditu ahal izateko.



* Nolanahi ere, ikasleek azken ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatuak izateko eskubidea izango dute, etengabeko ebaluazio-sisteman parte hartu duten ala ez alde batera utzita. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei ebaluazio jarraituari uko egiten diotela. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lau hilean behingo irakasgaietan, lauhileko edo ikasturtearen hasieratik aurrera, hurrenez hurren, ikastetxeko egutegi akademikoaren arabera.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

e-gelan dauden apunteak
Substantzien taulak eta grafikoak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

TERMODINÁMICA. YUNUS A. ÇENGEL. Mc Graw Hill. 7ª ed.

FUNDAMENTOS DE INGENIERÍA TERMODINÁMICA- Moran - Shapiro

TRANSFERENCIA DE CALOR Y MASA - Cengel, 4ª ed.

Gehiago sakontzeko bibliografia

INGENIARITZA - TERMODINAMIKAREN OINARRIAK - Moran - Shapiro
TERMODINAMICA PARA INGENIEROS - Schaums (problemas)

Aldizkariak

 International Journal of Fluid Power. Taylor & Francis Online
 Applied Thermodynamics. USA
 Heat Transfer Engineering. USA

TaldeakToggle Navigation

16 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala

46 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala