XSLaren edukia

Energia Eolikoa

Ikastegia
Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola. Eibarko Atala
Titulazioa
Energia Berriztagarrien Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2024/25
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.1522.5
Laborategiko p.1319.5
Landa p.23

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

RCO1, RC09,RC1, RC3,

HE1, HE2, HE5, HE6. https://ehubox.ehu.eus/s/ot9iGiToDTcQEfd



- Graduatua gai izango da oinarrizko eta berariazko ikasgaien kontzeptuak eta teknikak identifikatzeko, ingeniaritzako metodo, teoria eta tresna moderno berriak ikasi ahal izateko, behar den besteko moldakortasuna emanez bere lanbidean jardutean egoera berrietara egokitzeko

- Graduatua gai izango da energia berriztagarrien iturriak (energia eolikoa, fotovoltaikoa, hidraulikoa, geotermikoa eta eguzki-iturri termikoa, biomasa eta itsasokoa), funtzionamenduaren oinarrizko printzipioak eta horiei lotutako teknologiak, deskribatzeko



- Graduatua gai izango da energia berriztagarrien ingeniaritzaren arloan proiektu teknikoak eta enpresa-proiektuak landu, idatzi eta garatzeko

- Graduatua gai izango da ezagutza zientifiko-teknikoak aplikatzeko Energia Berriztagarrien Ingeniariaren lanbidean jarduteko, eta aholkularitza-, auditoretza-, analisi-, kalkulu-, proiektu-, eraikuntza-, mantentze- eta ustiapen-funtzioak egiteko.



- Graduatua gai izango da arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez eta arrazoibide kritikoz konpontzeko

- Graduatua gai izango da irtenbide teknikoek gizartean, ekonomian eta ingurumenean duten eragina baloratzeko, haien iraunkortasuna kontuan hartuta

- Graduatua gai izango da eraginkortasunez taldean modu eraikitzailean lan egiteko, erabakiak hartzeko gaitasunak eta ezagutzak integratuz.

- Graduatua gai izango da ezagutza eta trebetasun berriak eskuratzeko, etengabeko prestakuntza gauzatuz, baita ondorengo ikasketei ekiteko ere, autonomia maila handiarekin.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

I. HAIZEA BALIABIDE GISA

1 Sarrera

2 Atmosfera

3 Neurketa eta datuen tratamendua



II. AEROSORGAILUEN AERODINAMIKA.

4 Betzen erdua. Indukzio faktore axiala. Oinarrizko perfil aerodinamikoaren portaera.

5 Perfil Aerodinamikoak.

6 Lorratz birakariaren eredua. BEM teoria. Indukzio faktore angeluarra.

7 Palen diseinua eta Kontrola problema ebazpenaz (POI, Problemetan Oinarritutako Irakaskuntza).

8 Ardatz horizontaleko eta bertikaleko turbinak. Konparaketa.





III. AEROSORGAILUEN MEKANIKA ETA DINAMIKA (POI)

9 Kargak aerosorgailuan.

10 Bibrazioak

11 Flapping angelua eta 'malguki-banda' eredua.





IV. GAI ANITZ (POI)

12 Energia Eolikoaren aplikazioak

13 Ekonomia

14 Parke eolikoen diseinua.

15 Kaltea ingurugiroan.





PRAKTIKAK. HERREMINTA KONPUTAZIONALAK.

Teorian landutako edukia sakonduko da praktiketan, erreminta konputazionalak erabilita, batez ere QBlade eta Matlab.

Haize-tunelaren eta aeroponparen esperimentu proiektuak ere egingo dira laborategian.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia medodologia aktiboetan oinarritutako ERAGIN METODOA segiz diseinatu da. PROBLEMETAN OINARRITUTAKO IKASKUNTZA txertatu da zeinak 4 gai nagusiak ukituko dituen modu antzekoan eta gai bakoitzeko talde-lan batekin.



Bi edo hiru pertsonako taldeetan funtzionatuko da.Ebaluazioari dagokionez, azterketa indibidualaren pisua nota finalean 70% izango da. Gainerako %30 praktikei lotutako talde lana eta aurkezpena izango da, zeinek teorian landutako gai guztiak (errekurtsoa, aerodinamika eta mekanika) jorratuko dituen. Azterketa indibiduala zein talde lana gainditu beharra dago nota finalean kontuan izateko.



Praktiketan parte hartzea hautazkoa izango da eta, kasu horretan, azken notaren 100% azterketa indibiduala izango da. Praktiketan parte hartzea erabakitzen duten ikasleek,talde lana gaindituz gero, ez dute ebaluazioan desabantailarik izango praktiketan parte ez hartzea erabakitzen duten ikasleen aldean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

Justifikatuta (Art.43 Gradu Hezkuntzarako Kudeaketa Normatiba) ebaluazio mixtoan parte hartu ezin duen ikasleak azterketa final bat egin ahal izango du, non parte praktikoa ere ebaluatako zaion. Hortarako bere nahia komunikatuko dio, idatziz eta justifikaturik, irakasle arduradunari ikasgaia ebaluatu baino hilabete lehen gutxienez. Kasu honetan, azterketa final bat egingo zaio parte praktikoa ere barne izanik, eta notaren %100a barneratuko duena.



39 Artikuluak dionez, nahi duen ikasleak uko egin ahalko dio ebaluazio konbokatoriari, irakasleari idatzi bat aurkeztuz, ebaluazioa baino hilabete lehenago. EZ AURKEZTUA bezala agertuko da kasu horretan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Bideo/diapositibak (online)
-Problema kolekzioa Egelan.
-Erreferentziazko liburua: Wind energy explained. Theory, design and application. Manwell, J.F.; McGowan, J.G. y Rogers, A.L. Ed. John Wiley and sons Ltd. 2002. 577 pág.
-Programa R eta RStudio, eta CAELinux instalatua ahal bada norberaren portatilean.


BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Manwell, J. F., McGowan, J. G., & Rogers, A. L. (2010). Wind energy explained: theory, design and application. John Wiley & Sons.



Guidelines for Design of Wind Turbines (2002). Risø National Laboratory, Denmark.



Veers, P., Dykes, K., Lantz, E., Barth, S., Bottasso, C. L., Carlson, O., ... & Wiser, R. (2019). Grand challenges in the science of wind energy. Science, 366(6464).



Ding, Y. (2019). Data science for wind energy. CRC Press.



Hu, W. (Ed.). (2018). Advanced wind turbine technology. Springer.



Villarubia Lopez, M. (2013). Ingeniería de la energía eólica. MARCOMBO.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Principios de conversión de la energía eólica. Ed. Ciemat. Ministerio de Ciencia e
innovación. 2009.

Jonkman, J., Butterfield, S., Musial, W., & Scott, G. (2009). Definition of a 5-MW reference wind turbine for offshore system development (No. NREL/TP-500-38060). National Renewable Energy Lab.(NREL), Golden, CO (United States).

Energía eólica. Talayero, Ana Patricia y Telmo, Enrique (coordinadores). Ed. Prensas Universitarias de Zaragoza. 2008. 302 pág.

Ulazia, A., Sáenz, J., Ibarra-Berastegi, G., González-Rojí, S. J., & Carreno-Madinabeitia, S. (2019). Global estimations of wind energy potential considering seasonal air density changes. Energy, 187, 115938.

Energía eólica. Teoría, concepción y cálculo práctico de las instalaciones. Le Gourieres, Desiré. Ed. Masson. 1983. 284 pág.

Ulazia, A., Saenz, J., & Ibarra-Berastegui, G. (2016). Sensitivity to the use of 3DVAR data assimilation in a mesoscale model for estimating offshore wind energy potential. A case study of the Iberian northern coastline. Applied Energy, 180, 617-627.

Ulazia, A., Sáenz, J., Ibarra-Berastegui, G., González-Rojí, S. J., & Carreno-Madinabeitia, S. (2017). Using 3DVAR data assimilation to measure offshore wind energy potential at different turbine heights in the West Mediterranean. Applied energy, 208, 1232-1245.

Garcia, O., Ulazia, A., del Rio, M., Carreno-Madinabeitia, S., & Gonzalez-Arceo, A. (2019). An Energy Potential Estimation Methodology and Novel Prototype Design for Building-Integrated Wind Turbines. Energies, 12(10), 2027.

Hurtado, J. P., Fernández, J., Parrondo, J. L., & Blanco, E. (2004). Spanish method of visual impact evaluation in wind farms. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 8(5), 483-491.

IEC 61400. Normativa sobre Energía Eólica

Aldizkariak

Renewable Energy
Renewable and Sustainable Energy Reviews
Energy
Wind Energy
Applied Energy
Applied Sciences
Energies
Sustainability

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

08:00-09:00

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 2.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
  • eAULA 2.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 2.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-14

15:30-18:00

6-6

18:00-18:30

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA DE INFORMATICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
  • eAULA DE INFORMATICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

01 Landa p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
14-14

15:30-17:30

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

11:30-12:30

09:00-10:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 1.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
  • eAULA 1.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 1.3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

18:00-18:30

7-15

15:30-18:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA DE INFORMATICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
  • eAULA DE INFORMATICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
5-5

14:00-14:30

5-13

11:30-14:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LABORATORIO DE INFORMATICA 3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA
  • LABORATORIO DE INFORMATICA 3 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA. EIBARKO ATALA

31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
12-13

15:30-17:30

Irakasleak

31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
12-13

15:30-17:30

Irakasleak